מטה משותף למטה יהודה ובית שמש למאבק בזיהומי האוויר

"מטרתינו היא לפעול במשותף למען גילוי מקסימום המידע לגבי המזהמים בסביבתנו ובהתאם לכך לפעול להצבת ניטור קבוע במרחב ולקיים פעולות אופרטיביות להפחתת הפעילות המזהמת של המפעלים והתנגדות להקמת מחצבה חדשה."

בית שמש ומטה יהודה
בית שמש ומטה יהודה

הוקם מטה משותף למאבק בזיהום האוויר בסביבות בית שמש ומטה יהודה על דגש המושב נחם אליו חברו תושבים המודאגים מזיהום האויר באיזור. מטה המאבק כולל נציגים מבית שמש, מושב נחם, ישיבת נחשון, בית הספר קרוב, מעון הילדים, מרכז יום לקשיש, עובדי מועצה וגני הילדים (מטה יהודה)

המטה פירסם עדכון למאבק, שבינתיים הא מתנהל במישור המו"ו מול הגורמים האחראים, כמו הרשויות המקומיות בית שמש ומטה יהודה. על פי בקשת המטה הוצבה תחנת ניטור בבית הספר קרוב (אבן העזר לשעבר). ע"פ תוצאות הניטור קיבל המטה באחרונה נראה כי המידע חסר ולא מספק.

בהודעת עדכון שפרסם המטה נכתב כי: "מטרתינו היא לפעול במשותף למען גילוי מקסימום המידע לגבי המזהמים בסביבתנו ובהתאם לכך לפעול להצבת ניטור קבוע במרחב ולקיים פעולות אופרטיביות להפחתת הפעילות המזהמת של המפעלים והתנגדות להקמת מחצבה חדשה. אנו רואים חשיבות רבה בפעילות משותפת מתוך ערבות הדדית לכלל התושבים באיזור. ברצוננו לעדכן את התושבים בדבר הממצאים המדאיגים שעולים ממחקר של ד"ר גיל כץ מומחה באיכות הסביבה שצופה סיכונים בריאותיים כולל מחלת הסרטן ותמותה באם תורחב המחצבה לגודל המתוכנן."

ביום חמישי התקיימה פגישת נציגי מטה המאבק ועובדי המועצה עם ראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל, בפגישה ביטא ניב את המוכנות המלאה שלו להתגייס ולרתום את משאבי המועצה לפעילות כנגד זיהום האויר בסביבה.

ניב ויזל הדגיש כי הוא שותף מלא למאבק וידאג שתוצב תחנת ניטור בשטח בהקדם האפשרי כמו כן יפעל לסיוע בפעילות המשפטית הרלוונטית. בנוסף ניב ויזל עדכן כי הם ממשיכים להתנגד באופן נחרץ לתכנית קונקרטית של הקמת תחנת כוח גדולה במטה יהודה ומבקשים את תמיכת ציבור תושבי בית שמש- מטה יהודה.

ניב הדגיש את חשיבות העיסוק בנושא קריטי זה שיקבע את עתיד הסביבה ואת ההתייחסות הרחבה לבריאות הציבור בבית שמש ובמועצה.

גם נציגי בית שמש במטה נפגשו עם ראשת העיר עליזה בלוך אשר הבטיחה כי מעשה אשר עלול לפגוע בבריאות התושבים היא תתנגד לו.

נושאים: בית שמש, מטה יהודה, מאבק למניעת זיהום אויר
בית שמש ומטה יהודה
בית שמש ומטה יהודה
בית שמש ומטה יהודה
בית שמש ומטה יהודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: