מטה 57 - ביחד מצמיחים את מטה יהודה

עינת הלוי לוין: ""שנים הרגילו אותנו לפעול בנפרד. חייבים להבין שצריך לפעול ביחד. שילוב כוחות בין הישובים הוא הדרך היחידה לשפר באופן ניכר את איכות החיים שלנו, בכל ישוב וישוב ובמועצה כולה".

נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57
נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57

יש היערכות פוליטית לקראת הבחירות הקרבות, נכון לעכשיו רשימת המועמדים גדלה מידי שבוע, ויהיו עוד הפתעות. אחת מהן, מלמדת להציץ לכיוון חדש, אחר, מי שיאמר כי מדובר בגורם משפיע, ויש מי שטוען שהגוף הזה מתארגן להציג מועמד נוסף לראשות המועצה המצפה לעתיד. נכון לעכשיו הפעילות אינה שונה מפעילות המועמדים הרבים, וגם הגוף הזה אם בכלל אפשר לקרוא לו גוף, יש לו כוונות או לפחות מכוון להשפעה.

בעבר כך הורגלנו במטה יהודה, יש מועמדים מוסכמים, גם אם התקיימו בחירות, התוצאה הייתה ידועה מראש. תוצאה שלא תמיד הטיבה עם הישובים או עם הפרט בישובים. הפעם, כנראה החליטו לשנות, לחרוג מהשיטות המקובלות של שמור ואשמור לך, אלא ללכת לפי הצרכים, לפחיות הכוונה נראית נהדרת.

כך או כך מעניין להציץ למה שקרוי אג'נדה, סדר יום בעברית של מטה 57, על שם מניין הישובים במטה יהודה, הגוף החדש המתגבש. גם רמת רחל, וגם קריית ענבים שם, המפגש האחרון של המוזמנים התקיים בקרית ענבים.. היו שם 'רק' 39 נציגים, היכן השאר? עוד יצטרפו בהמשך.

בכל אופן ההגדרה האחרונה אומרת שיש עוד היערכות פרטית שבאה מהשטח של תושבים 'בוערים' ודואגים לעתיד מטה יהודה. עינת הלוי לוין, תושבת תכנית ההרחבה בישוב אדרת בעדולם, מביאה פוסט ארוך בדף פייסבוק של המטה: "אנו חיים במועצה האזורית הכי חשובה במדינת ישראל, המונים כ -60,000 איש מרכיבים את המועצה השנייה במספר התושבים שלה בישראל.
"אזור מטה יהודה עובר בעשורים האחרונים מהפכה דמוגרפית: מספר התושבים הולך וגדל, בנות ובנים שעזבו חוזרים ואליהם מצטרפים תושבים חדשים רבים. יישובי המועצה מלאים במשפחות צעירות ובילדים, דור המייסדים גאה ורווה נחת מצאצאיו שממשיכים את הדרך. ישנה פריחה המחודשת, העלייה לאשכול סוציו אקונומי 7 מצביעים על התנועה קדימה
האם המהפכה נעצרה בשערי השלטון המוניציפאלי? דווקא לאור המהפכה הדמוגרפית, בולט קיפאונה של הרשות המקומית. הילדים שיוצאים ללמוד מחוץ למועצה, העדר מענים בחינוך הבלתי פורמאלי, היעדר מבני ציבור בישובים, מנגנון מיושן, דילים ואינטריגות, קבוצות כח המשרתות אינטרסים צרים, מחסור ניכר בתרבות, הרחבות 'תקועות' ועוד. כל אלה מזכירים כי הפוטנציאל הגדול לא ממומש, לא בחינוך, לא בתרבות, לא בביטחון, לא בתעשייה, לא בתשתיות ולא בתיירות, אנחנו צריכים ויכולים להיות המועצה הטובה והחזקה בארץ, יש לנו היסטוריה ומורשת ויש לנו עתיד."
עינת אינה חוששת לסכם את דברי החברים, וללא מורא מציינת חלק מהתופעות הקלוקלות יש לתקן. "שנים הרגילו אותנו לפעול בנפרד. חייבים להבין שצריך לפעול ביחד. שילוב כוחות בין הישובים הוא הדרך היחידה לשפר באופן ניכר את איכות החיים שלנו, בכל ישוב וישוב ובמועצה כולה. כתושבים, אנחנו יכולים וצריכים לבחור הנהגה שתוביל אותנו לצמיחה. שילוב כוחות בין הישובים הוא הדרך היחידה לשפר באופן ניכר את איכות החיים שלנו, בכל ישוב וישוב ובמועצה כולה. כתושבים, אנחנו יכולים וצריכים לבחור הנהגה שתוביל אותנו לצמיחה"..
עינת מפרטת מה הנושאים ה'מטרידים' היום, ראשון כמובן החינוך. " מענה בתחום החינוך והתרבות, מנגנוני שלטון ופיקוח מסודרים ותקינים, עבודה משותפת והוליסטית ולא הפרד ומשול ועוד מספר נושאים. מי שמעוניים יכול להיכנס לדף הפייסבוק ולמצוא שם את הפירוט המלא.
סיכומו של דבר לפי עינת הלוי וחבריה תלוי בדבר הבא: הקמנו את מטה 57 : לכל ישוב צרכים משלו – הדרך לממש אותם עוברת ביכולת לראות את המשותף! המהפכה הדמוגרפית תגיע לשלטון המקומי במטה יהודה ונראה אותה במי שי\תעמוד בראש המועצה לאחר בחירות 2018. לראשונה, ניצור 'רשת' של יישובים ללא מגזר או סקטור. נציגי הישובים השונים יפעלו יחד זה לצד זה, בתיאום ובתכנון, אם 57 יישובים יפעלו יחדיו במטה משותף יקבלו מטה יהודה טובה יותר"

נושאים: מטה יהודה, בחירות 2018
נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57
נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57
נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57
נוף מטה יהודה דף הפייסבוק של מטה 57
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore