בתכנית יום הזעם שיבושים בשד יהודה הנשיא ברמה

תגובה מבכיר בשלטון העירוני: "ההפגנות האלה הם חילול שם שמים, מדובר במיעוט משועמם, לא מבני עירנו". העירייה לא מגנה ולא מגבה את הצפוי אחר הצהריים.

הפגנת חרדים
הפגנת חרדים

היום הוא יום הזעם החרדי. החרדים יצאו להפגנות בכל רחבי הארץ. היום צפויים אנשי הפלג הירושלמי לצאת ולהפגין במקומות המועדים ברחבי הארץ "כדי למחות ולשאוג נגד התעמרות הרשויות לבחורי חמד, תלמידי הישיבות" כלשון ההודעה על בית שמש אינם מדלגים, ובשעה 14:30 עד השעה17:00 הם מתכוונים להציף את שד' יהודה הנשיא. המפגינים הצהירו על כוונתם לחסום כבישים וצירים מרכזיים. ההפגנות התחילו הבוקר בצומת שילת, בכניסה לעיר מודיעין.. הכביש נסגר לתנועה. בהמשך היום מתוכננות הפגנות גם בבני ברק, לבית שמש, לאלעד, לאשדוד ולצפת.

החרדים הקימו חמ"ל למטרת הגדשת המחאה ואליו מתנקזות כל הידיעות על העצורים, על הפעילות המשטרתית ועל העצורים. ובינתיים רשימת העצורים הולכת וגדלה. השוטרים אמונים לשמור על הסדר הציבורי עומדים במצבים מאוד לא סימפטיים לעתים תוך סיכון. סרטונים המועלים ברשתות מציגים כיצד הם דוחפים ומכים שוטרות שהעזו לפנות צירי תחבורה, בקיצור עבודה מלוכלכת.

המשטרה מנסה ככל יכולתה לעשות עבודתה במאמץ עליון, מבלי לגרור לתוך ההפגנות אמצעי פיזור הפגנות קשים ומעדיפה דווקא את הרטובים שבהם. זבה לא מרתיע את החרדים. נכון להבוקר כבר יש למעלה ממאה עצורים שחלקם כבר שוחררו לביתם בתנאים מגבילים.

מה יהיה היום בבית שמש? ההערכה היא שגם כאן יתייצבו מאות חרדים בעיקר להתחכך בשוטרים. אלו ערוכים ומזומנים למפגשים האלה, הכל בתקווה שהזעם יישאר במקומות שלא תהיה בהם פגיעה בציבור הרחב. במשטרה יש דריכות ומתח לקראת הצהריים בה יתחילו בני הישיבות לצאת אל הרחובות. גלישת ההפגנות לתוך אחר הצהריים תגרום אכן פגיעה בחופש התנועה של הציבור שאינו צד מהעניין.

יוסי גולדהירש, עוזרו, מנהל לשכתו ויד ימינו של סגן ראש העיר שמואל גרינברג אומר "ההפגנות הם חילול שם שמים. אני מגנה, ולא רק אני, אתה יכול לפרסם שמועצת העיר על כלל חבריה מגנים בתוקף את חילול השם הזה ".

אם כך שאלנו מדוע העירייה אינה מוציאה הודעה רשמית, על סמך הידיעות שהיום יתקיימו הפגנות בבית שמש. גם הוא אינו יודע את התשובה. ומה עם שמעון גולדברג ואברהם פרנקל נציגי כח בעירייה, האם גם הם מגנים את ההפגנים? תשובתו: תשאל אותם" . כנראה מר גולדהירש שכח שגם הם חברי מועצת העיר בשמה הוא אמר מה שאמר.

אז שאלנו את מר פרנקל, זה קיבל את השאלה אם הוא מתכוון להשתתף בהפגנה נגד הגיוס? והוספנו עוד שאלה מי לדעתו מהרבנים יהיה נוכח בהפגנה? על שאלה זו השיב סגן ראש העיר שמואל גרינברג שלהערכתו אף לא אחד. נחכה ונראה.

.

נושאים: הפגנות החרדים
הפגנת חרדים
הפגנת חרדים
הפגנת חרדים
הפגנת חרדים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: