ברח הגפן החילוני נפתחו בשקט שלוש ישיבות

הציבור מכיר את ישיבת מאורות, אינו יודע כי באותו מבנה רחב ידיים הכולל גם את מבנה אגף החינוך הישן, הפכו להיות שלוש ישיבות. חלק מהמקום (מההקצאה) מושכר לשימוש

אגף החינוך
אגף החינוך

ברח הגפן שוכנת ישיבת מאורות, ישיבת מאורות היא ישיבה תיכונית חרדית שהוקמה בשנת 2005 על ידי הרב אורן גרנית, הרב נתנאל שניצר והרב אריה שלר. הישיבה נמצאת בעיר הוותיקה ומיועדת לאוכלוסייתה החדשה (הישראלית בעיקר) של בית שמש. הישיבה משלבת לימודים במתכונת ישיבתית ליטאית יחד עם לימודים כלליים כהכנה לבחינות הבגרות. הדמות הדומיננטית בכל הקשור למבנים ותחזוקתם הוא לא אחר מאשר אריה שלר.

מיקומה של הישיבה בתחילת דרכה היה בבית פרטי ברח משק עזר, סמוך לבריכת השחייה, לאחר כמה שנים הוקצה לה מבנה בי"ס המפת"ן שהתפנה מיושביו וישיבת מאורות קיבלה לטובת צרכיה את כל המבנה. מדובר במבנה גדול, עם כיתות רבות, חדרי ספח לעבודה, חדר אוכל. המבנה עבר שיפוץ יסודי והפך גם לפנימיית מגורים. תלמידי הישיבה מגיעים לא רק מבית שמש, ולא רק מהסביבה הקרובה אלא גם מישובים מרוחקים מהעיר. ישיבהת מאורות עלתה לכותרות בכמה וכמה הזדמנויות, בהזדמנות אחת היה כאשר נחשף כי את חשבון החשמל של הישיבה משלמת העירייה למרות שמדובר במוסד פרטי המנוהל בידי עמותה פרטית. פעם אחרונה עלה אגף החינוך שוב לכותרות, כאשר גורמים עלומים פרצו למבנה והחלו בשיפוצים ללא ידיעת העירייה.

היום הזדמנתי למקום, מחוץ למבנה לכלוך, הרבה לכלוך, סימן מובהק לכך שעבודות השיפוץ עדיין בעיצומן. מדובר בחצר עתידית לתלמידים הלומדים ובזמן הפנאי שלהם יוצאים החוצה לנשום אויר, בינתיים הם מזדכים במידת הסבלנות, לקבל מה שיש כמות שיש. האגף עצמו כבר חולק מזמן לכיתות, ובתוכן ישבו תלמידים לומדים.

אגף החינוך פונה בסוף האביב האחרון, יושביו, מנהל האגף, הפקידים והקבסי"ם, כל הצוות עבר לקומה נוספת שהושכרה בבניין נעימי. מה עם המבנה המתפנה? המבנה הוקצה לישיבת מאורות לפני חמש שנים, ורק עתה הועבר לידי ישיבת מאורות. כך ניסה מישהו בחצר בית הישיבה להסביר.

מה ישיבה אחת, בשם מאורות צריכה כל כך הרבה מבנים? ולא ציינו כי בסמוך הונחו עוד קרואנים. האם כמות המתלמדים בישיבה גדלה כל כך שצריך עוד מקום?

הנה הפרטים: מתברר כי באותו מבנה שוכנות לא פחות משלוש ישיבות!!! לא ישיבה אחת, אלא שלוש!!! שלוש מסגרות שונות, תחת מנהלים ורבנים אחרים, לכל ישיבה יש את השם שלה. ישיבת שמחת התורה, ישיבת ארזי הלבנון, וישיבת מאורות. שלושת הישיבות כולן יושבות במבנה שהיה פעם המפת"ן. מבחינת משרד החינוך, כי בישיבות האלה לומדים לימודי ליב"ה כולם סמוכים תחת אותו סמל מוסד 'מאורות'

מיהי ישיבת שמחת התורה? ובכן מצאנו כי שמחת התורה היא ישיבה תיכונית טכנולוגית המיועדת לצעירים ממשפחות חרדיות תורניות. שיטת הלימוד בישיבה היא פרטנית ואישית לכל תלמיד. ישיבת "שמחת התורה" היא בית מדרש לצעירים שרוצים להתעלות בתורה וביראת שמיים. הישיבה מציעה לימודי קודש ברמה גבוהה וכן לימודים כלליים וטכנולוגים בשעות אחר הצהרים והערב.

מיהי ישיבת ארזי הלבנון? מדובר בעוד ישיבה באותו מתחם, לפי אותו רצפט, שילוב לימודי קודש וחול.

מי אחראי למעשה הזה? אחד מראשי עמותת מאורות הוא אריה שלר, הרב אריה שלר. מקורב מאוד לשמעון גולדברג, ממונה על וועדת המשנה לתכנון, מקורב מאוד לעליזה בלוך. אומרים עליו שהוא נמצא בעירייה יותר מכל חבר מועצת עיר מצוי.

האיש הזה אחראי במידה מסויימת להקצאה הגדולה שזכתה לה ישיבת מאורות. עוד מימי משה אבוטבול זכה וקיבל ת ביה"ס של המפתן. ישיבת מאורות אינה ישיבה רק לילדי בית שמש, לומדים בה מכל רחבי הארץ, ולכן גם מתגוררים במבנה. עם כל זה, וכנראה שהיה מקום פנוי, מה עשה שלר? השכיר חלק מהמבנה לשימוש ישיבת ארזי הלבנון.

האם מותר לו? לפי נוהל הקצאות אסור לכל מי שקיבל הקצאה לעצמו להעביר לידי אחר, בודאי לא בשכירות. כל שימוש של אחר חייב לקבל אישור של העירייה.

האם העירייה יודעת על עוד שתי ישיבות השוכנות במקום? לא בטוח, בשפה עדינה. האם העירייה תדרוש הסברים? נקווה שכן.

אני שאלתי את שלר, זה מה שהיה לו לומר לי, זה: "תרד לי מהווריד". ודרש ממני לעזוב את מתחם בי"ס מאורות.

נושאים: בית שמש, ישיבת מאורות
אגף החינוך
אגף החינוך
אגף החינוך
אגף החינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ברח הגפן החילוני נפתחו בשקט שלוש ישיבות
גולש אנונימינכתבה ביום שלישי, 12 בנובמבר 2019, 11:23

חחחח, אתה תמים או חדש בעיר ? האם אינך יודע שההסכם החשאי בין עליזה לגולדברג פרוש היה במשרדו של מר שלר ? זה מה שאני כבר כותב פה המון זמן, שההסכם היה שהחילונים באמצעות נציגתם עליזה מקבלים את השלטון, תמורת נתינת יד חופשית לשחיתות [הידועה במגזר החרדי] של מפלגת משפחת פרוש, באמצעות נציגם מר גולדברג. אז החילונים הרוויחו ראש עיר, והחרדים הרוויחו שחיתות...