ישיבת מליאה אחרונה, שלוש הצעות לסדר יום של פרס

פרס מבקש לנצל את הבימה עד תום ומציע למליאה לדון באי אישור התקציב ע"י משרד הפנים, להוזיל ארנונה במרכז המסחרי הישן, לקבוע חניה במרכז- שלוש שעות ראשונות חינם, והקמת קרן מלגות לסטודנטים

ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש
ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש

האם ראש העירייה יניח הערב את שלושת ההצעות לסדר שביקש חבר מועצת העיר ריצ'רד פרס להעלות. פרס הגיש בתחילת השבוע, ביום ראשון, בקשות לדיון ובהם הצעות לסדר יום. הערב מתקיימת מליאת חודש ספטמבר, שתהיה כנראה המליאה האחרונה של קואליציית אבוטבול. הצפוי הוא כי בישיבה הזו ירוקנו חברי המועצה את כל התחמושת שבאמתחתם, ולאבוטבול לא פצוי להיות ערב קל, לפחות מביך שכן לא יהיו רבים שיעמדו לגונן עליו.

"בישיבה על תקציב העירייה שהתקיימה בתחילת השנה העליתי נתונים קשים על התקציב והגרעון בו. העליתי טענות קשות על חוסר הסבירות בהגשת תקציב כזה. העליתי את הטענות כי תוכנית ההתייעלות היא בעצם תרגיל סרק ובפועל אין כל התייעלות כי אם הצהרות נבובות מתוכן והעירייה בעצם צועדת לקראת קריסה.". הצעתו לסדר של פרס אומרת: "עיריית בית שמש תדון בהחלטת משרד הפנים ותעלה את הסיבות לאי אישור התקציב ותגיש תקציב אמיתי במקום ביחד עם זאת יודחו כל בעלי התפקידים הנבחרים והממונים שניהלו את תוכנית ההתייעלות (תוך הטעיית המליאה, משרד הפנים והתושבים)". פרס הסתמך על הפרסום כאן באתר שעורר הדים רבים בנציגי הציבור ובתושבי העיר.

הצעתו השנייה לסדר יום של פרס נוגעת למרכז המסחרי הוותיק בכיכר נויימן. לדברי פרס: "המרכז המסחרי הוותיק נקלע למצוקה גדולה עם נטישת בנק הפועלים, סניף הקואופ והעירייה. לאחרונה הצעתי כדי לסייע למרכז שהיה מנוע הצמיחה של העיר בית שמש במשך כ-50 שנה: להעביר את מחלקת הגבייה בעירייה לבניין העירייה הישן כדי לייצר תנועת תושבים שיגיעו למרכז המסחרי. 2-ביקשתי להביא כי החנייה ב- 3 השעות הראשונות לתושבי בית שמש במרכז הישן תהיה בחינם. דבר שבעצם הופל עי ראש העיר בצורה לא חוקית ומטופל עי משרד הפנים. הצעה לסדר: לאור מצבו הפיזי של החלק האחורי לתקן את תכנית השיפוץ ולכלול בו את החלק האחורי, לשנות את סיווג הארנונה של המרכז המסחרי ולהקטין את גובה המס מאחר שעיריית בית שמש הזניחה את המרכז במשך שנים רבות וגם כיום מטפלת רק בחלקו דבר שפגע מאוד במצב הפיזי ובכדאיות הכלכלית של המסחר בו ".

כאמור פרס שיגר מכתבים לראש העירייה ביום ראשון האחרון ובהם הצעותיו לסדר. הצעתו השלישית נוגעת: לקרן מלגות לסטודנטים. משרד הפנים לא אישר את תקציב 18. לאור זאת נצטרך לדון מחדש בדרך הגשת התקציב והסעיפים בהם יש לקצץ ולהתייעל ויש מקומות וסעיפים רבים כאלה." פרס מנצל את הדיון על התקציב, אם יתקיים, וכרך בקשה להפעיל מחדש את קרן המלגות לסטודנטים. "הואיל ושנת הלימודים להשכלה גבוהה עומדת להיפתח ולסטודנטים רבים אין מקורות מימון ללימודיהם אני מציע הצעה לסדר: לאור אי אישור התקציב אני מציע לשנות ולבנות תקציב חדש עם מקסימום התייעלות ושינו סדר העדיפות ותוך כדי כך להקים את קרן המלגות בגובה של 400,000 שקל עם וועדה ציבורית שתנהל אותה בשקיפות כחלק מהמחשבה על עתיד העיר והפעילות לטובת בני העיר הסטודנטים לשוב איליה".

מעבר למבט שיינתן הערב לגבי הקולות שיישמעו מחברי הקואליציה, מעניין יהיה לשמוע את חברי סיעת הליכוד, אם יופיעו לדיון כמובן בהצעות האלה של פרס. אפשר לחוש כבר את אווירת סוף העונה בקרב נבחרי מועצת העיר. הציבור מוזמן להיות נוכח לשמוע מקול ראשון. הישיבה בשעה 18:00 בחדר הישיבות בבית נעימי.

נושאים: מליאה אחרונה, בית שמש, משה אבוטבול, ריצרד פרס
ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש
ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש
ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש
ריצ'רד פרס בהכרזה על התמודדותו מחדש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: