האם מה שלא עשו המקצוענים יעשו הפוליטיקאים?

זה יותר משנה מתלונן מפעל מלט הר טוב על חוסר הוגנות בתחרות שיווק המלט בארץ, מכירותיו ירדו מה שגורם לו לחשוב ברצינות על סגירת המפעל. אבוטבול מתערב, האם לא מאוחר מדי?

פעילות קהילתית במפעל המלט
פעילות קהילתית במפעל המלט

מפעל הר-טוב שהשתייך עד לפני כשנתיים לקונצרן 'נשר' הפך לשחקן עצמאי בשוק המלט כשנמכר לחברת מלט הר-טוב, כחלק מהתערבות רשות ההגבלים העסקיים לעידוד התחרות בשוק המלט המקומי. אחרי שנת פעילות אחת גילו והבינו מנהי המפעל, שהמציאות מורכבת הרבה יותר, והגישו תלונה למשרד הכלכלה. מהתלונה שהוגשה עולה כי מאז חודש יוני ענקית המלט לה-פאר' מייצאת לישראל כמויות ניכרות של מלט אפור ממפעלה ביוון במחירים שהיצרניות המקומיות, מלט הר-טוב ונשר, אינן יכולות להתמודד איתן. גם מטורקיה הגיע מלט מה שהחמיר עוד יותר את התחרות בשוק המקומי. מכירה בהיצף היא במחיר נמוך מעלות היצור שנועדה להשתלט על השוק המקומי ולהעלות מחירים בהמשך. ולא רק עומס היבוא הכביד על הכנסות מפעל המלט, גם ירידת המחירים גרמה לו לחשוב כבר לפני שנה לחשוב לסגור את המפלט. לפני שנה כבר פורסם כי מפעל מלט הר טוב מתכוון לסגור שעריו במטרה לצמצם את ההפסדים.

הנה חלפה לה עוד שנה מאותו 'איום' לסגור את השערים, ועתה מגייס מפעל הר טוב שהשתמש בכלים הכי כבדים, סוללת עורכי דין משופשפת, גם את ראש עיריית בית שמש. למעלה משנה קיים האיום לסגור את המפעל, ולא נשמעה שום מילה בעניין מצד ראש העירייה. הנה עתה הוא מתייצב לימין הנהלת המפעל ומבקש לא פחות ולא יותר, לקבוע היטל היצף על מחירי המלט בישראל. בקשה ברוח הדברים האלה כבר הונחה בדצמבר 2016 לפני שרי האוצר והכלכלה. אלה בדקו וממשיכים לעקוב מקרוב אחר השלכות התחרות ובעיקר מחיר המלט, מרכיב חשוב מאוד בעלויות הבינוי בישראל.

"המפעל הינו חשוב והכרחי בעיר, מסייע בפעילויות חברתיות בעיר, ומעסיק משפחות ברוכות ילדים שזהו מקור פרנסתם היחיד, כראש העיר אני מרגיש חובה להזדהות עם המפעל והעובדים ולהזהיר כי לא ניתן יד בסגירת המפעל." כותב אבוטבול בפנייתו. ומוסיף: " מחירים בלתי הגיוניים וסבירים במכירת מלט הנעשה ע"י ייבוא טורפני במחירי היצף מתוך מטרה ברורה של השתלטות על ענף המלט בישראל, לפי איך שאני מבין, יצרניות המלט בחו"ל מקורם במדינות שטובת מדינת ישראל לא בראש מעיינם. בהתאם לכך אבקש מכם בכל לשון של בקשה לקבוע היטל היצף על מחירי המלט בישראל.". המכתב הועבר לראש הממשלה, שר האוצר, שר הכלכלה, שר הפנים ויו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני. האם מה שלא עשו המקצוענים יעשו הפולטיקאים? מי יודע.

נושאים: מפעל המלט הר טוב, בית שמש
פעילות קהילתית במפעל המלט
פעילות קהילתית במפעל המלט
פעילות קהילתית במפעל המלט
פעילות קהילתית במפעל המלט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: