לאן נעלם פרוטוקול אישור צו הארנונה לשנת 2018?

פרוטוקול העירייה לאישור העלאת הארנונה לא מופיע בין דפי הפרוטוקולים באתר עיריית בית שמש, צו הארנונה המפורסם מופיע עם הפניות מוזרות למשל כי הצו כפוף לאישור משרד הפנים, וכי הוגשה בקשה חריגה לאישור השרים.

צו ארנונה עיריית בית שמש
צו ארנונה עיריית בית שמש

הארנונה לשנת 2018 עלתה, בכמה? 2.18%, זה על פי החלטת משרד הפנים. וכך אכן גם אישרה מליאת מועצת העיר בישיבתה מיום 29.6.17. באותה ישיבה עלו עוד כמה סעיפים שאושר ע"י המליאה ביניהם מתן הנחות לסוחרי המרכז המסחרי. כל צו ארנונה, מחוייב לקבל אישור משרד הפנים. האם הגיע אכן אישור משרד הפנים לצו החדש לשנת 2018?

תלוי את מי שואלים. עיון בצו הארנונה המפורסם באתר העירייה של עיריית בית שמש, מופיעה בכותרת הצו השורה הבאה: "אושר במליאת מועצת העיר בכפוף לאישור משרד הפנים". הכתב באותיות צבועות אדום, להבליט משהו מיוחד לעיני הקורא. בכל צווי הארנונה האחרים משנים קודמות אין הפניה דומה. אז האם אושר או לא אושר במשרד הפנים? על כך אומר גזבר העירייה כי הצו אושר בוודאות במשרד הפנים. אם הצו אושר, למה השורה הזו מופיעה ועוד בצבע אדום?

התנהלות מוזרה, והמשכנו לבדוק את הצו ומה שמופיע בו.

באותו צו המפורסם באתר העירייה מופיעה עוד שורה: "אושר בישיבת מועצת העיר מתאריך 29.6.17, כמו כן הוגשה בקשה חריגה המוגשת לאישור השרים". איזו בקשה? למי מהשרים היא הוגשה? האם לשרי האוצר ולשרי הפנים הוגשה איזו בקשה חריגה אם כן על דעת מי? האם הבקשה החריגה ידועה לחברי מועצת העיר? מעניין מה תהיינה התוצאות במשאל חברי מועצת העיר על הבקשה החריגה. מי שיודע שיקום.

על שאלות כאלה מטבע הדברים משיב הפרוטוקול של העירייה לאותה ישיבה. באתר עיריית בית שמש, אמור וחובה על פרוטוקול כזה שיופיע. להפתעת הכותב אין באתר פרוטוקול כזה. לאן נעלם? יש 11 ישיבות מן המניין, הפרוטוקול הזה שהיה כנראה סיכום ישיבה מיוחדת שלא מן המניין איננו. מה קרה עם הפרוטוקול?

היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוירט מסביר: "היתה תקלה בהעלאת הפרוטוקול, ביקשתי לתקן". מה התקלה? לא פירט. וכמה זמן לוקח לתקן פרוטוקול? הרי זו פעולה טכנית פשוטה שמומחי הטיפול באתר העירייה היו מטפלים בה במהירות הבזק.

ומעבר לכל אלה, האם הצו הזה שאושר במליאה יש לו תוקף? האם יש קשר ל'היעדרות' הצו באשר לתביעה שמנהלת חברת פוליסיטי נגד עיריית בית שמש? שאלות שיישארו תלויות באורי. אנחנו נשמח להתעדכן ע"י הגורמים המוסמכים בעיריית בית שמש.

נושאים: צו ארנונה 2018
צו ארנונה עיריית בית שמש
צו ארנונה עיריית בית שמש
צו ארנונה עיריית בית שמש
צו ארנונה עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: