נציג דגל מתפטר מהמועצה הדתית כי שינו לחברו דפוסי עבודה בתפקיד

שום דבר לא הניע את פיין להתפטר, לא עיכוב במינוי רב, לא צמצום שירותי הדת, לא מצבה הכספי הגרוע של המועצה הדתית, מה הניע אותו- שינוי בדפוסי התשלום לאחראי על החלקה החרדית.

ראש מועצה דתית
ראש מועצה דתית

סוער במועצה הדתית, ימי הקיץ מלהיטים כנראה את האווירה בנוסף לחום הטבעי, נציג דגל התורה במועצה הדתית אברהם פיין, הגיש מכתב התפטרות מתפקידו. לא, אין זו התחלה של מה שנקרא של שותפים לכישלון, הולכים הביתה, וזה לא על רקע ביטול בחירת רב לפני הבחירות, נהפוך הוא, פיין התפטר בשל פיטורי האחראי על החלקה החרדית בבית העלמין. האיש הזה משה וייספיש קיבל מכתב פיטורים מהחשב המלווה במסגרת הניסיונות לשפר את מצבה הכספי של המועה"ד, ממש כמו שצומצמו משרות אחרות. מה האלטנטיבה? ניסינו לקבל עמדתו של אברהם פיין ללא הצלחה מרובה.

במכתב ששלח ראש המועצה הדתית לרבני הקהילות מספר הרב מהדיזדה את הפרטים. "החשב המלווה מטעם המשרד לשירותי דת, מבקש כי וייספיש יקבל שכר פר הלוויה בסכום של 500 ₪, במטרה לצמצם הוצאות. וייספיש לא מקבל א העמדה והודיע על התפטרות. אנחנו מנסים לשכנע אותו שהוא יכול להמשיך בתפקידו עד שישתפר המצב, במידה ולא הוצאנו פניה לכל רבני הקהילות על העניין, ואנחנו מראיינים מועמדים להחליפו בתנאים המדוברים". כלומר כדי להגיע לסכום לפי החשב, אותו מקבל היום וייספיש , צריך שיהיו ל"ע בעיר 6 הלוויות, וייספיש קיבל שכרו עד כה לפי חשבונית בסכום של 3000 ₪ לחודש. וייספיש מטפל רק בחלקה החרדית. לציבור הכללי יש קברן אחר.

תגובה מהדיזדה: "זו החלטתו של החשב לאור תוכנית ההבראה. כמו כן הופסקה עבודתם באופן מוחלט של נותני שירות הגינון במקוואות ובית העלמין. וכן צפויים עוד מספר קיצוצים. לכן לבוא ולתלות שזה אישי ... ויש פה רק קיצוץ במשרה זו ולא פיטורים. ונוח לו למתג זאת בצורה זו וחבל." הרב מהדיזדה אומר עוד כי לא אלמן ישראל, במקום שאחד לא רוצה יש רבים אחרים מתדפקים על הדלת. "יש כבר מספר חסידים שכן מתעניינים בניהול זה ובתנאים אלו. אנו נראיין אותם ונבקש את הסכמת הנוגעים שיהיו מקובלים עליהם לעבודה זו. גם זכותו של הרב וייספיש להמשיך עד שמצבה הכספי של המועצה ישתפר. בשבוע הקרוב תהיה לוייספיש שיחה עם החשב שינסה להסביר שוב את חשיבות העבודה"

נושאים: מועצה דתית בית שמש
ראש מועצה דתית
ראש מועצה דתית
ראש מועצה דתית
ראש מועצה דתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
נציג דגל מתפטר מהמועצה הדתית כי שינו לחברו דפוסי עבודה בתפקיד
גדליה אנסבכרנכתבה ביום חמישי, 26 ביולי 2018, 07:49

ממש לא מדוייק ולא משקף את המציאות הכתב לא עשה שיעורי בית בסיסיים. קודם התמנותו של וייספיש היקר לאחראי על החלקה החרדית היה ר' אברהם פיין נאמן ביתו של הרב רוזה חבר לשכת הרבנות ומומחה להלכות קדושת המת, אחראי על החלקה החרדית. בהתנדבות מלאה!!! לחלקה הזו מגיעים נפטרים כמו גם נפלים וחלקי גוף רח"ל... ומזה שנים מתנדב ר אברהם פיין בחברה קדישא בית שמש. לפני כחצי שנה קיבל ר אברהם פיין עבודה מחוץ לעיר עקב כך לא יכל להמשיך להיות אחראי על החלקה החרדית וייספיש קיבל את תפקיד האחריות על החלקה החרדית מאחר והסכים לשליחות קודש זו במחיר הכי נמוך. מבין מציעים אחרים. מינויו של וייספיש עבר בוועדה בצורה חוקית ומסודרת. כעת משהתפטר וייספיש חוזרת האחריות על החלקה לידי ר אברהם פיין שאינו משתכר מתוקף היותו חבר מועצה. ועליו לעשות לביתו. ולכן הגיש את התפטרותו. ניתן לראיין חברי מועצה נוספים על מידת חריצותו ומסירותו של פיין למען תושבי בית שמש. ואין עוד מה להוסיף.