וועדת הכספים התכנסה לדון בהיטל צו הארנונה ובמכלול נושאים כספיים

האם הספיקו לדון במכלול הנושאים, כל נושא מחייב היערכות מתאימה, דיון ושקלול כל השאלות העומדות היום על סדר יומה של העיר

וועדת הכספים
וועדת הכספים

אתמול התכנסה ועדת הכספים בעיריית בית שמש, על סדר יומה, ארנונה לשנת 2020. הוועדה היא המקום לליבון הנושאים העומדים על סדר יומה של מועצת הרשות, מכיוון שבישיבה הקרובה של מועצת העיר רוב מהנושאים הם כספיים, מתפקידה של הוועדה לדון בכל נושא על סדר יום, לקבל ב החלטות שמהוות המלצות לפני הנהלת מועצת העיר מועצת העיר.

וועדת הכספים, היא המסגרת שבה ממקדת מועצת העיר את עבודתה, לא בכדי מיוצגות בה כל חברות הקואליציה, שם נשמעות כל המענות והטענות בעד ונגד. וועדת הכספים היא הזירה שב נפגשים נבחרי ציבור עם הנהלת הרשות והדרגים המקצועיים, ושומעים את דעת המומחים והיועצים השונים. כל הגורמים מטכסים עצה במשותף עם נציגים הנוגעים בעניין, וכך מגיעים להצעות החלטה שקולות אשר הביאו בחשבון את כל ההיבטים השונים (חוקיים, כספיים, חברתיים, מקצועיים וכו).

הוועדה היא אם כן, הזירה המתאימה ביותר לנבחרי הרשות להשפיע ולבקר ברוח מצע רשימתם, ובהתאם להבטחותיהם לבוחר.

וועדת הכספים היא וועדת חובה בכל רשות, הוועדה כגול יעיל מטרתו לנווט את הרשות מבינה כלכלית, עליה לשמש כגורם בולם ומבקר לפני אישור התקציב ולעקוב אחר מימוש התקציב במהלך כל שנת הכספים.

אחד הנושאים המהותיים ביותר בפעילות הוועדה הוא החיוב לדון בהיטל הארנונה בכל שנה, ברצינות, בעומק, בהגינות, בהקפדה על סדרי חוק וכו. בוועדה יושבים גם גזבר העירייה וגם היועץ המשפטי שלה, כמו מבקר העירייה.

יו"ר הוועדה צריך להכין מבעוד מועד נתוני רקע על הנושאים שיידונו בוועדה. אמרנו שבוועדה של אתמול היו צריכים לעלות כמה וכמה נושאים כספיים, כמו היטל ארנונה, כמו העברות ממפעל הפיס וייעודן, כמו בקשת אישור תב"רים לבניית בית הנדסה בעלות 6.5 מיליון ₪.

האם בוועדה אתמול הספיקו לדון במכלול הנושאים, כל נושא מחייב היערכות מתאימה, דיון ושקלול כל השאלות העומדות היום על סדר יומה של העיר.

עד כמה שזה יישמע מוזר, התקשינו להשיג מידע אודות הישיבה. מה שהוברר לנו שהיה כינוס. מה וכיצד התגלגלו הנושאים? ממש לא זכינו לשיתוף פעולה. וכשלא מדברים כנראה שיש סיבה לא לדבר.

האם היה פיצוץ בין הבאת הצרכים, למשך, תקציבי מפעל הפיס, רובם הולך לטובת בנית מוסדות לחינוך ולתרבות הכללית. האם דיברו שם על העברת 2 מיליון ₪ להקמת מועדון נוער ברמה א בשעה שתנועת הצופים בבית שמש מתארחת בכל חודש במקום אחר בכספו הפרטי של ראש השבט. האם בכלל ניסו לחשוב על הצורך בבניית ספריה ברמב"ש א בשעה שהספרייה העירונית מצויה במבנה רעוע המחייב שיפוצים אחר כל חורף?

סדרי המינהל של עבודת הוועדה מאפשר ליו"ר הוועדה להזמין נציגי ציבור, מומחים, ומייצגים של אינטרסים שונים להופיע לפני הוועדה. מכלול הנושאים שעלו חייבו זאת, האם יש בעלי אינטרס שהוזמנו? לפחות אחד, אישר בפנינו שאפילו לא דיברו איתו.

לסיכום: וועדה חשובה וכבדת משקל בניהול התקין ובעיקר המסודר, התנהלה הפעם בחופזה, כינוס בהול, מיום ראשון עד יום חמישי, ללא היערכות מתאימה ובודאי בלי הפעלת כובד ראש נדרש.

נושאים: עיריית בית שמש, וועדת כספים, רינה הולנדר
וועדת הכספים
וועדת הכספים
וועדת הכספים
וועדת הכספים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: