בלי מונטג חילקו את השלל בשלוש

והיכן היידישקייט? ככל שחיפשתי ברשימת קופסאות השלל שלקחו חברי סיעת דגל איש לביתו, לא מצאתי לא מצוות ולא יהדות. מה נמצא שם... הנחות, ועדת הנחות, ארנונה, מעונות יום, ועוד... במילה אחרת- כסף!!!

סיעת דגל, מונטג פרש
סיעת דגל, מונטג פרש

הסיבה שבגינה דגל התורה התעכבה להיכנס לקואליציה, כך לפחות פורסם היא הרצון לשמור על יידישקייט, דהיינו שמירה על יהדות, ענייני שמירת המצוות וכו. אז חיפשתי את היידישקייט בכל מה שקיבלה המפלגה, ולא מצאתי.

הנה ראו מה לקח שמוליק גרינברג המשמש כיו"ר סיעת דגל התורה, הוא יתמנה למשנה לראש העיר (תפקיד חסר משמעות) ויחזיק בתיקים שפ"ע, תחבורה, פיקוח עירוני ורשות החניה העירונית, יו"ר ועדת תנועה וחבר דירקטוריון ברשת המתנ"סים. גרינברג ששימש בתפקיד יו"ר הנהלת הרשת יורד לרמת חבר בדירקטוריון. היכן היידישקייט?

ומה קיבל סילבסרטיין. יחזיק בתיקים בחינוך. סילברסטיין יהיה ממונה על הגיל הרך, מעונות יום והמשפחתונים ומעונות שיקומיים. עוד יקבל סילרבסטיין את תיק הגביה והארנונה, לא ברור בשביל מה כאשר יש מנהל מקצועי ומונה עתה סגן לבעל התפקיד. ימשיך להחזיק בתיק הבריאות והשירות הוטרינרי ויו"ר ועדת הנחות ומחיקת חובות, תפקיד אהוב מאוד על סילברסטיין שעשה רבות ונוצרות לתת יותר ויותר הנחות. היכן היידישקייט? אני לא רואה, אתם רואים? תקנו אותי אם אני טועה... אני רואה כאן רק כסף, ועוד פעם כסף, הנחות, מחיקת חובות, ארנונה, מה זה אם לא כסף? בודאי לא יידישקייט.

ברילנט צנוע, לקח חברות בוועדת הבינוי ובוועדות שונות. איזה ועדות? חברה קדישא? כשרות? צניעות? לא, הגזמתם אלה לא תפקידים בעירייה. מסקנה גם ברילנט לא נוגע ביידישקייט. אולי זמורה?

חיים זמורה הוא המחליף של מונטג, זמורה יחזיק בתיק תרבות פנאי חרדי ופרוייקטים קהילתיים, אחראי תנועות נוער חרדיות וחבר ועדת תמיכות. שוב, יש כאן יידישקייט? אני לא רואה... יש פנאי חרדי, זה בטח שולחן טניס או משחקי קופסא. יידישקייט? לא ממש.

אז היכן הדבר זה שמירת מצוות, יהדות, הקפדה על מקוואות, עירובין, חברה קדישא. את כל ז מוצאים באדם אחד- יוסי גולדהירש, מי שהיה עוזרו הנאמן של גרינברג. גולדהירש ימונה לחבר במועצה הדתית. ומתי בדיוק תורכב המועצה הדתית? בעוד חצי שנה, שנה. אולי. וממילא מגע לדגל התורה נציג במועצה הדתית, אז מ קיבלה כאן הסיעה יותר מאשר מגיע לה?

נדמה לי שסיעת דגל התורה מבזה עצמה בנימוק שהיא הוציאה לתקשורת. גפני ושאר חברי הכנסת אוכלים את הכובע בימים האלה כאשר קוראים מה אמרו בעבר ואמרו חבריהם עושים היום.

מי יצא גדול? משה מונטג... הבולדוזר שהוכיח שוב שהוא נאמן לעקרונות שלו, ואפשר לחלוק איתו על עקרונותיו, בעניין אחד הוא עמד: פיו וליבו שווים. רצה, מה שרצה, לא קיבל. מה רצה? לא חשוב כלל כי היום כבר איננו עמנו בזירה הציבורית.

ומתברר שהדבר הבולט ביותר בכל הסכם הקואליציוני בין דגל לבין עליזה בלוך, הוא העובדה שמונטג לא נמצא ואז אפשר לקחת הכל ולחלק בפחות. עם מונטג היו צריכים לחלק בארבע, בעדיו מחלקים את השלל בשלוש, גרינברג, סילרבסטיין וברילנט. האחרון בגלל מחלוקות עם מונטג אפילו הצטנע ולקח פחות בשלל מאשר שניים הראשונים.

נושאים: דגל התורה, קואליציה, בלוך
סיעת דגל, מונטג פרש
סיעת דגל, מונטג פרש
סיעת דגל, מונטג פרש
סיעת דגל, מונטג פרש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בלי מונטג חילקו את השלל בשלוש
גולש אנונימינכתבה ביום חמישי, 07 בפברואר 2019, 14:17

למה לא ראיתי את הכתבה הזו על אגודת ישראל ? הם הרי מחזיקים את עליזה על כתפיהם, ופרוש וגולדברג וחבורתם אפילו סייעו לעליזה בבחירות, מי בתמיכה ומי בהימנעות. ומה הם ביקשו ? רק גובים ותפקידים ומשרות לאנשי שלומם. לא סוד שבגלל הבחירות הכללות דגל מתחנפת לאגודת ישראל, ובמסגרת זאת הם מחפים עליהם, וכן קיבלו את ההתנהלות שלהם. לכן עליך להבין, שבאמת לדגל הישנה היה דגל של יידישקייט, אולם בדגל החדשה הוחלף הדגל לדגל לדגל של ג'ובים, שהוא דגלה וסמלה של אגודת ישראל. ומשם גם נובעת הבגידה שלהם בשותפיהם ש"ס, בדיוק כפי שפרוש וגולדברג בגדו מאחרי הגב בציבור החרדי. פשוט זה תהליך של אגודיזים שעובר על דגל.

בלי מונטג חילקו את השלל בשלוש
שמחהנכתבה ביום חמישי, 07 בפברואר 2019, 02:30

הרב חיים זמורה הביא ויביא הרבה יידשקייט חרדית לרמת בית שמש (בית המוסר,איגוד בני ישיבות,הרב בידרמן שלי"טא ,רבני תפרח אפילו הרב אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א )

בלי מונטג חילקו את השלל בשלוש
איכססססנכתבה ביום רביעי, 06 בפברואר 2019, 12:45

אתה מלא מצוות