מי יציל את תל בית שמש

באתר בו מתבצעות חפירות התגלו שרידי עיר ממלכתית, בחפירות נחשפו חומה, שער, מפעל מים, מתקני תעשייה, בית בד, רובעי מגורים ומנזר. בהמשך השלוחה מערבה, נחשפו מערות קבורה רבות

החפירות בתל
החפירות בתל

תל בית-שמש הוא אתר חשוב ביותר מבחינה מדעית, היסטורית תיירותית וחינוכית. מיקומו החשוב באגן השורק, קירבתו לעיר, נוחות הגישה והממצא המעניין והמרשים, יוצרים פוטנציאל אדיר ליצירת אתר מוסדר לביקורי קהל.

באתר בו מתבצעות חפירות התגלו שרידי עיר ממלכתית על הגדה הדרומית של נחל שורק. בחפירות נחשפו חומה, שער, מפעל מים, מתקני תעשייה, בית בד, רובעי מגורים ומנזר. בהמשך השלוחה מערבה, נחשפו מערות קבורה רבות

האתר בו מתבצעת החפירה הוא מתקופת הברונזה התיכונה והביזנטית, ולפי החפירות יש ממצאים מתקופות מאוחרות יותר עד התקופה הערבית.

כיום מתבצעות בו החפירות ע"י זכיין באמצעות 150 עובדים פעילים מידי יום. החפירות יימשכו לפחות עוד ארבעה חודשים. החפירות מתבצעות באופן אינטנסיבי לקראת קבלת הכרעה באם להרוס או לכסות את כל פעולה אחרת, כדי לאפשר המשך סלילת כביש 38.

מכיוון שבבית שמש מדברים על פיתוח העיר לתיירות, עלולה זו לאבד את אחד ממוקדי המשיכה שלה אם לא תתבצע כבר היום חשיבה מחדש על אפשרות שימור המקום ופתיחתו כאתר ביקור לקהל הרחב.

לא ניתן להיכנס לאתר, מסיבות בטיחות בעיקר.

לחופרים נכונה הפתעה גדולה כאשר במקום נמצאו ממצאים חשובים המצהירים על זהות תושבי העיר, אין ספק לפי הממצאים שבמקום ישבה קהילה יהודית.

נושאים: תל בית שמש, תיירות
החפירות בתל
החפירות בתל
החפירות בתל
החפירות בתל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי יציל את תל בית שמש
יוסי בר-ניבנכתבה ביום שלישי, 11 בדצמבר 2018, 10:16

חייבים להציל את התל. או מינהרה מתחת או כביש סובב התל ממערב.

מי יציל את תל בית שמש
לפי החוקריםנכתבה ביום שני, 10 בדצמבר 2018, 10:17

חלק מהממצאים הם מימי חזקיה מלך יהודה.