השתלטות חרדית גם בבריכה העירונית

אבוטבול הבטיח לפני 4.5 שנים הקמת בריכה חרדית ברמה, העניין מתעכב, ובינתיים כדי לאפשר לחרדים לשחות, מצמצמים את השעות המעורבות ומגדילים את השעות הנפרדות בבריכה העירונית היחידה בעיר.

תכנית הבריכות המקורית
תכנית הבריכות המקורית

כבר טענו לא פעם על מילוי צרכי תושבים בכל השכונות, הנה עתה עולה וצפה לה בקשה להקצאת שטח לבניית בריכה ברמת בית שמש. בישיבת מועצת העיר הובאה רשימת של הקצאות מבוקשות וביניהן אחת, בריכה שיקומית וחדרי טיפולים. העמותה, עמותה רשומה ביקשה הקצאה השל 1000 מ"ר זכויות בניה בהתאם לתכניות שיוגשו לאגף ההנדסה. באדריכלות העירייה אשר באגף ההנדסה נזהרו, קודם ביקשו חוות דעת היועץ המשפטי , לאחר הבדיקה יוחזר לדיון בוועדה.

קצת היסטוריה, בערב בחירות של 2013 קמה קבוצת בקרב הציבור האנגלו סכסי קבוצת תומכים למשה אבוטבול. בואטס אפ של הקבוצה שנקראה Anglos for Abutbol תיארו את אופי הרעיון אותו ביקשו ממשה אבוטבול לקדם. כך הם כתבו על רצונם להקים מרכז שחיה הכולל 4 קומות, ושתי בריכות שחיה, אחת רגילה והשנייה עבור טיפולים. לאותו ואטס אפ צורפה תמונת המבנה המתוכנן.

כמה זמן עבר מה-8.10.13 עד היום? משהו כמו ארבע וחצי שנים, חלפו להם ושום דבר לא התרחש. ארבע וחצי שנים וטרקטורים לא עלו על הקרקע, כי אין עדיין הקצאה המבוקשת. המקום המבוקש הוא נחל דולב בקרבת מתנ"ס גוונים.

בהבטחת בחירות ההיא דיבר אבוטבול על שתי בריכות אחת טיפולית לשיקום והשנייה רגילה. מה קרה לבריכה הרגילה שהיתה יכולה לפתור את מצוקת השחיה בציבור החרדי? מדוע זו נמחקה מהבקשה המחודשת? האם זה נובע רק מרצון העמותה או אולי סיבה אחרת, למשל כפייה רבנית לא לבנות בריכה שחיה רגילה ברמה. "השמועה אומרת שזאת הסיבה. "מכיוון ש"הרבנים" לא מאשרים בניית בריכה בשכונה הקצאה מתעכבת" אומרת לנו אישיות בכירה בעיר.

במליאה אחרונה הובאה בקשה לאשר תכנית עבודה בקאנטרי המקומי, זה שמצוי ברח בן אליעזר. שם ביקשו להרחיב את שעות הפעילות הנפרדות. יש צורך, בכך אין חולק. ציבור הולך ומתרחב מבקש ליהנות ממים צלולים ולשכשך רגליים בבריכה בכל ימות השנה. גידול הצרכים מחייב לבנות בריכה שחיה נוספת. עיתוי הגשת הבקשה להרחיב שעות פעילות נפרדות ולבקשה מחודשת להקצאה צד את עיניהם של חברי האופוזיציה. עו"ד רינה הולנדר: " שאלתי את אבוטבול למה לגרום למתיחות בין המגזרים על ידי הרחבת שעות נפרדות, כאשר אפשר לבנות את הבריכה שהבטיח ברמב"ש א' ולעשות שם שעות נפרדות. כך תהיה בריכה לחרדים ובריכה לציבור הכללי. ראש העיר נתן תשובה מתחמקת ואז גיליתי את העובדה שאת הבריכה ברמב"ש א' מייעדים רק לבריכה טיפולית, שזו בריכה הרבה יותר קטנה ורדודה ולא מתאימה לשחייה או להנאה". ומוסיפה עוד: " לא ייתכן שיש קרקע ויש תקציב לבניית בריכה נוספת ברמבש א' כך שתהיה בריכה לכל מי שרוצה לשחות בשעות נפרדות, ובריכה לציבור הכללי, עם שעות מעורבות. במקום לפתור את הבעיה משתלטים על הבריכה של הציבור הכללי ופוסלים בריכה לציבור החרדי. אם יש ביקוש לשחייה מצד הציבור החרדי- למה לא לבנות בריכה נוספת?". שאלה הכי לגיטימית.

תגובות. היועץ המשפטי עו"ד מיקי גסטוירט שהוא גם היועץ המשפטי של וועדת התכנון והבניה טרם החליט בבקשה לבניית בבריכה. נזכיר בניית בריכה החדשה צומצמה רק לבריכה טיפולית. מה עם הבריכה הרגילה?

שאלנו את דובר העירייה וציפינו לקבל תשובה. משם כרגיל. דממה. כך העירייה ממשיכה לתמוך ולחזק השתלטות חרדית, הפעם גם במי הבריכה, במקום למנוע חיכוכים באמצעות אישור וקידום תכניות בניה. אגב, לאן נעלמו חברי הליכוד שאומרים כי המתרחש בעיר הותיקה הוא מאחריותם הציבורית? האם צמצום שעות השחייה לציבור הכללי לטובת הגדלת שעות נפרדות לא מעניינם?

נושאים: קאנטרי בית שמש, עיריית בית שמש, בריכה ברמבש א
תכנית הבריכות המקורית
תכנית הבריכות המקורית
תכנית הבריכות המקורית
תכנית הבריכות המקורית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
השתלטות חרדית גם בבריכה העירונית
הרב בריח 2נכתבה ביום רביעי, 14 בפברואר 2018, 05:11

הבעיה הרבה יותר גרועה מעוד החלטה אוילית של ראש עיר כושל.רק אתמול התפרסם ששרת השפורט כמעט מתחננת לעיריה קחו 7 מגרשי ספורט לבניה אך העיריה מב פתאום תבנה לרווחת התושבים כולל החרדים.מה רע לה שנשאר עיר מוזנחת ללא אמצעים.כך גם בבריכה יכלו לבנות לכל ציבור לפי רוחו אך כנראה הקברניטים לא יפספסו כל מוקש אפשרי כדי ליצור מלחמות בעיר...