יצירה, בניה, מחשבה ובעיקר מתימטיקה

במסגרת יצירת החוויה של "כיף במתמטיקה", ופתיחת ערוצי חשיבה מפתחים בבי"ס גם אחריותיות, ערך נסתר אך עיקרי בכל מערכת חינוך

לומדים וחושבים
לומדים וחושבים

בשכבת ג' התקיימה תחרות "אלוף הכפל", התלמידים אשר תרגלו ושיננו את הכפולות בכפל וחילוק, זכו בפרסים ומדליות.

במופת אשכול מאמינים כי כל תלמיד יכול להצליח במתמטיקה, התלמידים לומדים מתמטיקה מתוך מוטיבציה, עניין, הנאה והנעה. הוראה אשר מקדמת הבנה והפנמה של ידע ומבססת מיומנויות חקר ברמה גבוהה. בסיום כל נושא נלמד, מתקיים יום שיא בו התלמידים יוצרים בסדנאות, משחקים ואביזרי המחשה לתרגול הנושאים.

ראוי לציין כי את התחום החשוב הזה, מובילה בבית הספר בגאון הגב' אלה גוסין, מורה בעלת ניסיון מוכח בהוראת המתמטיקה, מדריכה מטעם משרד החינוך (ראמ"ה) בהשתלמויות ארציות, יחד עם צוות רחב של מורים אשר עבר התמחות, התמקצעות והכשרה מיוחדת להוראת המתמטיקה וההנדסה. השיעורים מתנהלים בגישה חיובית, ניתן דגש מיוחד על האמונה ביכולת של כל תלמיד להצליח, ומיושמות שיטות דידקטיות חדשניות ועדכניות.

לאורך השנה מתרגלים התלמידים את הנושאים הנלמדים באמצעים מגוונים, משחקים ואביזרים להמחשה, המשחקים אותם הם מייצרים בעצמם, מאפשרים להם ללמוד בלמידה חווייתית ולתרגל חשיבה מתמטית בדרך מהנה ונעימה.

במסגרת יצירת החוויה של "כיף במתמטיקה", ופתיחת ערוצי חשיבה נוספים, מקפיד הצוות לחבר ולקשור תחום, זה לתחומי דעת נוספים בבית הספר, ביום שיא לכבוד 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים שולבו פעילויות מתמטיות מאתגרות וכן בימי שיא בזה"ב וסביב חגים מרכזיים בעם היהודי.

תכנית הדגל של בית הספר אחריותיות קיימת גם במתמטיקה. תלמידים מהשכבה הבוגרת עוברים קורס ובו מקבלים הכשרה ללמד ילדים מהשכבות הצעירות שיעורי חקר במתמטיקה. בלמידה חווייתית ורב חושית. בשיעורים אלו מפתחים התלמידים ערכים של שיתוף פעולה, עבודת צוות, וכן מתאפשר לתלמיד גם לטעות לפעמים מבלי לקבל משוב שלילי ומאכזב. הקטנים מבינים את החומר הנלמד בצורה מגוונת, מעשירה, מחכימה ומהנה. הילדים הקטנים מפיקים תועלת רבה מהתמיכה שהם מקבלים מהבוגרים בנוסף לתמיכה מהמורים. הישגיהם של שני הצדדים, הן התלמידים הקטנים והן התלמידים הבוגרים משתפרים פלאים.

נושאים: חינוך, אלה גוסין, מתימטיקה, ביס לוי אשכול
לומדים וחושבים
לומדים וחושבים
לומדים וחושבים
לומדים וחושבים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: