לקראת יום הזיכרון: הרצאה מפי שמואל מורנו אחיו של סגן אלוף עמנואל מורנו

דמותו ופניו של סא"ל עמנואל מורנו נותרו חסויים מהציבור גם היום, שנים רבות לאחר מותו. אפשר רק לדמיין מה והיכן עשה במהלך שירותו הצבאי כדי שהמדינה תמשיך להסתיר את תמונתו מהציבור ולא תאפשר לנו לחלוק את הזיכרונות והתמונות.

המצבה על קברו בהר הרצל
המצבה על קברו בהר הרצל

הרצאה מפי שמואל מורנו אחיו של סגן אלוף עמנואל מורנו ז"ל תתקיים מחר באולם מתנ"ס זינמן.

מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה הוא החייל היחיד בתולדות צה"ל שתמונתו אסורה בפרסום גם לאחר מותו.דעואל שלו, חברו של עמנואל מורנו ז"ל, קצין בסיירת מטכ"ל שנהרג במלחמת לבנון השניה, פרסם בבלוג שלו פוסט, בו הוא מתאר את דמותו של חברו הטוב.

דעואל כתב שם עוד: "ערב יום הזיכרון. הזדמנות טובה לעלעל באלבום התמונות של בני המחזור שלי שכבר לא איתנו היום. יוסי נהרג ממטען צד, עזרא נהרג מאש כוחותינו בהר דוב, נתי בפיגוע בקפה מומנט בירושלים, ועמנואל נהרג בלבנון, קצת אחרי סוף המלחמה האחרונה ההיא. כולם אנשים יקרים ומטובי בנינו. פשוטו כמשמעו. הטובים ביותר. לא רק בדיעבד, לא רק בגלל האסון אלא מלכתחילה: הטובים ביותר.

דמותו ופניו של סא"ל עמנואל מורנו נותרו חסויים מהציבור גם היום, שנים רבות לאחר מותו. אפשר רק לדמיין מה והיכן עשה במהלך שירותו הצבאי כדי שהמדינה תמשיך להסתיר את תמונתו מהציבור ולא תאפשר לנו לחלוק את הזיכרונות והתמונות. את דרגתו הוא קיבל כמינוי אישי, לא לפי תקן, לא לפי תפקיד. הוא היה משהו אחר, מחוץ לקריטריונים הרגילים, מחוץ לנורמה. יכולת אישית וביצועית אחרת לגמרי, שהסתתרה תחת פנים עדינות ומחייכות. מי שלא הכיר אותו, לא יכל לנחש שמאחורי העדינות והחיוך הנבוך מסתתרת נחישות פלדה ומיומנות קטלנית".

הירואית במיוחד, הפעולה הסתיימה כבר בהצלחה יתרה, והכוח היה בדרכו חזרה הביתה. אלא שאז לרוע המזל, נתקל בכוח אויב ובקרב זה נפצע ואח"כ מת מפצעיו הוא היה החלל הראשון של סיירת מטכ"ל שנהרג בפעולותיה. מורנו נטמן בר הרצל אשר בירושלים בשנת 1994. דמותו וסיפורי גבורתו עדיין לא כולם מוכרים. הזדמנות לשמוע קורותיו, סיפורי גבורתוו דרכו לשמוע ממקור ראשון, אחיו .

ההרצאה בתשלום- דמי כניסה 10 ש"ח בלבד, והיא מיועדת למבוגרים ונוער כאחד.

נושאים: גבורה, יום הזיכרון, בית שמש
המצבה על קברו בהר הרצל
המצבה על קברו בהר הרצל
המצבה על קברו בהר הרצל
המצבה על קברו בהר הרצל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: