ד"ר בלוך על קנאי: "רות היא שילוב נדיר של חכמה, טוב לב וערכיות."

שמחה אמיתית, מופגנת גם במילות הברכה ששגרה לנו עמיתה לכבוד, תשע"ד - ד"ר עליזה בלוך, תשע"ח- ד"ר רות קנאי. העיר שהדירה נשים זוכה לכבוד וגאווה

ד"ר עליזה בלוך
ד"ר עליזה בלוך

פרסום הידיעה כאן לראשונה על ההחלטה לבחור בד"ר רות קנאי לייצג השנה את פניה היפות והייחודיות של האישה הדתית-לאומית בישראל, ובכך לזכות לקבל את אות "אשת השנה", של אמונה לרגל יום האישה הבינלאומי תשע"ח גרם שמחה אהדה אהבה לרבים רבים בישוב ומחוצה לו.

ד"ר רות קנאי היא האישה השנייה מבית שמש שזוכה בתואר המכובד הזה. קדמה לה, לפני 4 שנים, ד"ר עליזה בלוך, שזכתה בתואר על חתירתה לאיכות, למצוינות, ולשוויון בחינוך ולקבלת האחר, את פעילותה לעידוד הנוער להגשמה ולשירות, לטיפוח העלייה, ליצירת שיח בונה ומפרה בין חלקי האוכלוסייה המרכיבה את העיר בית שמש, את תפיסתה הייחודית את הישראליות ואת היותה מנהלת מהשורה הראשונה.

ד"ר בלוך, מתרגשת מהעברת השרביט לחברתה, טרחה ושיגרה אלינו מילות הערכה לד"ר רות קנאי. הנה דבריה שלה: אז למה אני שמחה כל כך בבחירה של ד"ר רות קנאי לאשת השנה?

נשאלת שאלה למה ניתנים בכלל פרסים ואותות. יש שיגידו כי הם ניתנים כדי לפרגן לאדם על פועלו, ולהכיר לו תודה, ויש בכך הרבה מן האמת. אני חושבת כי לפרסים ואותות יש ערך גדול במה שהם מסמלים, אנחנו רוצים שהצעירים והצעירות יסתכלו על מקבלי הפרסים וידעו לומר לעצמם, אם היא מוערכת, כך אני רוצה להיות. לפרס יש ערך חברתי וחינוכי עצום לסביבה מעבר לאדם עצמו ולמשפחתו ששמחים מאוד ובצדק רב.

אז למה אני שמחה?

רות היא שילוב נדיר של חכמה, טוב לב וערכיות.

יש כאלו שאחרי שעות העבודה יוצאים להתנדב ולעשות פעילות ציבורית, רות חיה את חייה במקום עבודתה מתוך שליחות אמיתית של שירות לציבור. רות לא בחרה ללכת למגזר הפרטי או לשר"פ, אלא עושה מלאכת קודש בעבודה יום יומית עם אוכלוסייה מגוונת מאוד, צעירים ומבוגרים, אנשי המושבים משנות החמישים, ואנשי ההרחבות. כל אחד מקבל שירות כמו הלך לרופא פרטי, היא תדאג עד הקצה שהוא יקבל את הטיפול הטוב ביותר, אם צריך היא תלך לביקור בית או תתקשר לבית החולים, תסביר שוב ושוב לחולה המבוגר, ואם צריך אז תיעזר בביתו הצעירה שישנה הרגלים כדי לשמור על בריאותו.

זה לא מונע ממנה להיות מרצה מעולה בבית הספר לרפואה בתחום של אתיקה ומשפחה, לכתוב מאמרים בכתבי עת מהנחשבים בעולם הרפואה. וכך היא תורמת מניסיונה ומהידע הרב שרכשה.

זה לא פוגע באימהות למופת לארבעה ילדים מקסימים ובהיותה בת מסורה למופת לאביה ז"ל ולאמה שתיבדל לחיים ארוכים ובריאים. יש לרות מספיק סיבות טובות לוותר לעצמה, אך לא אצלה. בדיונים על אימהיות וקרירה היא מלמדת שזה אפשרי ושכולם יוצאים נשכרים.

את כל זאת עושה רות בחן רב, במאור פנים, בצניעות ובעיקר עם חוש הומור והרבה ציניות.

בלי הסיסמאות, עבורי זו דוגמא מוחשית לחיי תורה במובן העמוק של הביטוי, עם יושרה והרבה אהבת אדם." עד כאן דברי ד"ר בלוך.

הנה היסטוריה במיטבה, עיר אשר הדירה נשים, יוצאות ממנה שתיים, והן רק סממן קטן לכוח נשים מתעצם ועולה בעיר שלנו. גאווה וכבוד. תודו, כאשר נבחרה ד"ר בלוך לקבל את אות אמונה, היו שחשבו שזה מקרה, עתה כאשר מקבלת ד"ר רות קנאי אף היא את אות אשת השנה, זה כבר מעורר השראה. ירבו כמותן.

נושאים: בית שמש
ד"ר עליזה בלוך
ד"ר עליזה בלוך
ד"ר עליזה בלוך
ד"ר עליזה בלוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: