נסגרה  ההרשמה- 19 מועמדים למשרת הרב

ביום ג' הקרוב כינוס ראשון של הוועדה לבחירת הרב. עוד לפני בחירת הרב, חולק שלל. בנו של רב חשוב מועמד לקבל לידיו מחלקה חדשה שתכפה על תושבי העיר אורח חיים מהדר

הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא
הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא

היום, כו תמוז תשע"ז תם המועד להגשת המועמדות לרבנות בית שמש. ואין הפתעות בדרך, זולת הצפיפות הרבה על המשרה. כנראה שלהיות רב בבית שמש זו משרה חשובה, אחרת אין תירוץ או הסבר לעובדה שכמעט 20 מועמדים, במדויק 19 מועמדים, הגישו את מועמדותם לתפקיד. ברשימה יש גם מועמדים הנוהגים להציע עצמם לתפקידים דומים למען הרזומה.

בתחילת הדרך לא שיער איש שהבחירות האלה יעוררו תשומת לב כל כך מרובה, והרבה הדבר קורה בשל מעורבותו של משה אבוטבול ראש העירייה אשר הכריז על העדפתו, העדפה עם מחלוקת.

ברשימת המועמדים יש מספר רבנים מוכרים וידועים, יש כאלה המומלצים ומועדפים, ויש גם כאלה שתלויים רק בחסדי שמים. ללא קשרים ועם הרבה כישורים ותקוות מקוים לזכות בתפקיד הנחשק.

אל העגלה קפץ בישורת האחרונה ראש מועצת חכמי התורה המקומית של תנועת ש"ס הרב אלחנן פרץ, תושב העיר אך גם מרבה להיעדר ממנה בשל תפקידיו הרבים. כניסתו של הרב פרץ להתמודדות טרפה לפחות לאדם אחד את הקלפים, והוא יצטרך להתמודד איתה בין לפני הליך הבחירה ובין אחרי הבחירה.

הרב פרץ, תושב בית שמש אך מוכר יותר באיזור הרמות, פחות בעיר בית שמש, העיר הוותיקה.

הליך הבחירה כפי שכבר נכתב כאן, מעורר תשומת לב גם מצד נציגי ופעילי ציבור המזהים בו פגמים לא קטנים. במשרד לשירותי דת ערים ומודעים לכל אותן הערות וקושיות ויצטרכו להתמודד איתם בין היום ובין בעתיד. כנראה שדבריה של השופטת בדימוס עדנה ארבל הנוגעים להליך בחירות למשרות כגון אלו תופס גם בבית שמש. והעתירה היא רק עניין של זמן.

ישיבת הועדה, ועדת הבחירות תתקיים ביום ג' הקרוב, ובאותו יום גם תצא לציבור רשימת המועמדים הסופית.

בינתיים נמשכים הדיבורים מאחורי הקלעים, ויש לפחות אדם אחד שממש מוטרד עד מודאג מהמצב בו שני רבנים ממחנהו מתמודדים על הבכורה. אחד דאג לו לתרומה לבניית בית כנסת, השני תמך בו לכהונת ראש עיר והיה גם מנחה לדרך. ראו פרשת מינוי מנהל אגף הרווחה בעיר שעבר דרכו. שני המועמדים, פרץ ורביב, שניהם ממחנה ש"ס. בתוך מחנה זה יש מחלוקת לא פשוטה לגבי השניים, האחד בגלל היעדרותו מהעיר בימים ובלילות (בשל תפקידים רבים) והשני בשל הקשרים הקרובים מדי בין דמות פוליטית לבין דמות שצריכה להיות נקייה מכל רבב.

והבחירה הזו חשובה למיקח ומימכר שיבוא אחר כך. הבחירה חשובה למחנה האשכנזי מאספקט אחר, סיפוק צרכים שלא הצליחו להגשים עד עכשיו. המחנה הזה שאיתר את השאיפה האישית למנות מועמד מועדף מנסה לתרגמה גם להישג ממשי לטובת מחנהו.

בידינו מידע על ישיבות בהם חולק השלל עוד בטרם בחירת הרב. והיה וייבחר המועמד המועדף יקבל בנו של רב אחר, אישיות רבנית מובילה, תפקיד לניהול מחלקה. לא עצם ניהול המחלקה חשוב, אלא המחלקה שתוקם בעיר ותכפה על תושבי העיר אורח חיים שונה מהרגיל.

ועוד בעניין הזה, יש מי שמנסה לתרגם בחירת רב אחד לטובת בני קהילתו, דהיינו למנות רבנים, חברים בלשכת רבנות בשכר מלא כפי שהיה בימי הרב משה כץ זצ"ל.

נושאים: בחירות לרב, בית שמש, המשרד לשירותי דת
הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא
הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא
הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא
הרבנים ביטון, בן עזרא והרב סויסה בערב פסח השתא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
נסגרה  ההרשמה- 19 מועמדים למשרת הרב
דודנכתבה ביום ראשון, 23 ביולי 2017, 10:41

ציון היקר הלואי שרבים ילמדו ממך לא להיות כעדר כבשים ולנהוג כשתיקת הכבשים צריך לעשות דברים כנגד מחול השדים ויפה שעה קודם לפני שיהיה מאוחר תודה לך