גם לאחר ההצבעה האחרונה: בית שמש חצויה

מי השלים את המספרים בצד שני המתמודדים, הערכה חרדים מעטים יחסית בקרב מצביעי בלוך, פחות ממה שזה הודגש בקמפיין, ואם כן הייתכן שמצביעים במחנה הציוני הצביעו אבוטבול? תופעה מוכרת...

עליזה בסניף הליכוד
עליזה בסניף הליכוד

מערכת הבחירות מאחורינו, בית שמש הולכת לימים סוערים לא פחות, מי יצליח לצמצם את הגירעון בקופה העירונית? מי יצליח לשקם את ההריסות החברתיות והפיזיות בעיר? מי יצליח לשקם את תדמיתה של העיר בית שמש? האם כל הנבחרים יישארו בכיסאותיהם או שיהיה כאן איזה זעזוע (צפוי או לא אתם תחליטו). לפני מתן תשובות על כל השאלות הנה כמה עובדות שכדאי לשים להן לקראת כל התמודדות שתהיה בעתיד. מי יודע היכן נהיה אז...

יותר מאשר התוצאות קובעות מי ינהל את העיר בחמש השנים הבאות, מוכיחים הנתונים, העיר חלוקה, חצויה, מסוכסכת עם עצמה, יש שני מחנות, חרדים, מחנה שיתעצם בבחירות הבאות, מול מחנה ציוני שסירב לדבר על זהות במערכת הבחירות שהסתיימה, אבל הוא קיים מתחת לפני השטח. לזכותו של המחנה הזה, אם אבוטבול היה רק מקבל את דרישת הליכוד לסטטוס קוו בעיר הוותיקה, היה זוכה הוא בראשות כפרי בשל. אבוטבול כמו אבוטבול נכנע לרצונות הרבניים (בשבילו זו מחמאה- בשביל ניהול עיר זה כישלון) ויתר על השותפות עם הליכוד והעדיף את השותפות עם הרב קופשיץ ושות'. מי שלא יהיה, אבוטבול או ד"ר בלוך, יעמדו בפני אתגרים קשים מאוד מאוד בחמש השנים הבאות.

כדאי לשים לב, אבוטבול נשען על כתפי החרדים טוב טוב. כל הספקולציות שיש חרדים לא מעטים בכיסה של ד"ר עליזה בלוך מעלים ענן כאשר בוחנים ומנתחים את התוצאות. אבוטבול קיבל את קולות יהדות התורה, את קולות בני תורה, בשר מבשרם של החרדים, (השפעת הרבנים) ואת מרבית קולות ש"ס. שלושת המפלגות החרדיות הם הבסיס החזק של אבוטבול- מאלה קיבל אבוטבול 21,252. מניין השלים משה אבוטבול את מניין הקולות - 21,750, שתי אפשרויות עומדות לו כנראה, ההשלמה באה מרשימת דור אחר של מאיר בלעיש. ויש הרי מי שטוען שחלק מש"ס הצביע לעליזה, אז בודאי ובודאי שבלעיש השלים לאבוטבול. אז מה, מאיר בלעיש בסופו של דבר היה עם אבוטבול? ללא ספק זה עולה מהנתונים.

אבוטבול לא השכיל ללמוד מחבר ש"ס לשעבר (ראש עיריית רחובות) במקום לאחד, הגביר את הפירוד. מה שמוכיח באופיו תכונה מתחזקת, להתרחק מהחילוניים (למרות שהוא נחשב מתחזק במחנה החרדי, כי לא נולד חרדי) ולבנות עתיד על מחנה חרדי ולא איכפת לו כלל מי הם או מה השקפתם.

וחייבים לומר את הדברים, היתה תנועה דו סטרית משני הכיוונים הפעם, חרדים הצביעו לד"ר בלוך, במספרים מועטים, וגם חילוניים או דתיים לאומיים שהצביעו למשה אבוטבול. מבחינה זו נכשל אבוטבול כישלון טוטלי להעמיד את הבחירות חרדים מול חילוניים. רק בשל כישלון זה הוא אישית חייב להסיק מסקנה נדרשת.

ולתוצאות של ד"ר עליזה בלוך: היא קיבלה בסה"כ 21,499 קולות. הבסיס המרכזי היה המחנה הציוני, תרצו או לא, זה היה במערכת הבחירות. הליכוד, הבית היהודי, עיר מאוחדת, נתנו לה כוח רציני לביסוס ההובלה. 16062 קולות. אם תוסיפו את הקולות האבודים של מוטי כהן, כולנו, ריצ'רד פרס, הרי לכם ביחד 19,669 קול. שבת אחים הצהירה שאינה לא תתמוך במי שנכשל , מניין הקולות שלה 1314 קול, הרי שביחד נמנים כאן 20,983 קול, רחוק מההישג שלה בסה"כ בהפרש של 516 קול. עכשיו יריבו דור אחר וש"ס מי מהן היא תרמה לה קולות... ויש כמובן מצביעים לא מעטים שהצביעו עליזה בלוך לראשות ונתנו קול במועצת העיר ל ג'. זה הופיע בתצהירי עדות בתביעה שהגישה יהדות התורה נגד עיר מאוחדת.

או שאולי ד"ר בלוך קיבלה הרבה יותר משתי קבוצות אלה, דור אחר וש"ס, ומי שסיפק לה פחות את הסחורה היו אולי המפלגות הציוניות? השערה בלבד, שצריך מאוד מאוד לבדוק ולמצוא לה ביסוס. לפי ידיעות לפחות במפלגה אחת האמינו אכן בסיכויים של ד"ר בלוך לנצח ומטעם זה שמרו על אופציות פתוחות. האם יהיה מי שיקום ויודה במחשבה הזו ואולי בכוונות האלה? נחכה ונראה.

ואי אפשר לא להזכיר כאן אנחת רווחה קיימת בקרב רבים מתושב העיר, מאיר בלעיש ותורתו, פסה. זהו, ה' ישמח אתכם אולי בואטסאפ, אולי בפייסבוק, אולי ברחוב, אולי בכל מקום בו תתיקלו בו. בחמש השנים הבאות מאיר בלעיש ואולי גם שות' לא יהיו כאן. ניצחון בטוח אחד של העיר כבר אמרנו? אם לא, הנה כאן כתוב. מי שהיה גורם בעלייתו של אבוטבול לא שרד את מערכת הבחירות האחרונה.

נושאים: בחירות, אבוטבול, בלוך, בלעיש
עליזה בסניף הליכוד
עליזה בסניף הליכוד
עליזה בסניף הליכוד
עליזה בסניף הליכוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: