פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין על שם אלעד ריבן ז"ל

תשעה בני נוער מעוררי השראה, מכל רחבי הארץ, ובינהם אחד משלנו, יונתן שכטרמן יזכו היום לפרס הוקרה משר החינוך על התנדבותם יוצאת הדופן למען החברה והקהילה

יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך
יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך

היום (ג') ה- 11.2.2020 יעניק שר החינוך הרב רפי פרץ את פרס המתנדב המצטיין על שם אלעד ריבן ז"ל - תלמיד שהתנדב 'בצופי האש' וחירף נפשו להצלתם של חיי אדם בשרפת הענק בכרמל. הפרס יוענק ל- 9 בני נוער, מכל רחבי הארץ וממגוון המגזרים הקיימים בה, שהפגינו מחויבות התנדבותית יוצאת דופן לטובת חבריהם בני הנוער, הקהילה הסובבת אותם והחברה הישראלית בכללותה.

מסורת הענקת פרס 'המתנדב המצטיין' היא ביטוי לחשיבות הרבה שרואה המשרד בעידוד בני הנוער להתנדבות ולמעורבות חברתית. המועמדות לפרס נפתחת כל שנה בפני תלמידי י"ב, שהתנדבו במשך כשנתיים נוספות מעבר לנדרש בתכנית 'התנדבות אישית ומעורבות חברתית' שמוביל המשרד ושבעשייתם משתקפת הנהגה, חדשנות וייחודיות.

אחד מהתנדבים שזכו בפרס הוא תלמיד ישיבת אהבת ישראל מבית שמש יונתן שכטרמן. יונתן מתנדב בתחומים שונים. הוא הדריך בתנועת אריאל, והשנה הוצע לו להיות קומונר, אך הוא בחר להיות רכז חבריה ב' במחשבה כי בתפקיד זה יתרום יותר. יונתן ארגן סיורים לבני נוער שלא נכנסו להדרכה, פעילויות מגוונות ומיזמים שונים. כעת, הוא עמל להגשים חלום נוסף: הקמת מרכז למידה לילדים, שאותו יפעילו חברי תנועתו עם חברי תנועות נוער נוספות.

לאחרונה, בשיתוף עם המתנ"ס, יזם יונתן את הקמתה של עמותת סבבתא, שמטרתה להפגיש בין בני נוער לבין קשישים. אחת לשבוע, בני נוער וגמלאי השכונה נפגשים בפארקים (ובימות הגשמים במתנ"ס), משוחחים, משחקים ואפילו שרים ומנגנים יחד. יונתן קיבל על עצמו את הסדרת קיום העמותה, וכעת נפתח סניף נוסף של העמותה במודיעין. בנוסף, התנדב יונתן להרצות לעולים חדשים מבוגרי ED בלשכת הרווחה בבית שמש, לבנות סוכות לקשישים בשכונה ועוד. את המקצועיות המרשימה ואת האחריות הניכרת שיש ביונתן רואים גם בתחנת מד"א בבית שמש, שבה יונתן מוכן תמיד להתנדב לעזרה במסירות וברצינות רבה. על דעת עצמו, גייס יונתן תלמידים מכלל השכבות לפעול בבתי הכנסת ביום כיפור לגיוס כספי פדיון כפרות לעמותה לחולי סרטן.

שר החינוך הרב רפי פרץ בירך את התלמידים הזוכים. " אתם ההוכחה לכך שמיטב בניה ובנותיה של עמינו הם פרי משובח של תוצרת הארץ הזאת. בכל אחת ואחד מכם טמונים ערכי ההתנדבות, הרצון לעשות מעבר למה שצריך למען הכלל גם כאשר נדרש להפחית מעצמך לטובת האחר. כך היה הנער אלעד ריבן ז"ל. נער עם סל ערכים שלא נגמר, אותם ערכים שהובילו אותו ללא מורא על מנת להציל כל מה שרק אפשר. גאה בכם על פועלכם, המשיכו להצליח ולסלול לעצמכם שבילי דרך מלאים בערכים?.

נושאים: אהבת ישראל, בית שמש, משרד החינוך
יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך
יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך
יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך
יונתן שכטרמן באדיבות משרד החינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: