מדוע אין בבית שמש בי"ס למחוננים?

שובה של ראשת עיר ד"ר לחינוך, היה צריך לקדם פתיחת בי"ס למחוננים בעיר. אם במעלה אדומים, עיר עם 45 אלף תושבים יש, אם במודיעין עיר עם 90 אלף תושבים יש בי"ס למחוננים, אין סיבה שבעולם שבבית שמש, העיר הגדולה ביותר בשפלת יהודה לא יהיה בי"ס למחוננים.

מסיבת סידור בבית ספר
מסיבת סידור בבית ספר

חמישה מרכזים למחוננים יש במחוז ירושלים, עוד שניים קיימים בירושלים עצמה, אחד מהם במזרח העיר השני במרחב היהודי. אלו חמשת המרכזים במחוז ירושלים, מרחבים בהרי יהודה, בערים מודיעין ומעלה אדומים, עופרה, וגוש עציון. ילדי בית שמש נוסעים להרי יהודה.

מעלה אדומים, עיר יפהפיה במורדות למדבר יהודה, עיר ירוקה, עם 45000 תושבים. מודיעין בצירוף הישובים מכבים רעות, יש כ-95 אלף תושבים. בית שמש עברה את מספר ה-130,000 תושבים. אם במודיעין, במעלה אדומים יש בי"ס למחוננים, מה הסיבה שבבית שמש לא יהיה?

בבית שמש, עיניכם הרואות אין מרכז למחוננים. ילדי העיר, אם יש כאלה, יש כאלה ברוך ה', מוסעים להרי יהודה בהסעות ללימודים יום אחד בשבוע.

מה כן יש בבית שמש? יש מרכז למצויינות המופעל באשכול הפיס. ואל תתבלבלו, אין הדבר דומה למשנהו כלל.

המרכז למצוינות במדעים ובמתמטיקה הפועל מזה 12 שנים באשכול הפיס, מציע מגוון קורסים המטפחים את היכולות הגבוהות של התלמידים המצוינים בתחום האינטלקטואלי, הרגשי, היצירתי והאמנותי. הקורסים ניתנים בקבוצות קטנות, ועל ידי מדריכים אקדמיים, שעברו הכשרה מיוחדת לקראת עבודתם עם תלמידים מצוינים.

תוכנית הלימודים משלבת מדעים, מתמטיקה, אמנות, חשיבה, ויצירתיות. התלמידים מוסעים מבית הספר ישירות למרכז.

הנה רשימת ישובים בהם קייימים בתי ספר למחוננים, יבנה למשל. לוד, טירת כרמל, טייבה ועוד. האם אין מקום לחשוב על פתיחת בי"ס למחוננים כאן בעיר? עיר בסדר גודל 130 אלף תושבים יכולה להרשות לעצמה מסגרת חינוך ייחודית לילדים המצטיינים בתוכה.

ויש בעיר ילדים מצטיינים שנבחנים ומגיעים לתוצאות איכותיות על פי פרמטרי מכון סאלד.

בהזדמנות שנקרתה לעיר, כאשר אל ראשות העיר שבה דמות חינוכית ממעלה ראשונה, ד"ר לחינוך, היה בקיץ הזה לקראת שנה"ל תש"פ לחשוב על פתיחת מסגרת חינוך למחוננים, ויהיה מספרם אשר יהא.

נושאים: חינוך, עליזה בלוך, ביס למחוננים
מסיבת סידור בבית ספר
מסיבת סידור בבית ספר
מסיבת סידור בבית ספר
מסיבת סידור בבית ספר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: