בעתירה לבגץ העירייה טענה הפוך לטענות המדינה!

בית שמש ללא רב כבר ארבע שנים, ואותנו הוליכו שולל שיש לנו רב עד מאה ועשרים. העירייה נכשלה כישלון חרוץ להוביל הליך בחירות. מי שמוביל ולא מצליח חייב להסיק מסקנות. האם וועדת הבחירות תסיק מסקנות ותתפטר? מי יעשה את חשבון הנפש הזה?

אולם ב בבית המשפט העליון
אולם ב בבית המשפט העליון

בערב ראש השנה התקיים דיון בבג"ץ ובו החליט בית המשפט העליון להאריך את הצו על תנאי בהליך הבחירות לרב העיר בית שמש. עיריית בית שמש הגישה תגובתה לעתירה המתוקנת לביטול הליך הבחירות, פרקליטות המדינה הגישה גם היא תגובה לבית המשפט העליון. וראה זה פלא, בעוד המדינה תומכת בטענות העתירה ומבקשת להאריך את הצו על תנאי, עיריית בית שמש באמצעות בא כוחה ביקשה לבטל את הצו על תנאי ולקיים את הבחירות לאלתר.

שופטי העליון לא התלבטו ואף לא היססו בדיון, בטרם בואם הם קראו והפנימו את הדברים שהגיעו מכל הצדדים. לכן לא הפתיע כאשר פנו אל ב"כ המדינה שביקש מבית המשפט לא להתערב לעת הזו בהליך, כלומר להשאירו את הצו על תנאי על כנו, ושאלו לכמה זמן הוא מבקש להותיר את הצו על התנאי על כנו.

למרות שלא התקיים דיון, הפניה אל ב"כ המדינה אומרת כי דעתה של העירייה לא השפיעה על שופטי בגץ שהתרשמו מהעתירה הצודקת ובביטוי בהסכמה שהגיעה מעמדת הפרקליטות. מדובר לא בטיעונים שמהותם טכנית בלבד, מדובר בטיעונים של התעלמות מהוראות התקנון המפורש להליך הבחירה. הטיעונים ההפוכים כמעט מחייבים עריכת בדיקה או חשבון נפש מצד העירייה שעמדתה בכלל לא נחשבה.

מצב זה היה בו כדי לעורר את נציגי עיריית בית שמש לחשיבה. טעיתם!!! העירייה אף לא חושבת לערוך חשבון נפש. המים ימשיכו לזרום בנהר הנעמן ולא משנה אם נמהלו המים האלה במי ביוב...

וחשבון נפש צריך גם בטענה שהשמיעו בפני שופטי בגץ. "העיר בית שמש ללא רב, ובהיותה קהילה דתית נצרכת לעצת או הדרכת רב מחייבת פתרון דחוף". לפחות על פי הלו"ז שהציגו בפני בית הדין מאז 2013 בית שמש לא רב. אם ארבע שנים היא ללא רב מה זה עוד 3 חודשים? היכן הם היו קודם?

ולמה בית שמש ארבע שנים ללא רב? זו שאלה מטרידה וכואבת כאחת. האם מישהו ניסה להוליך אותנו שולל עד שימצא המתאים לו, עד שיימצא העיתוי הנכון... מצב כזה, גם זה מחייב בדיקה יסודית מצד מערכת אחראית ומתוקנת.

ולא רק השאלה הזו מטרידה, מטריד עוד שלאור החלטת בגץ האחרונה, ובעיקר מאי קבלת עמדת העירייה, צריכה הרשות המקומית לערוך חשבון נפש עם עצמה. מי יעשה את החשבון נפש הזה? מנכ"ל העירייה? הרי הוא בוועדת הבחירות. המנכ"ל היה זה שאמר כי בעצם דחיית הבחירות וועדת הבחירות נכשלה. הבחירות נדחו, האם חותה יסיק את המסקנה ויוציא עצמו מוועדת הבחירות? ואם לא חותה, מי עוד יכול לעשות חשבון? מבקר העירייה? יעקב דהן שגה בגדול כאשר הסכים להיות בגוף הבוחר. דהן חיפש משימה בה יוכל להוכיח לויאליות ונכשל. האם יהיה לו האומץ לקחת אחריות על ההליך ולהוציא עצמו מוועדת הבחירות? לא נעים, דהן וחותה נכשלתם!!!

עוד לפני הכרעת בג"ץ חייבת העירייה לבדוק עצמה כיצד זה היא נכשלה בהליך אותו מתכננת כבר למעלה משנתיים. ואולי וועדת הביקורת צריכה לבדוק מה קרה וכיצד קרה, שהליך שהיה צריך להיות כל כך פשוט הפך למסובך שסיבך את בית שמש כמו עוד רשויות בהם מתקיימות בחירות לרב. נזכיר בית שמש ללא רב כבר למעלה מארבע שנים, ואנחנו האמנו לו לאבוטבול שצייץ מעל צמרת כל עץ מקומי כי מורנו ורבנו ימשיך עד מאה ועשרים בשעה שהחוק לא ממש לטובתו.

בעוד ימים כל אחד מאיתנו יעשה חשבון נפש לעצמו, מה וכיצד נהג, היכן טעה, היכן יכול היה לנהוג אחרת. כאשר יגיע למסקנה הוא גם יבקש סליחה. במישור הציבורי יש טעויות או שגיאות שהעושה אותם לא מסוגל להודות בהם שלא לדבר על בקשת סליחה. הנה סוגיה אחת, שהפיתרון לה רחוק בינתיים. ובכל זאת טוב אם מישהו יאזור אומץ וייטול על כתפיו אחריות. כישלון בטוח שיש, הוצאה כספית מיותרת גם יש. אז מי יעשה את חשבון הנפש הזה?

נושאים: בגץ, עיריית בית שמש, המשרד לשירותי דת, הפרקליטות
אולם ב בבית המשפט העליון
אולם ב בבית המשפט העליון
אולם ב בבית המשפט העליון
אולם ב בבית המשפט העליון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: