המשנה לראש העיר בן מרגי מערער על קביעת  הרכב הפורום לבחירת הרב

לצורך כך פנה לעורך דין אשי דל שנחשב למומחה בתחום, שהגיש כבר מספר עתירות לבג"ץ בעניין, והוציא מכתב התראה למשרד הדתות על מנת שהלה יאזן את הגוף הבוחר

המשנה לראש העיר
המשנה לראש העיר

לא צריך להיות גאון גדול לראות שהרכבת רשימת הגוף הבוחר לא הייתה הכי הוגנת.
הנה ניתוח פשוט שעשה מי שעשה, מתוך 32 נציגים בגוף הבוחר-7 הם תושבי נחלה ומנוחה. מי מתגורר בשכונה? אם לא ידעתם אזי ראש עירנו המכובד החפץ ביקרו של מאן דהוא להיות רב עיר בית שמש.
14 חברים הם תושבי רמב"ש, 11 תושבי העיר הוותיקה שזה כולל את השכונות הוותיקות גבעת שרת, גבעת סביון,
ומגדל המים. מתוך ה-11 של העיר הוותיקה לפחות שניים חרדים.•
לאחר שמשרד הדתות פרסם את רשימת הגוף הבוחר לבחירת רב העיר, כל מי שהתבונן ברשימת נציגי השר הרים גבה כשראה שרובם אנשים שאינם ידועים ואינם מוכרים בציבור. עם חלוף הימים ולאחר שמשרד הדתות העביר את הפרוטוקולים של הליך בחירת הגוף הבוחר ונודעו מיהם הדמויות מאחורי הרשימות שבטבלה, התבררה התמונה המלאה שממנה עולה שמתוך 16 הנציגים של מומלצי השר ונציגי בתי הכנסת יש רק נציג ציוני אחד.
אם נלך לשם השוואה לרשימה של 16 הנציגים הנוספים שאותם הרכיב ראש העיר נראה שהוא הביא לבחירה שקולה ומאוזנת שמתוך 16 הנציגים יש 7 נציגים לא חרדיים.

המשנה לראש העיר, חיים בן מרגי בחן את הנתונים והודיע שזה לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת שמשרד הדתות מתעלם מהמציאות המורכבת בבית שמש.
לצורך כך פנה לעורך דין אשי דל שנחשב למומחה בתחום, שהגיש כבר מספר עתירות לבג"ץ בעניין, והוציא מכתב התראה למשרד הדתות על מנת שהלה יאזן את הגוף הבוחר.
לדברי בן מרגי "אני מקווה מאוד שהמשרד לשירותי דת יתקן ויאזן את הגוף הבוחר, בסה"כ אין לנו שום מטרה לחבל בתהליך בחירת הרב. בית שמש זקוקה לרב עיר וכולנו רוצים לבחור בטובת העיר ולבחור את המועמד שיהיה מקובל ושיידע להכיל את כל הציבורים בבית שמש. יחד עם זאת לא יתכן להכין רשימה כזו שהיא לוקה בחוסר איזון ומנוגדת לתקנות. אני מאוד מקווה שיתעשתו שם בירושלים אחרת לא יהיה מנוס מלפנות לבג"ץ".

נושאים: משרד לשירותי דת, חיים בן מרגי, פורום לבחירת הרב
המשנה לראש העיר
המשנה לראש העיר
המשנה לראש העיר
המשנה לראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: