כך ייראה היכל התרבות החדש

מבואה מזכוכית, שתהווה אולם כניסה רחב ידיים למפגשים חברתיים לפני הכניסה לאולם המופעים. אוקטובר 2020 טכס הפתיחה. ההיכל שקם למרת רוחם הגועשת של המתנגדים.

תמונת הדמיה
תמונת הדמיה

באוקטובר 2020 יושלמו עבודות, הבניה והפיתוח לאחד הפרויקטים העירוניים הגדולים שמוקמים בעיר. באוקטובר נודה למפעל הפיס, על התרומה הנכבדה שלו לחיזוק אבני התרבות בארץ ישראל, בלעדיו לא ברור אם אנחנו היינו עוד כאן. באוקטובר לא נזכור כבר את מה שהיה מסבב להקמת ההיכל, והעיקר, גם על במתינו ידרכו גילה אלמגור, מיכל ינאי, מירי מסיקה, קרן פלס, יעל אבקסיס חנה אזולאי הספרי , אור אילן, יעקב כהן ועוד.

אוקטובר 2020, יהיה ממש חג בעיר כאשר היכל התרבות העירוני המוקם היום יושלם ואז נעלה בגרם המדרגות מאולם הכניסה אל תוך אולם יפהפה של 580 מקומות.

השבוע ערכתי סיור במקום, באדיבות מנהל האתר אביחי, לא לפני שצייד אותי בכובע מגן, זכרו כלי חשוב בביקור בכל אתר בניה, כדי להיווכח במו עיני כיצד מתקדם פרוייקט ההיכל שטרף אותנו שנים בשאלה- יקום לא יקום. הנה עוד מעט קט ההיכל יהיה עובדה קיימת. על אפם ועל חמתם של מי שהתנגדו לו, ולמרות מורת רוחם של מחוסרי רגש כלפי אוכלוסיה דורשת יהיה כאן והם אפילו מוזמנים לקיים בו פעילות.

אביחי מוביל אותי מקומת הכניסה, מציג בפני את חדרי השירותים הלובשים חג- ציפוי קרמי, מעביר אותי לפינת הקפה והקיוסק שבו יימכרו דברי מאפה, ומעלה אותי בגרם מדרגות לקראת הכניסה לאולם המופעים, עדיין מלא בפיגומי בניה, להשלים צרכים ברורים. מטעמי זהירות, הוא נוטל את הנייד שבידי ופותח בצילומי סדרת תמונות מרהיבות מהמקום.

אנחנו יוצאים, חשבתי שסיימנו. ואז הוא אומר לי, "בוא תפעיל מעט את הדמיון". אני מקשיב הולך בעקבותיו, הוא נעמד לפני ההיכל, מה שכונה בידי ציניקנים בכינוי שמוטב לא לזכור אותו. "כאן עומד לקום אולם כניסה מפואר שאין כמוהו בכל הארץ, אולם זכוכית, בו תיפגשו הבאים לקראת החוויה שלשמה באתם. בבואה כזו אין בשום תיאטרון בארץ, ולדעתי השקיעו בכם הרבה., אני מדמיין לעצמי כל מיני פנטזיות ואז הוא מציג בפני תמונה: "הנה כך ייראה ההיכל מהזוית שהראיתי לך בוץ".

באמת, הנה התמונה למעלה, אם כך אני מתחיל למנות את החודשים להיות מנוי התיאטרון הראשון. אני מקווה שגם אתם...

נושאים: היכל התרבות, בית שמש
תמונת הדמיה
תמונת הדמיה
תמונת הדמיה
תמונת הדמיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
כך ייראה היכל התרבות החדש
גולש אנונימינכתבה ביום שלישי, 26 בנובמבר 2019, 14:35

ומה עם חניה? התושבים באזור יסבלו כל פעם שיהיה ארוע!