חוזרים ללימודים- בבטיחות בדרכים לא ערוכים

צאו וראו כיצד מאות ואלפי תלמידים עושים דרכם ללא השגחה וללא פיקוח צמוד של מבוגר אחראי שלא לדבר על תנאים בטיחותיים מקפידים. מדרכת שכונת עמישב כדוגמא לאפסיות המעשה בעירנו

מדרכה בשכונת עמישב
מדרכה בשכונת עמישב

בפתחה של שנת לימודים חדשה הבאה עלינו לטובה, אנו מברכים אתכם בשנה טובה ובטוחה בדרכים. אנו מאחלים לכם ומייחלים שכל התלמידים יגיעו לבית הספר וישובו הביתה בבטחה

תלמידים רבים מגיעים לבית הספר בהליכה ועליהם לעבור בדרכם ברחובות הישוב, לחצות כבישים ולהתגבר על עומס התנועה בדרכם. חציית הכביש היא פעולה מורכבת הדורשת הפעלה של מספר חושים בשילוב עם ניסיון וידע של כללי הבטיחות בדרכים. לכן צריך לבחור מסלולי הליכה שבהם התלמידים יוכלו ללכת בבטחה בדרכם לבית הספר ובחזרתם הביתה.

במשרד החינוך קיימת תכנית מערכת מעטפת הבטיחות הפיסית שמציעה דרכים להתמודד עם מפגעי בטיחות המצויים בדרך לבית הספר ובסביבתו. התוכנית מסדירה את הגעת התלמידים אל המוסד החינוכי ואת חזרתם ממנו הביתה בבטחה. אחד ממרכיבי מעטפת הבטיחות הינו מסלולי הליכה בטוחים שבהם ילכו התלמידים, מסלולים אלו יעברו ככל האפשר בדרך הצדדית הקצרה ביותר, אשר אינה כוללת כבישים סואנים, יציאות מחניה, רחובות שאין בהם מעברי חצייה ומעדיפה אזורים שאין בהם הגבלה של שדה הראייה לנהגים.

על ההורים לסייע בבחירת מסלולי הליכה ולתרגל עם התלמידים הליכה בטוחה, תוך מתן הסבר על כללי בטיחות ועל דרכים להישמר ממפגעים בדרך יש להנחות את התלמידים ללכת לבית הספר ובחזרה הביתה במסלול ההליכה שנקבע ולהדגיש את חשיבות ההליכה לפי כללי הבטיחות.

ברשויות רבות נערכים לקראת היום הראשון בו שבים אלפי התלמידים. הנה דוגמא מפתח תקוה, בשכונת עמישב, כל מדרכותיה מוכנים לקראת היום החגיגי. בבית שמש אפילו תקציב לצביעת וסימון מעברי חציה אין, והיו צריכים למצוא בתקציבים בלתי צפויים איזה מקור מימון. אצלנו צאו וראו כיצד מאות ואלפי תלמידים עושים דרכם ללא השגחה וללא פיקוח צמוד של מבוגר אחראי שלא לדבר על תנאים בטיחותיים מקפידים.

נושאים: משרד החינוך, עיריית בית שמש, בטיחות בדרכים
מדרכה בשכונת עמישב
מדרכה בשכונת עמישב
מדרכה בשכונת עמישב
מדרכה בשכונת עמישב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: