החשב המלווה שוקל לצמצם כוח אדם במועצה הדתית

הבראת המצב הכספי של המועצה הדתית יבוא על חשבון צמצום שירותי הדת בעיר, כך עולה מתכנית עבודה אותה מוביל החשב המלווה שמינה המשרד לשירותי דת.

המועצה הדתית
המועצה הדתית

החשב המלווה למועצה הדתית שמונה על פי דרישת המשרד לשירותי דת מצא דרך לצמצם את הגירעון הכספי של המועצה הדתית. המשרד לשירותי דת טען נגד הניהול הכספי של המועצה הדתית המצויה להערכתו בגירעון בעיקר בשל אופן ניהול התקציב. לפי הודעת פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון ניתן ללמוד כי המועצה הדתית סיימה את שנת 2016 בגירעון, ואין נתונים ברורים לגבי גובה הגירעון. נוסף לכך גם לפי הדו"ח הכספי של שנת 2015 קיים גירעון, כך שגובה הגירעון המצטבר מגיע לכדי מיליוני שקלים. לפי אותה הודעה התחייבה העירייה להעביר כספים, לצמצום הגירעון וגם לכיסוי הוצאות עתידיות כמו מימון משרתו של הרב נבחר לכהן פאר בעירנו.

החשב המלווה, אפרים סיני, החל לבדוק אפשרויות צמצום הוצאות. במקום להתמודד על הגדלת הכנסות, למשל דרישה מהעירייה לתמוך ביותר כסף בהוצאות המועצה הדתית החל סיני לחפש דרכים לצמצם את כוח אדם בין עובדי המועצה. צמצום כוח האדם פירושו צמצום שירותי הדת בעיר, למשל אם יחליט לפטר בלניות אזי זה עלול לפגוע בשעות פתיחת המקוואות הציבוריים בעיר. אם יחליט לצמצם שעות משגיחי הכשרות אזי זה עלול ליצור מצב בו עסקים יתנהלו בעיר ללא פיקוח קפדני של משגיחי הכשרות בעיר. אם יחליט לצמצם בחלקה אחרת, בכל הקשור לבית העלמין, עלולה למצוא בית שמש את עצמה בלי קברנים או מנהלים בבית העלמין.

גורם המצוי בנעשה בין כתלי המועצה הדתית אומר: "בידי החשב המלווה יש רעיונות לצמצום כוח האדם, כל מהלך כזה ייתקל היום בחומה בצורה. לעובדים יש וועד שנבחר לא מזמן, לעובדים יש זכויות, עם כל הכבוד לרצון שלו יש לפני כן הרבה עבודה לעשות לפני שמפטרים או מצמצמים כוח אדם. למשל, האם מר סיני חשב על הגדלת הכנסות ממקורות קיימים וזמינים.". שאלה שנותרה תלויה באוויר.

ביקשנו היום את התייחסות מר סיני לנושא, עד רגע זה לא טרח לשוב אלינו. הקיץ הזה לא יהא קל לעובדי המועצה הדתית ובני משפחותיהם המרגישים מאוימים מבחינת פרנסתם.

נושאים: המועצה הדתית, המשרד לשירותי דת, בית שמש
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: