ישראל מחכה לך- אתרי מורשת וטבע פתוחים לפניך

אתרים רבים פתוחים היום חינם לכב' יום העצמאות ה-70 למדינה. אנחנו הבאנו כאן ארבעה אתרים מגוונים בהם תוכלו לבלות שעות מהיום העצום הזה. בחרו לכם אחד ואו ניתן לשלב אפילו בין שני אתרים. צאו ליהנות. חג שמח.

בית מורשת משטרת ישראל
בית מורשת משטרת ישראל

ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים פותחים דלתות ב-70 אתרי מורשת שמספרים את סיפורה של הארץ על פני ציר זמן ארוך במיוחד, מימי בית ראשון, דרך ימי המנדט הבריטי, מלחמת העצמאות ועד ימינו בהווה.
אתרי המורשת פזורים ברחבי הארץ ומציגים את הדברים הייחודים ביותר, שאי אפשר לראות במקום אחר: תצוגות נשק, מזכרות היסטוריות, פריטי לבוש אותנטיים, חפצי ראשי הממשלה, קרונות רכבת עתיקים ומשוחזרים, תעלות ובונקרים, חותמת המלך, כלים משוריינים, סרטים דוקומנטריים נדירים ועוד. המטיילים שיגיעו ביום העצמאות יוכלו להנות מחידונים ומשחקים לכל המשפחה, על גבי טאבלטים במשחק 'חפש את המטמון' בשטחי האתר, פעילות חתימה על מגילת העצמאות, סיורים מודרכים, תצפיות מרהיבות מראש מצודות ומעל בתי כנסת עתיקים, משחקי בריחה ומחשבה, מציאות רבודה, סדנאות יצירה ואיור קריקטורות ועוד פעילויות רבות.

בסביבה שלנו ולא צריך מרחק נסיעה ארוך, תמצאו בין היתר את:

יד לשריון לטרון: אתר יד לשריון מצוי במתחם של בניין משטרת לטרון המנדטורית, בלב עמק איילון, הטומן בחובו מורשת גבורה בתולדות עמנו מאז קריאתו של יהושע בן-נון "שמש בגבעון דם וירח בעמק איילון" (יהושע, י' 12), שבהמשכה הביס את חמשת מלכי האמורי. שנים רבות לאחר מכן, הביס יהודה המכבי את צבא גיאורגיאס בקרב ליד אמאוס הסמוך לאתר.
במלחמת העצמאות ידע העמק קרבות עקובים מדם בניסיון לפרוץ את הדרך לירושלים הנצורה. חטיבה 7 בפיקודו של האלוף שלמה שמיר פרצה את הדרך לירושלים בסמוך לאתר.
המשטרה נכבשה במלחמת ששת הימים 1967 על ידי חטיבה 4.
בשנת 1979 הועלה טנק שרמן על המגדל הסמוך לבניין המשטרה ונקבעה עובדה בשטח - כאן יוקם אתר ההנצחה והמורשת של חיל השריון! בשנת 1982 הובאה אבן הפינה מסיני, ומאז הוחל בתנופת בניינו של אתר יד לשריון.
המקום משמש מאז כמרכז ההנצחה הפעילה המרכזי של חיל השריון, והפך למוזיאון טנקים מהגדולים בעולם.
אין צורך בתיאום מראש.

בית המורשת של משטרת ישראל, הוא מוזיאון המציג את סיפורה של משטרת ישראל, מאז הקמתה ולאורך השנים. בבית המורשת ניתן לראות מוצגים רבים שמתארים את התפתחות משטרת ישראל, החל מארגוני השמירה העברית בסוף התקופה העותומאנית ומשטרת המנדט וכן את פעילותה ותפקידה של המשטרה כיום. בית מורשת משטרת ישראל נפתח באפריל 2015 לפני שלוש שנים, בסמיכות למכללה הלאומית לשוטרים שליד בית שמש

תצוגה ההיסטורית בבית המורשת נועדה לספר את סיפורם של ארגוני השמירה וביטחון הפנים בארץ ישראל לאורך השנים, תוך מתן דגש לתפקיד שאלה מילאו בתולדות המדינה. התצוגה מחולקת לשבעה פרקים, שכל אחד מהם מוקדש לעיסוק בתקופה אחרת. שווה לבקר שם היום, אם כי צפו בסבלנות לתורים ארוכים.

אתר נוסף שיכול לענות על מאמציכם לחגוג את יום העצמאות באווירה רגועה ושקטה הא פארק עצמאות ארה"ב המשתרע על פני כ-4,000 דונם במדרונות המערביים של הרי ירושלים, היורדים מאזור בר גיורא לבית שמש. קק"ל החלה להקים את הפארק בשנת 1976, במלאות 200 שנה לעצמאות ארה"ב. במרחבי הפארק תמצאו חורשים טבעיים ירוקי-עד ויערות נטועים, מעיינות, טרסות חקלאיות קדומות ואתרים עתיקים. קק"ל הוסיפה שבילי טיול, מצפורים וחניונים רבים, ובלב הפארק נמצא מוקד מידע נס הרים ובו תצוגת קבע המביאה מידע על הטבע והעבר של מרחבי הפארק. מוקד המידע מציע ללא תשלום דפדפות הסבר על מסלולי הטיול באזור ויש בו בית קפה, שירותים ומי שתייה.

בצדה האחר של העיר תמצאו את פארק בריטניה השוכן בלבה של שפלת יהודה. מגיעים אליו על כביש 38 המתחדש. זהו חבל ארץ שכולו נופים מרהיבים של גבעות עטורות ביערות נטועים, בחורשים טבעיים ובאתרי עבר מרתקים. אין פלא שמרחבי הפארק, המשתרעים על פני כ-40,000 דונם, מושכים אליהם מטיילים ונופשים רבים המבקשים לבלות בחיק הטבע. קק"ל פיתחה את הפארק ואתריו בסיוע תרומתה של יהדות בריטניה לשיפור איכות החיים בישראל ולחיזוק הקשר בין ישראל והעם היהודי

אז צאו לטייל, תיהנו מהטבע. שמרו עליו. עוד תבקשו לחזור למקומות האלה...

חג עצמאות שמח.

נושאים: בית שמש, תיירות.
בית מורשת משטרת ישראל
בית מורשת משטרת ישראל
בית מורשת משטרת ישראל
בית מורשת משטרת ישראל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: