למה שכחו להנציח את שמואל אביעזר?

שמואל אביעזר היה הראשון לכהן כראש הישוב בית שמש, אביעזר שנפטר לפני מספר שנים כיהן שנתיים בתפקידו. הבאים אחריו הונצחו, היחיד שלא, זה הוא.

שמואל אביעזר ז"ל
שמואל אביעזר ז"ל

העיר בית שמש כיבדה את ראשיה אבל לא את כולם, מדוע למשל אין בעיר מוסד או כיכר או רחוב הנושא את שמו של שמואל אביעזר? שמואל אביעזר היה הראשון לראשי המועצה המקומיים, הוא אמנם מונה לתפקידו, בידי המדינה, ולא נבחר, ובכל זאת האם לא ראוי שהעיר תזכור גם אותו.

מאז נוסדה העיר בית שמש כיהנו בתפקיד ראש הרשות, תשעה, האחרונה היא הגב בלוך. הראשון היה שמואל אביעזר, אחריו נוימן, ואחרי שניהם הגיע עובד סרי לוי. הרביעי היה עמרם לוק ז"ל. החמישי יהודה בן זאב ז"ל. מבין חמשת ראשי הישוב הראשונים מונצחים רק שלושה, שניים משום מה, נשכחו! שמואל אביעזר ועובד סרי לוי, השניים כיהנו כל אחד 'רק' שנתיים בלבד בתפקיד ציבורי. האם זו הסיבה שהם אינם מונצחים בעיר? כל השאר אגב, שבאו אחרי עמרם לוק ז"ל, פדידה, וקנין, אבוטבול, והאחרונה בלוך, חיים איתנו בבריאות טובה.

ובכן, יש מקום לדעת כותב שורות אלה להנציח גם את שני ראשי הרשות שמואל אביעזר ועובד סרי לוי.

היכן? לפחות לגבי הראשון, כיכר החיבור בין כביש 3755 לבין כביש 10, כיכר המשקיפה לישוב אביעזר תיקרא ע"ש שמואל אביעזר.

טעם נוסף, אם הכניסות לעיר נושאות שמם של ראשי הישוב, עמרם לוק בכניסה הצפונית, שד' בן זאב מתחילים בכניסה הדרומית, הרי שבכניסה השלישית לכביש 10 יפה אם תשא את שמו של אביעזר שמואלי.

נושאים: הנצחה, וועדת שמות בית שמש
שמואל אביעזר ז"ל
שמואל אביעזר ז"ל
שמואל אביעזר ז"ל
שמואל אביעזר ז"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: