רוב אפשרי לתומכי השינוי- היינו כבר בסרט הזה

באין סקרים, נתבסס על תוצאות בחירות 2015 לכנסת ה-20, אחוז הצבעה סביר ושיגרתי לגבי בית שמש בסביבות ה-70%, תוצאות הן הכי קרובות, תוך הוספת שיקולים אפשריים כדי לקבל הערכה אפשרית,

מועמדים לראשות העיר
מועמדים לראשות העיר

מה הסיכוי שעליזה בלוך תהיה ראשת העיר הבאה. נכון, כפי שכבר נכתב כאן ולא פעם, הכל תלוי במצביעים, הרבה מצביעים יתנו לה סיכוי גדול יותר, מעט מצביעים עלולה היא להתאכזב ובית שמש להפסיד עוד הזדמנות לשינוי.

בדיון על הסיכוי חייבים לחשוב על השינוי, האם המצב הקיים כפי שהוא היום, בית שמש טוב לה או רע לה? אין ספק כלל בכל פרמטר בו נמדדת העיר היא נמצאת בעשירון האחרון, מצער, וזו המציאות. לא ככה היינו רוצים לראות את עירנו ובודאי לא את איכות חיינו.

סקרים לא נעשים כאן חדשות לבקרים, ולכן פנינו לנסות ללמוד מדפוסי העבר. אחד המבחנים הוא תוצאות הבחירות לכנסת ה-20. חרדי שמצבע לפי קריאה ולא מעניין אותו המצב הלאומי אלא המגדרי, ילך אחר קריאת רבו ויצביע עבור רשימה חרדית, עבור יהדות התורה (בכנסת הם מחוברות, בבית שמש הם מפולגות לרסיסים) או ש"ס. כך נהגו בבחירות לכנסת, מה שאינו נכון לגבי הרשות המקומית. שימו לב לנתון, המפלגות החרדיות קיבלו בבית שמש בבחירות לכנסת ה-20 – 42.3% מסך המצביעים. המפלגות הציוניות קיבלו 57.7%!!! נתון מדהים. האמת היא שיש איזון באוכלוסיה, אם נצרף את מצביעי יחד- אלי ישי- למצביעי ם החרדים הרי שיש בבית שמש איזון בהרכב האוכלוסייה של 49.9% חרדים והיתר ציוניים.

מצביעי אלי ישי לא יצביעו אבוטבול, לא רק בשל הרתיעה מתמיכתו באריה דרעי, אולי גם בשל עניינים אחרים בדרך התנהלותו. כך שאפשר להוסיפם לתומכי בלוך...

האם התוצאה הזו תחזור על עצמה כאן בבחירות 2018? המחנה החרדי גדל יחסית הרבה יותר מאשר המחנה הציוני שהתמעט. ועם כל זה קשה לראות איך המחנה החרדי באחוז בחירה (67.1%) כזה יצמצם את הפער- קשה מאוד לראות. 15.4% הוא מספר אדיר שיתקשו החרדים לגייס כדי לנצח.

חישוב כזה הוא אופטימי שאמור לפעול לטובת ד"ר עליזה בלוך, ואם נוסיף לו שרבים מהציבור החרדי מאוכזב מהתנהלות העיר בקדנציה האחרונה ובכלל משתי הקדנציות בהן שלט שלטון חרדי. הרי שסיכויה עליזה בלוך לנצח הוא שיקול ריאלי מאוד לאור ההתגייסות בקרב הציבור החרדי לטובת ד"ר עליזה בלוך, אשת מינהל וחינוך מנוסה עתירת הישגים.

בבחירות לכנסת אין את הקשר האישי, מה שקיים במערכת בחירות מקומית, כאן הקשר האישי שנוצר בין המועמדים משפיע מאוד על התוצאה הסופית. זה מבחנם של שני המועמדים המתמודדים עליזה בלוך מחד מול משה אבוטבול.

נושאים: בחירות, בית שמש, עליזה בלוך, משה אבוטבול
מועמדים לראשות העיר
מועמדים לראשות העיר
מועמדים לראשות העיר
מועמדים לראשות העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
רוב אפשרי לתומכי השינוי- היינו כבר בסרט הזה
סיכוי לשינוינכתבה ביום ראשון, 19 באוגוסט 2018, 01:08

מי שמנסה להפריח הרגשה של יאוש בקרב הבוחרים במיוחד אלו מהליכוד שויתרו על הסיכוי לטובת .... נזיד עדשים .. התגובה הזאת בשבילם הציבור החרדי מאס בשלטון המושחת והבין שהעסקנים הפוליטיים שלו ...עסוקים לעשות לביתם שלהם נכון קשה לבנות על ציבור ששומע לרבנים לחרוג ממנהגיו אך ..הפעם יהיו בודדים שיעשו זאת .. הפעם ביהדות התורה הבינו ששלטון "ארנרייך את אבוטבול" לא בר שותפות ולכן כנראה גרינברג יגיש את מעומדותו כ 40 יום לפני הבחירות ולאחר מכאן אפשר להגיד שלום ולא להתראות לשלטון הלוקל מכאן יש שניי מצבים ראליים 1(גרינברג מסיר את מעומדותו לטובת עליזה בלוך וזוכה דרכה ברוב המוחלט של התיקים בעירייה א2) יותר מציאותי עליזה מסירה את מעומדותה וחוברת לדגל התורה כסגנית ראש העיר בשכר ממונה על החינוך ממונה על שפע ועוד תסריט יפה ולכן הייתי מציע לליכוד למהר ולחזור הבייתה אל השפיות ולא ישארו ללא מנדט אחד

רוב אפשרי לתומכי השינוי- היינו כבר בסרט הזה
סוף סוף ניתוח מצבנכתבה ביום שני, 13 באוגוסט 2018, 05:46

ציון היקר. חבל שלא הדגשת כי השנה בניגוד לבחירות הקודמות, הבחירות לעירייה יהיו יום חופשי עבור הציבור (כמו בבחירות לממשלה). וחבל שלא הוספת מספרים. זה היה מבהיר יותר את היכולת לשנות את ההנהגה.