ציר תנועה שתוכנן במיליוני שקלים בוצע בחלקו בלבד

עיריית בית שמש אינה לוחצת מספיק, ואפילו אדישה במידה מסויימת, ביחס למשרד השיכון לגרום לו לסיים את מלאכת העבודות לגמר כביש החידא צורך חיוני שיכול למנוע סכנת נפשות מיותרת

רח החיד"א
רח החיד"א

הגורם האמיתי לאי השלמת כביש רח' החיד"א היא כתובת שכתובה באותיות קידוש לבנה על קיר התמך בשיפולי הגבעה הוותיקה של העיר, ביציאה ליד שד' יגאל אלון. הנה תוכנה: "התושבים מתנגדים לכביש- שבת קודש- סכנת נפשות". כתובת שאומרת הרבה יותר מאשר.

התושבים בשכונה החרדית, הם עדת סלונים, שקיבלו את השטח לבניה של 800 יח"ד, יש מי שטוען שאין בשכונה הזו 800 יח"ד בלבד , יש שם למעלה מאלף ומאתיים יח"ד!!! איך? מה? מתי כל זה זכה להיתרים, צריך לבדוק באגף ההנדסה ולבחון את תיק התכנון והבניה של השכונה. שכונה זו צפופה מאוד, עם מחסור בתשתיות, כמו מבני ציבור, בתי כנסת, ישיבות, מרכולים, בתי ספר וכן הלאה, ממש כמו כל השכונות החרדיות שנבנות כאן ונזנחות בשלב כלשהו וזו בעיה בפני עצמה.

רח' החיד"א אמור לקצר את הדרך למבקשים להתנקז החוצה מהעיר לכביש 38 ויותר למנוע סכנת נפשות אמיתית בשכונה השכנה- חפציבה, בטבורה עובר כביש היציאה המתחבר לכביש 10 ואח"כ אל כביש 38. התושבים בסלונים מתנגדים לכביש החיד"א מחשש שמא יהפוך זה לציר תחבורה ראשי דרכו יתנקזו אלפי כלי רכב מידי יום ובעיקר בשבת אל מחוץ לבית שמש. ממתכנני הכביש במשרד השיכון כנראה נעלם החשש הזה והשקיעו מאמצים וממון רב כדי לסלול את הכביש אפילו ביד נדיבה. שני מסלולים בכל נתיב, מדרכות רחבות, שהמתכנן חשב עליהם בעיקר ימנעו אותה סכנת נפשות מאיימת ברחובות אחרים, חפציבה מצד אחד, רמב"ם מאידך. אלא שהמרחק בין המתכנן לביצוע רב מאוד. משרד השיכון הוציא מכרז לכביש כבר בשנת 2011, השלמתו נעשתה בשנת 2015, ועדיין לא רואים את הסוף. העבודה מתנהלת שם בעצלתיים, שלא לדבר על פתיחתו לתנועת כלי רכב.

האם הרמז שכתב אחד התושבים על הקיר תמך- התושבים מתנגדים לכביש- הוא שמונע את המשך העבודות? האם שוב נכנעת כאן רשות ציבורית- משרד השיכון או עיריית בית שמש- לרצון חרדי, רק מחשש לחילול שבת? וזה בדיוק מה שיוצא מהכתובת, התושבים מתנגדים לכביש- מחשש להפיכתו לציר תנועה תוך תוספת כיתוב- שבת קודש. יש רצון של התושבים, מה עם צורך כללי של עיר שלמה?

מיקומו הגיאוגרפי של הכביש הוא מחוץ לגבולות שכונת סלונים, בשונה מרמב"ם או מציר חפציבה המצויים בלבה של שכונת מגורים, אדרבא מהווה דרך בטוחה יותר ומסוכנת הרבה הרבה פחות. עיריית בית שמש לא ממש אוכפת את הצורך הזה לחשוב בהיגיון ובעיקר נכון לטובת כל תושביה. יש מי שטוען ששוב העירייה נכנעת לחרדים ואינה מתנהלת באופן חופשי לטובת כל תושביה. גם התשובות הלא מספקות שמגיעות מהעירייה מוכיחות שוב את אזלת היד. סגן ראש העיר גרינברג שהוא גם הממונה על התחבורה מאשר אכן שהעבודות נמשכות בעצלתיים. "מה שאני יכול לומר זה שדברים בהתקדמות. לצערי בהתקדמות איטית מקווה שהעבודות יסתיימו בקרוב". האם כך צריכה רשות מקומית להתנהל?

בכל מקרה, נראה כי בקרוב עוד נשמע על חיבור מיוחד בין תושבי חפציבה לתושבי העיר הוותיקה במאבק ציבורי לקביעת נורמה אחידה ביחס לסכנת נפשות, הציר הז שתוכנן ובוצע בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים עד כה, לא מושלם וכנראה גם לא יושלם כל עוד העירייה לא תעמוד חוצץ לטובת כלל תושביה.

נושאים: משרד השיכון, עיריית בית שמש
רח החיד"א
רח החיד"א
רח החיד"א
רח החיד"א
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: