האם רשימת יהדות התורה המאוחדת תעבור את מבחן הבקרה של וועדת הבחירות?

דקה לפני השעה היעודה- 21:00 יהדות התורה היתה מפולגת, פסילת דרך השמש של אבוטבול, אחרי השעה 21:45 גרמה להם למצוא 'מוצא' ולהציבו בראש רשימה אחת. האם המעשה חוקי או שאולי אנחנו צפויים לסנסציה שהציבור החרדי לא ייוצג במליאה הבאה

חלק ממסמך הגשת הרשימות
חלק ממסמך הגשת הרשימות


בשעה היעודה, לפני סגירת משרדי וועדת הקלפי (דקות לפני השעה 21:00) נהוג שכל מגיש רשימה מתייצב לפני מזכיר וועדת הבחירות ונרשם לקבל את מספרו בתור. בשעה 20:50 התייצבו החברים הבאים להגשת רשימות, חנוך דרגנר בשם אגודת ישראל, שמעון גולדברג בשם סיעת כוח, מונטג וגרינברג בשם דגל התורה, בשם קהילות ירושלים התייצב ישעיה ברנד ואחריו בשעה 20:59- קרי דקה לפני סגירת משרדי קבלת הרשימות התייצב מכובדנו מעלה ירוק ישראל סילברסטיין. מספרו הסידורי היה 19. אחריהם מופיעים עוד כמה חרדים שקיבלו מספרים אך לא ציינו שמות רשימותיהם. במעמד זה צריכים כל באי כוח הרשימות שטרם מסרו את רשימותיהם למסור את החומר שבידם על מנת לא להוסיף או לגרוע מהרשימות המוכנות

סדר זה חושף את כוונות הרשימות החרדיות להגיש בנפרד את רשימת מפלגתם. סילברסטיין אפילו כמחאה כנראה ביקש להגיש רשימה בשם עלה ירוק.

מסמך זה הנחשף כאן לראשונה מעלה ספקות באשר לכשרות הרשימה המאוחדת של יהדות התורה. חלקיה השונים קיבלו והצהירו על הגשת רשימות בנפרד כדקה לפני סגירת משרדי קבלת הרשימות. האם המסמך הזה מעמיד בסכנה את קיומה של הרשימה החרדית המאוחדת? פניה על כך הועברה לוועדת הבחירות הנדרשת להסביר את המחשבה מאחורי הניסיון הזה באם להוליך שולל את פקיד הבחירות להטעותו או אולי להשהות הגשת הרשימות כדי לאפשר תרגיל מניפולטיבי כלשהו, כפי שזה ממש התרחש אחרי פסילת הגשת דרך השמש.

ופרט פיקנטי מהמסמך: הרב ישראל סילברסטיין נרשם בסדר באי כוח הרשימות להגיש רשימה מטעמו. הוא הזדהה תחת התנועה עלה ירוק, סילברסטיין קיבל פתק צהוב להתייצב להגשת הרשימה.

סילברסטיין מועמד גם ברשימת יהדות התורה המאוחדת הכוללת את כל חברי סיעות החרדיות, אגו"י, דגל, ושלומי אמונים. הוא משובץ שם במקום השישי.

בכל מקרה יצטרכו ביהדות החרדית להסביר איך ערכו שינויים ברשימותיהם תוך דקה עד דקותיים לפני סיום המועד להגשת הרשימות.

נושאים: יהדות התורה המאוחדת, דגל, עלה ירוק
חלק ממסמך הגשת הרשימות
חלק ממסמך הגשת הרשימות
חלק ממסמך הגשת הרשימות
חלק ממסמך הגשת הרשימות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: