צפיפות: 55 ילדים בני גיל חובה וטרום חובה באותה כיתת גן

משרד החינוך אישר רק ברגע האחרון תוספת גן. שתי כיתות גן, כיתת גן חובה וגן טרום חובה עם 55 ילדים ילמדו במבנה יביל אחד בגודל 60 מ"ר.

רמה ג ,
רמה ג ,

איך דוחסים 55 ילדים במבנה גן ילדים אחד, גודלו של המבנה, בגודל 60 מ"ר!!! בעיה מורכבת, מצב מסובך. לא בעיריית בית שמש שנת 2018- ערב שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה עוד מקום בו העירייה לא נערכה מוקדם מהרגיל, לפחות לא בזמן!!!

מספר ילדים נרשמים היה ברור כבר לפני מספר חודשים, היה ידוע שיש צורך בעוד כיתת גן, ומדובר בשתי כיתות- אחת טרום חובה השנייה בגיל בוגר יותר מיועדת לגילאי גן חובה. העירייה משום מה בדרכה שלה לא עמדה בהיערכות. זו התוצאה. יכולות להיות הסיבות אשר תהיינה המצב הזה בלתי נסבל מצד ההורים שמחר יבואו למבנה ובו ימצאו את עצמם במצב מביך, מצער, לא ברור. ואם לא הם, אזי הילדים שיראו ילדים לא מבני גילם יחד איתם.

מנהל אגף החינוך הקדים תרופה למכה ושיגר בסוף השבוע מכתב להורים אשר קיבלו בצער ומבוכה מסוימת את תוכנו. הנה מה שכותב הרב יוחנן קירשנבויים מנהל אגף החינוך, להורים: "התבשרנו בבשורה משמחת על אישור לפתיחת גן ילדים נוסף, של חינוך ממלכתי דתי בשכונה". מדובר כאמור בשכונה רמה ג. גן אחד מיועד לגילאי טרום חובה, השני לגן חובה. "ברצונו לעדכנכם כי בחודש הראשון של שנת הלימודים ילמדו שני הגנים, (טרום חובה וגן חובה*) באותו מתחם בו נמצא גן חמדת, ברח' יואל הנביא 5. היות והקרוואן שהוזמן על ידי העירייה ממשרד החינוך יגיע רק במהלך חודש ספטמבר ולא כמתוכנן." הרב קירשנבויים סתם ולא הסביר, מדוע מתעכב, וכמה זמן זה מתעכב ובעיקר למה רק עכשיו יש תשובה כזו, אולי מי מההורים יכול היה לדאוג לזרז בהבאתו של קרוואן זמני.

מה עושה העירייה לפתרון המצוקה? הגננות יפעלו במשותף להכין תכנית עבודה לפיה יעבדו בימים או אלי בשבועות הקרובים עד להבאתו של קרוואן שני. תכנית העבודה גם תפורסם בימים הקרובים. שנת לימודים מתחילה מחר, ולמה אין תכנית לימודים נפרדת כזו כבר עכשיו?

יוסי ינקלביץ נציג ההורים: "לאור ההתנהלות ההזויה של העירייה באי פתיחת גן חובה בשכונת רמה ג' בזמן עקב תירוצים שונים וחוסר רצון בולט מבחינת העיריה שייפתח גן עד לרגע האחרון, מחר כל ילדי גני החובה והטרום יאלצו להיכנס למבנה גן הטרום מעל 55 ילדים במקום אחד , אנחנו רוצים ומקווים שהעירייה תתעשת על עצמה ותדאג בהקדם לבניית המבנה לגן החובה.".

היום הראשון בגן חמדת יהיה שמח כרוך בהרגשה של חוסר תשומת לב מספקת ממי שאמורים לתת את המינימום כדי ששנת הלימודים תהיה כפי שהיא צריכה להיות. העירייה וכל הגורמים הקשורים באכלוס השכונה לא נערכו נכון לקליטת המשפחות וילדיהם במוסדות חינוך תקניים.

נושאים: בית שמש, מבנים לחינוך, רמה ג
רמה ג ,
רמה ג ,
רמה ג ,
רמה ג ,
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: