ט"ו בשבט: קריאה לציבור ההורים לנקוט בכללי הבטיחות ולפקוח עין

היום חל יום ט"ו בשבט, בו נוהגים לאכול פירות יבשים ופיצוחים, בארגון 'איחוד הצלה' יוצאים בקריאה לציבור ההורים לנקוט בכללי הבטיחות ולפקוח עין כשנותנים פירות יבשים ופיצוחים לילדים קטנים, העלולים חלילה לגרום לחנק

פירות טו בשבט
פירות טו בשבט

באגף הרפואה של איחוד הצלה מציינים כי ילדים קטנים אינם מנוסים בלעיסת ואכילת פירות, קטניות ופיצוחים ומערכת הבליעה שלהם עדיין איננה מסוגלת להכיל אותם. למרבה הצער בשנים קודמות נקראו מתנדבי איחוד הצלה למספר רב של מקרים במהלך ט"ו בשבט עקב מקרי חנק במהלך אכילת פירות יבשים שבאורח נס הסתיימו בנפגעים קל.

בהנחיות שמוציא אגף הרפואה של "איחוד הצלה" נכתב, "אין להגיש לילדים קטנים פיצוחים למיניהם, בעיקר גרעינים ובוטנים, הידועים כעלולים לגרום לחסימת דרכי הנשימה ובכך להביא ח"ו לחנק, כמו כן צריך לשים לב ולעקוב גם בהגשת פירות יבשים כמו: צימוקים, חמוציות תאנים מיובשות, תמרים ומשמשים יבשים, היות ומרקמם הדביק עלול לגרום לחנק".

אלון בסקר מנהל אגף רפואה באיחוד הצלה אומר: "הדרך למנוע חנק בקרב ילדים קטנים, היא, להקפיד על כך שילד יישב בזמן האוכל ליד השולחן ולא יתרוצץ וישחק בעת שהאוכל נמצא בפיו. כמו כן יש לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות ולהקפיד ללמד את הפעוטות ללעוס היטב את המזון, אם ההורים ישכילו וינקטו בכללי הבטיחות והזהירות הנדרשים, האסון הבא יכול בעז"ה להימנע".

יצויין כי במשרד הבריאות ההוראה היא כי "יש להימנע מלתת לילדים עד גיל 4 את כל סוגי הפיצוחים, פוקפוקרן, וזיתים עם חרצנים".

נושאים: איחוד והצלה, טו בשבט
פירות טו בשבט
פירות טו בשבט
פירות טו בשבט
פירות טו בשבט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: