מה גרם למשרדי הממשלה לדחות את הבקשה החריגה להורדת ארנונה?

התשובה השלילית שקיבלה העירייה אומרת או שהנימוקים שהונחו לפני הפקידים לא היו מספיק חזקים, או שהמבקשים לא השתדלו מספיק או שבכלל המצב הכספי של העיר כל כך קשה שלא ניתן לוותר גם על סכומי ארנונה שעשויים להיגבות

מרכז מסחרי
מרכז מסחרי

העירייה ביקשה- משרדי הפנים והאוצר דחו. בקשה להורדת הארנונה חייבת להיות מנומקת כמו שבקשה להעלאה חייבת להיות מנומקת. בפעמים קודמות, עד שנת 2015, משרדי הפנים והאוצר דחו כל בקשה להעלאה חריגה של הארנונה בעיר. בשנת 2016 ידעו משרדי הממשלה לקבל את הבקשה, הנימוקים להעלאה שכנעו את פקידי הפנים והאוצר עד כדי כך התלהבו שהסכימו לשרשר לכל תושבי בית שמש העלאה חריגה של 5% בצו הארנונה. זאת למרות שהמליאה אישרה העלאה לשנה אחת בלבד. הפקידים האלה, אותם פקידים לא מוכנים לקבל היום, את הנימוקים שהניחה אותה עירייה לפניהם לצמצם את הארנונה.

מהם הנימוקים שהניחו לפני שרי הממשלה? וכיצד זה ברדוגו ואבוטבול לא הצליחו הפעם לשכנע? האם באמת הם ניסו? האם השתדלו מספיק? התשובה השלילית שקיבלו אומרת או שהנימוקים שהניחו לפני הפקידים לא היו מספיק חזקים, או שהם לא השתדלו מספיק. ניסינו לברר עם ברדוגו מה וכיצד זה כאשר הוא היה בטוח שהבקשה שהניח נתמכת בהחלטת מליאת העירייה התקבלה, בסופו של דבר נדחתה. למה לא מספיק חזקים? האם הם יודעים משהו על מצב העירייה שאנחנו לא יודעים. ההחלטה של השרים אינה מנומקת לנו התושבים, מכאן שאנו רק יכולים לשער, וההשערה היא כי מצבה הכספי של העיר קשה והעירייה לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על כל סכום פעוט או גדול בחיובי ארנונה.

אריה ברדוגו בהלם? יכול להיות. מופתע, מאוכזב או שאולי בתוכו הוא חושב שטוב שמשרדי הממשלה דחו את הבקשה. זו המציאות הכי נוחה מבחינת אבוטבול וברדוגו כלפי יוזם ההנחות שלום אדרי, אנחנו ינסו להסביר לו במטרה לשכנע, רצינו, משרדי הממשלה הם שהתנגדו. האם שלום אדרי מאמין אכן שזו המציאות?.

שתיקת העירייה ואי תגובה מצדה כמו אי פרסום כל הודעה מצד ראש עיריית בית שמש- אלינו לא הגיעה כל התייחסות- יותר מאשר מרגיזה באה להציג הנחה סבירה שלא היה ממש עניין לקבל את ההורדה החריגה. הורדת הארנונה עלולה הייתה לפגוע בהכנסות בטוחות של העירייה, שכונת שערי העיר, 350 יח"ד משלמות ארנונה בסכומים יפים מאוד. הנחה בגובה של 40-50% ארנונה במרכז המסחרי, עלולה לפגוע בהכנסות בסכומים של מיליונים. מניין תממן כתחליף את ההנחות האלה, מהשכונות החרדיות? יידרשו מחשבה אחרת, הנחות כאלה עלולות היו ליצור תנאים זמינים לתביעות משפטיות נגד העירייה, אפלייה או העדפה של אחד על פני האחר. העירייה התלבטה כנראה בתוך עצמה ולא הייתה ממש שלמה עם הבקשה. ברדוגו כגזבר נחשב במשרד הפנים, הוא הצליח לגרום לתכנית התייעלות ללא חשב מלווה למרות מצב גירעוני, ברדוגו הוא הגורם העיקרי והחשוב שמשפיע על משרד הפנים להאמין שלבית שמש טרם הגיע זמן וועדה קרואה. איך הפעם ברדוגו לא הצליח לשכנע?

תושבי 'שערי העיר' בודאי ימצאו דרך להתמודד עם תוספת השטחים הציבוריים שגרמו להגדלת חיובם. כבר עכשיו יש שמועות וכוונות של דיירים לעבור משם, לא רק בשל אכזבה מבחינת סוג האכלוס, חלק גדול מהדיירים שוכרים ולא בעלים, עתה נוספת להם סיבה כואבת יותר, חור גדול בכיס. "אם לשלם ארנונה בסכומים כאלה ודמי שכירות כאלה, עדיף לחפש עיר עם איכות חיים הרבה יותר גבוהה ששווה את המחירים האלה". דברי אחד הדיירים.

המרכז המסחרי כיכר נוימן-נמצא במצב קשה מבחינה כלכלית. חלק מהחנויות סגורות, ואלה שפתוחות מגרדים את האף ומגרשים זבובים ברוב שעות היום. הבנקים שהיו פעם מנוף עיקרי לקיום המרכז כבר עברו או עומדים להעתיק מקום. "ארנונה גבוהה היא למעשה הנפת גרזן על חיי המסחר של הכיכר. " נדמה שאין צורך להכביר במילים עוד על הצפוי שם בעתיד הקרוב.

נושאים: משרד האוצר, הפנים, עיריית בית שמש
מרכז מסחרי
מרכז מסחרי
מרכז מסחרי
מרכז מסחרי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: