עיריית בית שמש מסכימה לצו שהוציא בגץ

האם חברי וועדת הבחירות (חותה ודהן) יסיקו מסקנות אישיות ויתפטרו על פי הודעתם בוועדת הבחירות: "דחיית הבחירות פירושן נכשלנו במילוי תפקידינו".

העירייה
העירייה

עיריית בית שמש הקדימה והגישה תגובתה לבית המשפט העליון לעניין הצו למניעת בחירות הרב ביום חמישי הקרוב. התגובה הועברה באמצעות עו"ד אשר אקסלרוד אשר נשכר לתת שירות לעיריית בית שמש. בתגובה שהועברה מודיעה העירייה שהיא לא תפעל לביטול הצו הארעי.

כלומר בשפה פשוטה העירייה מסכימה להפוך את הצו הארעי לקבוע ולפיכך ביום חמישי הקרוב לא יתקיימו הבחירות המתוכננות למשרת הרב בבית שמש.." העירייה מודיעה עוד כי: "עם זאת שומרת העירייה על זכותה לחזור ולבקש עיון מחדש ולבקש את ביטולו של הצו הארעי לאחר בירור הטענות ובחינתן. במידת הצורך אף לאחר תיקון ליקויים ככל שאלו יתגלו במהלך הבירור".

הודעה זו שנמסרה לבית המשפט העליון היא בניגוד לדעתם של מנכ"ל העירייה מתי חותה ויעקב דהן חברי וועדת הבחירות. בוועדת הבחירות שהתקיימה ביום חמישי האחרון תמכו השניים בקיום הבחירות במועדן. מתי חותה אמר באותה ישיבה כך : "אנחנו לא צריכים לפעול על פי איומים בעתירות. משמעות קבלת הטענות לטעמי היא שנכשלנו בתפקידינו כוועדה. עשינו כל מה שהייעוץ המשפטי דרש לאורך כל הדרך. המשמעות היא לומר שצריך להתחיל הכול מהתחלה, שלא מילאנו תפקידינו כראוי, ולכן אני דוחה מכל וכל את הטענות.".

יעקב דהן מבקר העירייה וחבר בוועדה אמר באותה ישיבה:"עיקר הטענות דורשות בדיקות נוספות שהיה ניתן לבדוק אותן קודם, לו היו מובאות בפנינו. לגבי הבג"ץ שהוגש עליו קיבלנו עדכון רק במהלך הישיבה זו לא עילה לדחייה. צריך להתייחס לטענות לגופן וככל שהטענות יימצאו נכונות, בג"ץ יןרה כראות עיניו".

מעניין מה חושבים עתה השניים על החלטת הייעוץ המשפטי החדש שקיבלו. ובעיקר האם יסיקו מסקנות אישיות ויגישו התפטרותם מוועדת הבחירות לרבנות, שהרי על פי דבריהם הם נכשלו בתפקודם.

נושאים: הבחירות לרב העיר בית שמש, בגץ
העירייה
העירייה
העירייה
העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: