פניה רשמית לשר לענייני דתות: "לעצור את הליך הבחירות לרב בבית שמש"

"פגמים נפלו בתצהירים ובמינוי האנשים לשמש כנציגי השר, מינוי זה תמוה ובלתי סביר בעליל ואף שם ללעג את הציבור ובודאי נוגד את התקנות". המלצתו של עו"ד דל: "להודיע באופן מיידי על הקפאת הליך הבחירה".

רבני העיר בית שמש
רבני העיר בית שמש

עכשיו זה לא שמועות, זה לא לחשים, עכשיו זה רשמי, היום הונח על שולחנם של השר לענייני דתות הרב ח"כ דוד אזולאי ולפני מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, כמו על שולחן היועץ המשפטי של המשרד עו"ד ישראל פת, מכתב מאת עוה"ד אשר דל, ב"כ של גדי דמרי מבית שמש, ובו דרישה חד משמעית: להקפיא את הבחירות ולבדוק כל הליך מינויו של כל אחד מנציגי האסיפה הבוחרת. "אני מאמין כי בדיקת הדברים כבר באופן ראשוני, תביא אתכם למסקנה כי לעצור את ההליך הנוכחי לכל הפחות לבדיקת הפגמים פורטו להלן ובכך למנוע ברגע האחרון את הגשת העתירה נגד כבוד השר".

במכתב מפרט עו"ד דל את ה'פגמים' אשר נתגלו בתצהיריהם של נציגי השר. למשל, הגב' רחל לוי. הכחישה כל קשר למועצה הדתית בבית שמש, למפלגות בעיר ולמפלגתו של שר הדתות, כאשר נשאלה לשיוכה הדתי ציינה כי היא מסווגת עצמה כמסורתית. האמור אינו עולה עם המידע שהגיע לידי עו"ד דל. "הגב' רחל לוי, הנה אשה חרדית, בעלה ירון לוי, עובד במועצה הדתית, ומזוהה עם סיעת ש"ס, מפלגתו של שר הדתות ובעלה היה ברשימת המועמדים מטעם סיעת ש"ס בבחירות האחרונות.

ואין הגב' לוי היחידה שהצהירה לא היה תואם למציאות. למשל תצהירו של הרב ירון דשן, אשר הכחיש כל קשר עם ראש העיר. הרב ירון דשן משמש כמגיד שיעור . היכן? במרכז התורני אותו הקם ראש העיר משה אבוטבול.

"הגב' שמחה סויסה, הכחישה בתצהירה כי היא מעורבת בפעילות במוסד ציבורי הקשור למפלגתו של שר הדתות. הכחשה זו אינה עולה בקנה אחד עם מידע שנמסר לי לפיו הגב' שמחה סויסה עובדת כמפקחת ברשת 'בני יוסף' הקשורה למפלגת ש"ס מפלגתו של שר הדתות."

נזכור כי ברשימת מומלצי השר יש שמונה נציגים, מכתבו של עו"ד מתייחס רק לששה. אלו אשר תצהיריהם הועברו לבדיקתו ואו לעיונו הנציג הרביעי שעו"ד דל מתחייב לתצהירו הוא הרב אשר אביטן. הרב אביטן הכחיש כל מעורבות פוליטית בעיר בכלל וקשר פוליטי עם ראש העירייה. זאת בשעה שבפרסומים שונים באתרי החדשות דווח כי הרב אביטן תמך במשה אבוטבול לראשות העיר ואפילו אפשר קיומו של כנס בחירות בבית הכנסת בו הוא משמש כרב.

כותב עו"ד דל: "לאור התמונה העגמה שנתגלתה עד כה, סביר להניח גילוי כל המידע יוביל כנראה לחשיפת פגמים נוספים במינוי נציגי האסיפה הבוחרת". המלצתו של עו"ד דל: " להקפיא את הבחירות ולבדוק את הליך מינויים של חברי הרשימה נציגי השר.

עו"ד דל מתייחס גם למינוי הנשים, נציגות בפורום. רחל לוי, יסכה כהן, מורות בכתה ג'. נחשבות לנציגות ציבור, מבלי לזלזל, מורה בכיתה ד' לא עדיפה? ומה עם מורה בסמינר? ומה עם מנהלות הסמינרים וכל הנשים המובילות בחברה החרדית. הנציגה השלישית סויסה היא מפקחת פנימית של רשת בני יוסף, והרביעית היא מזכירה, כן קראתם נכון, זה מה שמצא השר אזולאי, מזכירה במשרד הרווחה. "מינוי זה תמוה ובלתי סביר בעליל ואף שם ללעג את הציבור ובודאי נוגד את התקנות".

עו"ד דל חוזר על עניין הבדיקה התקציבית בסעיפי ההוצאה של המועצה הדתית בבית שמש. עו"ד מסתמך על עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה באותו עניין במקום אחר. ".

ומסכם עו"ד דל את מכתבו: "אני מציע לכם, להודיע באופן מיידי על הקפאת הליך הבחירה עד להחלפת נציגי האסיפה הבוחרת ולחסוך בכך את ההכרח להגיש את העתירה לבג"ץ".

נושאים: הבחירות לרבנות, משרד לשירותי דת, בית שמש, השר חכ דוד אזולאי
רבני העיר בית שמש
רבני העיר בית שמש
רבני העיר בית שמש
רבני העיר בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: