מסרון בקבוצת קשר חרדית: "כך קנה אבוטבול את תמיכת החסידויות"

אבוטבול בתגובה: "הפצת מסמך חלקי מתוך החלטות של וועדה אחת והשמטת עשרות הקצאות של מגוון מגזרים הינו מעשה רשע, ניסיון פוליטי זול שהציבור לא יקנה"

ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...
ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...

"בשורות הבאות תוכלו לקרוא בפרסום ראשון על הדיל הגדול בין אבוטבול לאנשי אגו"י- חלוקת הקצאות בקנה מידה אדיר בתמורה לתמיכה בו." לא פחות ולא יותר, כך נכתב בקבוצת ואטסאפ ברמת בית שמש ג' המבקשת לחדד מסריה לקראת הבחירות הקרובות שייערכו בעוד ארבעה חודשים.

לפני כן, עיתוי הפרסום אנו מקרי, ההקצאות האלה הוקצו בפברואר 2017 ואושרו במליאת מועצת העיר סביר להניח כמה שבועות אחרי. פרסומן בעת הזו, אחרי פרוץ המשבר בין ש"ס לבין דגל ושלומי אמונים מעיד על הכוונה ללחוץ על אבוטבול בדרך אחרת. בבחינת לא רצית לנהל מו"מ איתנו, בבקשה נפרסם את התנהלותך ברבים. התנהלות שבודאי אינה הוגנת ואינה שיוויונית כלפי כל הקהילות.

כדאי לשים לב, המפרסמים הם חרדים, ועל זה יש לברך. כבר לא חוששים מחילול שם שמים להסתיר עוולות שקיימות בינם לבים עצמם.

ועוד דבר שצריך לדעת, מליאת מועצת העיר כולל נציגי דגל, נוכחים במליאות אליהם מובא ]רוטוקול ועדת ההקצאות לאישור אחרון. האם ייתכן שהם אישרו משהו שפגע בקהילתם? או שאולי לא ידעו?

וחזרה למסרון הלוהט שמפרט את השיטה והדרך.

"כך זה עבד: ככל עירייה, גם בעיריית בית שמש מכהנת ועדת הקצאות. רשמית מדובר בוועדה מקצועית שלרוב עסוקה רק בפתרון מחלוקות בין בתי כנסת על שימוש בקרקעות ציבור. מתברר שמתחת לרדאר והרחק מעין רואה, התכנסה הועדה בתאריך 28.02.17, ושם חילקה קרקעות בסיטונות לכל תומכי אבוטבול, בכל השכונות החדשות (ולא רק), בין השאר בשכונות שמועד אכלוסן לא צפוי ב-7 השנים הקרובות."

ואותו כותב, מביא דוגמאות: "קחו למשל את שכונת ג' 2. השכונה אמורה להכיל קרוב ל-2000 משפחות, מתוכם כ-750 לציבור הליטאי, 400 לציבור הספרדי, 700 לציבור חסידי וירושלמי, וכ-60 לפלג הירושלמי. אלו הם נתוני האמת . דא עקא שע"פ הנתונים שנחשפים פה לראשונה זכה הציבור החסידי להקצאות בסך כולל של כמעט 8700 מ"ר. כמה קיבלו הליטאים? 1100 מ"ר. מה שמדהים לגלות הוא כמה קיבל הפלג הירושלמי: 1500 מ"ר, לכ-60 משפחות. 400 מ"ר יותר מהליטאים שקיבלו רק 1100 מ"ר". כדי להצדיק דבריו מצרף הכותב טבלאות של מוסדות ע פי שיוכם המגזרי.

הכותב הרחיק נדוד ובדק גם את עניין חלוקת כיתות בשכונה. "החסידים והספרדים קיבלו. הליטאים: יוק", אותו כותב גם מפרשן את הנתונים שהוא מביא באותה 'חשיפה'. "בשכונת רמת אברהם (גולובנציץ). שם, הרוויח אבוטבול 2 ציפורים במכה אחת: גם פינק את גור, כפי שייחשף מיד, אבל לא פחות חשוב – מצא את המקום להיפרע ממאיר פרוש והציבור הכלל חסידי שתומכים בדגל התורה. הנה הנתונים: חסידות גור, המונה לפי הערכות מחמירות כ- 70-80 משפחות קיבלו, תחזיקו חזק, הקצאות בסך כולל של 6700 מ"ר. כמה קיבל הציבור הכלל חסידי (לא כולל גור ובעלזא)? 1.5 דונם שהם 1500 מ"ר. נתח האוכלוסייה של הציבור הכ"ח, אם שאלתם, מונה לפחות כ- 500 משפחות. הליטאים, גם הם מוערכים בכ-400-450 משפחות, קיבלו גם הם רק דונם וחצי. את החלוקה התמוהה הזאת הצדיק אבוטבול בטענה שגור היא אגודת ישראל, וממילא היא המייצגת של כלל החסידויות בעיר, ולא שלומי אמונים. חסידות בעלזא, גם הם תומכים מוצהרים של אבוטבול קיבלו דונם, לנתח אוכלוסייה המוערך בכ--50 60 משפחות.

יש עוד דוגמאות רבות, אבל העיקרון ברור: מי שתמך באבוטבול קיבל הקצאות מפנקות מאד, כולל בשכונות שרגל אדם טרם דרכה בהם. וזה מלבד הקצאות רבות בשכונות ותיקות, שמקומם בכתבה נוספת . אבוטבול נתן את ההקצאות, ומקבלי ההקצאות )גור, בעלזא, פלג ירושלמי ועוד( הבטיחו את תמיכתם.

עם זאת, אלי, עסקן ליטאי מוכר בבית שמש, משוכנע שההקצאות הן לא רק גמול פוליטי על תמיכה. "אבוטבול", כך אלי, "ממוקד מטרה. מבחינתו הוא רוצה להבטיח לעצמו את ראשות העיר לעוד שנים ארוכות. הוא מבין שהציבור הליטאי הוא האיום הגדול ביותר על השאיפות הפוליטיות שלו, ולכן באופן מודע הוא מנסה לסכל את ההתפתחות וההתפשטות הליטאית בעיר". אלו הנתונים, והם מרגיזים מאד עסקנים בעיר שמוחים באוזננו על חלוקת קרקעות בשכונות שטרם אוכלסו, דבר שלדבריהם אין לו אח ורע בשום מקום, ושעומד בסתירה למדיניות עיריית בית שמש עד כה, שסירבה לבצע הקצאות עד לפילוח מדויק של כלל הרוכשים בכל שכונה.

כאמור המסרון הארוך הזה מציג תמונת מצב מאוד בעייתית.

ביקשנו התייחסות כל הגורמים האפשריים בעיריית בית שמש. יו"ר וועדת ההקצאות מתי חותה, היועץ המשפטי של העירייה וחבר בוועדת ההקצאות. ראש העירייה, חברי מועצת העיר לפי הסדר הבא, אענריייך (אגו"י) גרינברג (דגל) גולדברג (שלומי אמונים). איש מהם לא טרח להשיב. אפילו מיל אחת. היחיד ששב אלינו עם תשובה הוא דובר העירייה.

בתחילה הגיב בקצרה: החלטות ועדות הקצאות הינן מקצועיות ובהתאם לנתונים הקיימים ולכלל האוכלוסייה.

בחלוף כשלוש שעות, כנראה אחר שהבין את חומרת העניין, שלח ראש העי את תשובתו בה טען שהמסמך שקרי. הנה תשובת ראש העירייה: ועדת ההקצאות העירונית הינה וועדה מקצועית ופועלת בצורה מאוזנת ושיוויונית. ההחלטות נעשות על פי צרכים של ציבורים וקהילות המתגוררים בעיר בית שמש .

הפצת מסמך חלקי מתוך החלטות של וועדה אחת והשמטת עשרות הקצאות של מגוון מגזרים הינו מעשה רשע באופן מובהק מוטב היה לו מחברי המסמך היו אמיצים גם להביא את החלטות שאר הוועדות שמוכיחות שכל הציבורים קיבלו בעין יפה ללא הבדל חוג השקפה וכו' מטרת המהלך הינה נסיון לשקר לציבור ולהתסיס כנגד ציבורים כאלה על אחרים, ניסיון פוליטי זול שהציבור לא יקנה .

הציבור מוזמן לראות את כל התמונה על כל חלקיה ולהיווכח שכל הציבור בבית שמש קיבלו מהוועדה ואכן גם מרוצים . חלוקות המשאבים בבית שמש חולקו במשך עשור בצורה שוויונית והדברים ידועים".

לסיכום: הבחירות המוניציפאליות המתקרבות השתלטו זה מכבר על סדר יומו של הציבור החרדי. המאבקים, הדילים והאינטריגות מככבים כבר חודשים בכל אמצעי התקשורת. מי שמייצרת ככל הנראה את מרבית הכותרות, היא דווקא בית שמש, החווה מאבק איתנים ממושך בין ראש העיר המכהן משה אבוטבול החפץ להבטיח את המשך כהונתו לקדנציה נוספת לבכירים בדגל התורה הטוענים לכתר. אנחנו רק בתחילת המאבק, ואם ז ימשיך, בטוח דשהקיץ לא נשתעמם, כי מה שאנחנו יודעים, הם החרדים יודעים הרבה יותר. הם היו שם.

נושאים: בית שמש, בחירות 2018, דגל, שלומי אמונים, שס
ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...
ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...
ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...
ראש וועדת ההקצאות חותה עם ראש העירייה ואחרים...
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מסרון בקבוצת קשר חרדית: "כך קנה אבוטבול את תמיכת החסידויות"
קובי, רמבשנכתבה ביום שלישי, 05 ביוני 2018, 17:22

אני גר ברמת בית שמש וכמוני עוד הרבה תושבים חרדים שמאוכזבים משלטון אבוטבול והעסקנים.