פרקליטות המדינה דורשת למנות חשב מלווה למועה"ד

"יש בעיות בניהול תקציבי המועצה הדתית מזה תקופה ארוכה, לכן אנחנו סבורים שיש למנות חשב מלווה" המשרד לשירותי דת טרם הגיב על הבקשה הברורה.

המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש

ניצחון או הישג לעתירה למינוי רב בבית שמש כבר יש. זאת אם הקורא לא יתייחס אל דחיית ההליך לבחירת הרב ויתעלם מהחלטת בית המשפט לקבלת תגובה נוספת מהפרקליטות. על המצב הקודר במועצה"ד מספרת המדינה בתגובתה לבית המשפט העליון. מתברר כי הבור עמוק, אך לא ידענו עד כמה עמוק מאוד.

טענת הסעיף התקציבי למימון שכרו של הרב הבא נפתרה. הכיצד? בעתירה נתבקשה המדינה להסביר איך ומניין בדיוק ימומן שכרו של המרא דאתרא הבא בשעה שאין מקור תקציבי בספר התקציב של המועצה הדתית. למועצה הדתית מתברר אין תקציב מאושר לשנת 2017, נכון ליום הגשת התביעה. עתה יש!!!

הכיצד?

נעדכן כי ביום 4.9.17 הגישה המועצה הדתית בית שמש הצעת תקציב לשנת 2017 אשר כללה התייחסות למשרת רב העיר. הצעת התקציב הזו אושרה בידי המשרד לשירותי דת. גם העירייה התחייבה להעביר כספים נוספים למועצה הדתית למימון שכרו של הרב. בעניין זה טוען ב"כ המדינה כי טרם הועברו המסמכים הרלבנטיים, כלומר השמחה עדיין מוקדמת.

תקציב המועה"ד מורכב מהכנסות עצמיות, מתקציב של העירייה ומחלק המתקבל ממשרד לשירותי דת. הפרקליטות אומרת כי הצעת התקציב טרם עברה את הביקורות מצד רו"ח המלווה את המועצה.

עם זאת מתריע ב"כ הפרקליטות בתגובתו לבית המשפט, אין דו"ח כספי לשנת 2016. ולכן אין גם נתונים ברורים לגובה הגירעון הנצבר מאז 2015 שנה בה סיימה המועה"ד בגירעון. מסכם ב"כ הפרקליטות: "יש בעיות ניהול תקציבי המועה"ד מזה תקופה ארוכה, בנסיבות אלו גם אם הבעיה התקציבית תיפתר, הפרקליטות סבורה שיש למנות חשב מלווה למועצה הדתית". ב"כ הפרקליטות טוען בתגובתו לבית המשפט העליון כי בכל מצב ולא יהיה מנוס ממינוי חשב מלווה למועצה הדתית.

פתרנו את בעיית מימון שכרושל הרב, ומה מצאנוכי הבור עמוק יותר. הנה מכשול רציני, אחד, מעוד רבים, שעומדים בפני העירייה לקראת בקשתה לביטול הצו לעיכוב הליכי הבחירות לרב בבית שמש.

נושאים: המועצה הדתית, עיריית בית שמש, פרקליטות המדינה
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
המועצה הדתית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: