תחנת הרכבת העמוקה ביותר בישראל פותחת שעריה

הציבור מוזמן להתאמץ קמעא ולהגיע לימי הסיורים הפתוחים להכיר מקרוב את מה שעשוי להיות מהפכת התחבורה של ישראל. כל הפרטים בכתבה

תחנת יצחק נבון
תחנת יצחק נבון

תחנת האומה הינה תחנת הרכבת העמוקה ביותר בישראל והיא מצויה כ- 80 מטר מתחת למפלס רחוב שז"ר הנוכחי. על פי התכנון, באפריל 2018 תצאנה מתחנת האומה 3 רכבות לכל כיוון בשעת שיא, ו-2 רכבות לכל כיוון בשעות השפל. בין אולם הכניסה והרציפים צפויות לפעול 3 מעליות גדולות ומהירות המכילות כ-33 נוסעים בכל מעלית וכן 3 דרגנועים (אחד לירידה, אחד לעליה ואחד בכיוון מתחלף עפ"י הצורך). מערכות דרגנועים ומעליות נוספות ישמשו את הציבור לצורךירידה ממפלס הרחובות הגובלים אל מפלס הכניסה לתחנה )רחובות שז"ר ויפו). הקו המהיר לירושלים הינו קו מסילת רכבת חשמלי המשתרע בין תחנת ההגנה עד לתחנה חדשה המוקמת בירושלים בסמוך לבנייני האומה. הקו המהיר כולל תוואי מסילה קיים מתל אביב לכיוון מודיעין עד מחלף ענבה; וכן תוואי מסילה חדש המצוי בעיצומו של תהליך הקמה ממחלף ענבה ועד לתחנת האומה. הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש, ויאפשר זמן נסיעה של 28 דקות בין תחנת ההגנה בת"א ועד תחנת האומה בירושלים. הפרויקט כולל כרייה של 5 מנהרות (4 כפולות ואחת אחודה) באורך מצטבר של כ-37 ק"מ וביניהן מוקמים 8 גשרים (מרביתם כפולים) באורך מצטבר של כ-6.5 ק"מ.

תחנת יצחק נבון בבנייני האומה פותחת את שעריה לציבור הרחב במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים שיתקיים בין התאריכים 26-28.10. ירושלים מאז ומתמיד היא עיר מושכת כולל אנשי בית שמש והסביבה שמוצאים בה כל מה שצריך להם. וכאשר מגיעה ידיעה על דבר שהוא מהפכה בתחבורה הציבורית, אנו מצטרפים וממליצים בחום לאוהבי של העיר לטפס לשם ולצלול עמוק לתוך בור הרכבת.

הזדמנות מיוחדת לבקר באתר העבודות של תחנת קו הרכבת לירושלים (קו ירושלים-תל אביב) ולשמוע מפי מנהלי הפרויקט על האתגר הטכנולוגי והמורכבות ההנדסית שבכריית מנהרות באורך עשרות קילומטרים בתוך ההר, בניית גשרים מהארוכים והגבוהים ביותר בישראל ובניית תחנת הרכבת הגדולה והעמוקה ביותר בישראל. הסיור יכלול הסבר קצר על הפרויקט, כניסה למבנה התחנה שבנייתו בעיצומה בימים אלו וירידה למנהרות הרציפים של תחנת ירושלים יצחק נבון בעומק 80 מטרים מתחת לאדמה.

הכניסה בקבוצות של 20 איש בכל סבב. יש להגיע 15 דקות לפני תחילת הסיור כדי להתעדכן בהוראות הבטיחות.

ההשתתפות בסיורים במכנסיים ארוכים ובנעליים סגורות בלבד. לא תתאפשר כניסה לאתר ללא לבוש זה. הגיל המינימאלי להשתתפות בסיור הוא גיל 5 (משתתפים עד גיל 18 מחויבים בליווי הורה או מבוגר מטעם ההורה) עקב מגבלות השטח של אתר בניה פעיל, המעבר באתר אינו נגיש עבור נכים ולבעלי מוגבלות הליכה כמו כן, האתר אינו נגיש לעגלות ילדים.

מועדי הסיורים:

שישי, 27.10.2017, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30.

10 סיורים ברישום מוקדם מוגבלים ל-40 משתתפים בכל חצי שעה.

נקודת מפגש: שדרות שז"ר, מול מבנה בנייני האומה (בסמוך לרכבי הורוביץ). יזם התוכנית: משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל, מנהלת הקו המהיר לירושלים; תכנון הנדסי: חברת אמי מתום; מתכנן התחנה – ברחנא אדריכלים, ניהול הפרויקט: חברת דנה הנדסה. פרויקט בביצוע.

נושאים: תחנת יצחק נבון, ירושלים, רכבת ישראל
תחנת יצחק נבון
תחנת יצחק נבון
תחנת יצחק נבון
תחנת יצחק נבון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: