העדה החרדית- הפחים המוטמנים עם חיישנים חשש לחילול שבת

רבנים מהעדה החרדית הספרדית אומרים שיש חשש גדול לחילול שבת בשימוש בפחים המוטמנים בירושלים ובית שמש, אם הם עובדים על חיישנים אלקטרונים.

מוטמנים
מוטמנים

הפחים המוטמנים בעיר מושכים עינו של מי פועל למנוע חילול השבת. מן הידוע הוא שהשלכת פסולת בשבת יש המחמירים ויש המתירים להוציא למתקן האשפה השכונתי. עניין זה עורר תשומת לב העדה החרדית.

בהודעה שהוציא דובר העדה הוא מדבר על הפחים המוטמנים. "לאחרונה החל מהפך הפחים המוטמנים בירושלים ובבית שמש, במקום פחי הצפרדע הפתוחים, מניחים פחי אשפה הקרויים מוטמנים. האם בבית שמש דואגים לחתולים יותר מלשומרי השבת? ". שואל דובר העדה.

הפחים הטמונים בתוך עומק האדמה, לעיתים עד 4-5 מטרים בתוך האדמה ואליהם מושלכת האשפה. כשהמהפך זה בא עם נימוקים מלומדים העוסקים באיכות סביבה משופרים וניקיון הרחובות, דבר זה הקפיץ (ובצדק) כל מיני ארגוני העוסקים בבעלי החיים ובעיקר בחתולים, שייתכן והפחים המוטמנים יגרמו בעיה לאוכלוסיות החתולים הגדולה המתפתחת בעיר, שלא יוכלו להיכנס לתוך הפחים המוטמנים, ולפעמים הם עלולים גם להסתכן בפחים הללו אחר רדיפה על מקור מזון. מיד פורסם שחיפשו פתרונות מהירים לבעיה זו (ובצדק) כמו למשל פינות האכלה לחתולים.

דובר העדה החרדית הספרדית הגאון הרב אברהם בצלאל שואל למה לא דאגו לשומרי השבת קודש בנושא הפחים המוטמנים לפחות ולהבדיל כמו החתולים, הרי בפחים המוטמנים יש חיישנים הפועלים און ליין, ועם זריקת האשפה הם פועלים, ולמרות שהרבה חרדים לא זורקים פח בשבת בגלל ענייני מוקצה, בכל זאת לא ראוי להכשיל אחרים שלא בקיאים בהלכה, ומי בכלל התיר להכשיל גם את ציבור עמך בית ישראל?

וגם אם נאמר שיגידו שהחיישנים לא יפעלו בשבת, (דבר שלא שמענו שפורסם) למה לכתחילה להיכנס למצב בעייתי בנושא, ומי באמת אחראי ונאמן שיתבצע הכיבוי לפני שבת, ממשיך הרב אברהם בצלאל לומר שהזילות בנושא זה רק תוצאה של חילולי השבת בפרהסיה רחמנא ליצלן שהופכת את האנשים אדישים לכבוד השבת וכבוד שומרי השבת רח"ל, ומעדיפה על פניהם את להבדיל כבוד החתולים.

בבית שמש, פחי האשפה אינם מחוברים לחיישנים. כך שנותרת רק בעיית המוקצה עליה מקפידים בני המצוות. בתקוה שהציבור יתחזק בכבוד קדושת השבת, לפי כללי ההלכה בלבד.

נושאים: שבת, העדה החרדית, בית שמש
מוטמנים
מוטמנים
מוטמנים
מוטמנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: