שכונה חדשה עם אלפי יח"ד על אדמות פרטיות של בית ג'מאל

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה להתנגדויות שכונה חדשה על אדמות פרטיות. הפעם לשם שינוי מתוכננים בה שטחי מסחר ותעסוקה לתושבי השכונה. דירות החל מ-45 מ"ר ועד 175 מ"ר.

תמונת הדמיה, באדיבת היזם
תמונת הדמיה, באדיבת היזם

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים דנה בתכנית בניה על אדמה פרטית בקרבת מנזר בית ג'מל. התכנית הקרויה 'משכנות השמש' ביסודה היא תכנית בניה בת 3800 יח"ד. הוועדה אישרה את התכנית להפקדה להתנגדויות.

מדובר בשכונה חדשה, יוזמה של חברת אקה ובניה בע"מ על אדמה פרטית השייכת לבית הספר החקלאי הסליסיאן בבית ג'מאל. בתכנית שטחי מגורים ומסחר ושירותים. מטרת התכנית יצירת מסגרת תכנונית להקמת שכונת מגורים בהיקף של כ- 3,800 יחידות דיור, יחידות לדיור מוגן, מעונות, שטחי מסחר ותעסוקה, וכן שטחים נלווים כגון שטחים למבני ציבור, שטחים פתוחים ודרכים.

התוכנית, נערכה על ידי משרד איל איצקין אדריכלים, מספקת מענה נוסף להיצע יחידות הדיור במחוז ירושלים ומשתרעת על מאות דונמים בשטח בין רמת נריה לבין גבעות גולבנציץ צמוד לכביש מס' 5.

הוועדה סבורה כי התכנית מהווה חוליה חשובה בתהליך התפתחותה של העיר בית שמש כעיר גדלה ומצטופפת המאפשרת איכות חיים ופתרונות דיור לתושביה תוך שמירה על השטחים הפתוחים. התכנית צפויה להוסיף יחידות רבות של מגורים בעיר והיא תואמת את תכניות המתאר הארציות והמחוזיות החלות על שטחה, ובכלל זה תמ"א 35 ותמ"מ 30/1.

יתרונה של התכנית בהיותה צמודת דופן למרקם העירוני הקיים והיא מהווה רצף טבעי לו, ובכך נותנת מענה ראוי לצורך הדוחק ביצירת יח"ד למגורים תוך התייחסות לצרכי הפיתוח, לעיקרון צמצום הפגיעה בסביבה ומתן מענה מלא לצרכי התושבים בכל האמור למגוון טיפוסי מגורים, תעסוקה מקומית, מסחר, שטחים ציבוריים בנויים ופתוחים, תחבורה ותשתיות

ביוזמה החדשה יוקם מתחם תעסוקה ומסחר, אשר יהיה מיועד לתת מענה לפתרונות תעסוקה עבור האוכלוסייה העתידית בשכונה.

הוועדה ראתה לנכון להוסיף לתכנית המוצעת עוד 500 יח"ד ולפיכך סך היחידות יגיע לכדי 4300 יח"ד. הוועדה קבעה שורה של התניות בטרם התכניות יופקדו להתנגדות, ביניהם קבלת אישורי קק"ל, רשות העתיקות ורשות הניקוז.

על מנת לייצר תמהיל דירות מגוון אשר יספק מענה לסוגים שונים של אוכלוסייה ולשלבים שונים של התא המשפחתי וייצור שכונה מגוונת קובעת הוועדה את תמהיל הדירות הבא .תמהיל יח"ד במגדלים יהיה דירות בנות 2 חדרים בגודל של עד 45 מ"ר מרבי ודירות בנות 3 חדרים בגודל של עד 65 מ"ר מרבי. זאת על מנת להוסיף לשכונה מגוון יח"ד קטנות אשר יספק גם מענה לצורך בדיור בהישג יד. 20% יחידות דיור בנות 3 חד' בגודל 73 מ"ר עיקרי. 20% יחידות דיור בנות 3 חד' עם אפשרות הרחבה ל 4 חדרים בגודל 88 מ"ר עיקרי. 20% . יחידות דיור בנות 4 חד' עם אפשרות הרחבה ל-5 חדרים בגודל 110 מ"ר עיקרי 25% . יחידות דיור בנות 5 חד' בגודל 150 מ"ר עיקרי 15% יח"ד לבחירת יזם התכנית בגודל עד 175 מ"ר עיקרי .שטחי הבניה המוצעים בתכנית ייקבעו בהתאם לתמהיל זה בתאום עם לשכת התכנון.

נושאים: בית שמש, וועדה התכנון המחוזית, משרד השיכון
תמונת הדמיה, באדיבת היזם
תמונת הדמיה, באדיבת היזם
תמונת הדמיה, באדיבת היזם
תמונת הדמיה, באדיבת היזם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: