הבטחה ללא כיסוי של המחלקה למורשת ישראל

קול קורא של המחלקה למורשת ישראל בוחן השתתפות במימון פעילויות לציבור ובאותה נשימה גם אומר שאין בעצם הגשת הבקשה משום התחייבות לשיתוף פעולה...

חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר
חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר

מודעה שפורסמה תחת הכותרת קול קורא של המחלקה למורשת ישראל בעיריית בית שמש, נדמה כי זו אחת המחלקות ששרדו את השם של עירייה מצומקה מימי שלום פדידה- עת בה הוכרזה בית שמש לעיר, כל המחלקות התפתחו והיו לאגפים, אפילו זו של מנהל משאבי אנוש הפכה באישור המליאה להיות אגף משאבי אנוש.

מה אומרת המודעה? יותר מדוייק למה היא מכוונת? "המחלקה למורשת ישראל מתרחבת, ולאור הצלחה בקיום מופעים ואירועים במהלך השנה, בכוונת המחלקה לבחון השתתפות במימון פעילות, אירועים ושיעורים לכלל הציבור, במסגרת בתי הכנסת".

ראשית, מי קבע שהמחלקה הזו צריכה להתרחב? ועל פי בדיוק איזה צרכים? האם זו עוד תוצאה נוספת לחגיגת הפייק ניוז- נטיעת האשליות בציבור.

ביטוי לתכניות האלה הוא תקציב שאושר במליאה. מה כתוב שם? לשם השוואה מובאים תקציבי השנה היוצאת לעומת השנה בה מתכוונים להרחיב את השירותים שנותנת המחלקה. תקציב השנה גדל ב-47 אלף ₪. זו המחלקה היחידה בעירייה שכל תקציבה מורכב משש שורות- אחת מבטא את ההוצאה ב- 0. היתר, הנה הם לפניכם: שכר מזכירה 62 אלף ₪, אוטומציה 50 אלף ₪, מורשת ישראל 200 אלף, השורה הרביעית עוד 200 אלף מותנה!!! מותנה במה? בהכנסות, אם אז... השורה האחרונה סיכום: 512 אלף ₪.

האם יש הרחבה של משהו? חזרנו לעיון בספר התקציב, ולא מצאנו. על מי בדיוק מנסים לעבוד ואת מי מנסים להרשים? להרחיב שירות נקרא לפחות על פי ההיגיון הכפלת התקציב, או אולי תוספת של כמה מאות... הנה עיניכם הרואות בסה"כ תוספת של 47 אלף ₪. רק כדי לסבר אוזניכם- 47 אלף שח זה מכסימום שני מופעים ברוב עם, ואם תמיכות לבתי כנסת, בהערכה שיתנו אלף ₪ לאירוע, ל-47 בתי כנסת גמרתם את התוספת. כמה בתי כנסת יש בעיר? מאות, איך בדיוק יחליט מי שיחליט למי לתת ואת מי להעדיף? התשובה באותו פרסום: "כל בקשה תיבדק לגופה על פי הקריטריונים שיקבעו מעת לעת ובהתאם לשיקול דעת העירייה". מהם הקריטריונים? איך נקבעו אלה? מי קבע אותם? האם עברו את בחינת היועץ המשפטי של העירייה? ומה זה מעת לעת... בכל חודש ישנו את הקריטריונים, בכל חצי שנה, בכל פעם שירצו לחלק יתאימו את הקריטריונים לכמות או בעלי הבקשות? בקיצור לא רציני... זולת עובדה שעל המודעה הזו בוזבז כסף ציבורי לפרסום הרי אין בה שום תכלית...

השנה היא גם שנת השבעים למדינה, מה מסמל יותר עבור מחלקה למורשת מאשר לתכנן פעילות עבור מה שמסמל את המורשת- מדינה? בתקציב אין ביטוי, גם במציאות אין ביטוי. לו היה תכנון היה זה בודאי מתבטא בתקציב. סיכומו של דבר, כדאי לשים לב להערת המפרסם באותה מודעה: אין בעצם הגשת הבקשות משום התחייבות לשיתוף פעולה או התחייבות לממן אירוע כולו או מקצת.

ביקשנו תגובת הממונה על המחלקה. עד רגע העלאת הידיעה לא הגיעה התייחסות, כאשר תזו תגיע נעדכן.

נושאים: עיריית בית שמש, המחלקה למורשת ישראל, חיים בן מרגי
חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר
חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר
חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר
חיים בן מרגי הממונה על מורשת ישראל עם אריאל זילבר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: