שימוע למועצה הדתית לפני מינוי חשב מלווה

המועצה הדתית בבית שמש קיבלה התראה על כוונה למנות חשב מלווה בשל מצבה והתנהלותה הכספית. המועצה ביקשה ארכה להגיב

ראש המועצה הדתית
ראש המועצה הדתית

במשרד לשירותי דת מודאגים מאוד ממצבה הכספי של המועצה הדתית בבית שמש. המועצה אישרה רק בתחילת ינואר 2018 את תקציבה לשנת 2017, דבר תמוה בתפקודו השוטף של כל מוסד ציבורי ממלכתי, דאגה זו התבטאה בישיבת ועדת לבחירת רב בבית שמש. עו"ד דינה לפידות המשקיפה בוועדה מטעם המשרד לשירותי דת הודיעה כי המשרד פועל למינוי חשב מלווה למועצה הדתית. כמו כן הוא עורך בדיקה יסודית של מצבה הכלכלי ע"י הגורמים הרלבנטיים במשרד מול המועצה הדתית ועיריית בית שמש. בהודעת המדינה לבגץ לביטל בחירת הרב בבית שמש מודיע עו"ד אודי איתן סגן בכיר במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה כי בסוף חודש דצמבר 2017 נשלחה למועצה הדתית הזמנה לשימוע לפני מינוי חשב מלווה. המועצה הדתית ביקשה ארכה כדי להעביר את התייחסותה המלאה במסגרת השימוע. המועצה הדתית רתמה לעזרתה בהכנות לשימוע את עו"ד מוטי ברקוביץ'. המועצה קיבלה ארכה של 21 יו להיערך למתן תגובתה.

ועוד, המועצה הדתית נקטה בצעד מהיר, אפילו זריז מדי ותוך יממה הודיעה על הכוונה לקיים דיון במליאת המועצה הדתית במטרה לאשר את תקציב שנת 2017. בראשון לינואר הודיעה על כוונתה לחברי המועצה לקיים דיון וביום המחרת כבר אישרה את התקציב. צעד זה טעון ביקורת שכן לפי החוק, סעיפים תקציביים אמורים להיות מונחים לפני חברי המליאה לפחות עשרה ימים לפני קיום הדיון. הוראה זו באה כדי לאפשר לחברי מליאה ללמוד את התקציב, לשאול שאלות ובעיקר לקבל תשובות. "יממה אחת אין בה כדי לקיים את הדבר הזה ותמוה ביותר שהמועצה אישרה את התקציב. לא בטוח שבכלל ידעו על מה הם מצביעים". במשאל בין חברי המועצה הדבר יצר בלבול, היו חברים שהעידו בפנינו שהתקציב לא אושר בעוד אחרים השיבו כי אמנם לא היעה דיון אבל התקציב אושר.

מצבה הכספי של המועצה הדתית לפי דו"ח מבוקר לשנת 2016 מצביע על גירעון, בשורת התקציב השוטף יש גירעון מינימלי של כ-21 אלף ₪. לא כולל גירעון מצטבר גבוה הרבה יותר.

נושאים: המועצה הדתית בית שמש
ראש המועצה הדתית
ראש המועצה הדתית
ראש המועצה הדתית
ראש המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: