אחרי היערכות והתאמות מהנדס העירייה לא פורש

העירייה כבר נערכה לימים אחרי צרפתי, מינתה את היימן כמ"מ, שדרגה את שכרה, ולבסוף מהנדס העירייה, קיבל דעת תורה (או רגליים קרות) והחליט להישאר. הזוי עד מוזר...

מהנדס עתיר ניסיון
מהנדס עתיר ניסיון

מהנדס העירייה דני צרפתי חזר בו מהודעת ההתפטרות שהגיש בחודש ינואר. צרפתי היה אמור לסיים תפקידו כבר לפני יותר משנה, בינואר 2017 אלא שלחצים ובקשות מצד בכירים בעירייה שכנעו אותו לדחות פרישתו. בינואר השנה הרגיש שהגיע הזמן ללכת, צרפתי נחוש היה לסיים את עבודתו וללכת לנוח מעבודה עמוסה ומאומצת שידעה העיר בית שמש בשנות הבנייה המסיבית שהיא עוברת. בשנים האחרונות גם התרופפה מעט בריאותו והוא ביקש לתת לעצמו מנוחה ולהתחזק. לשם כך צרפתי רכש דירה בצפון הארץ כדי להתרחק מההמולה באיזור, לא להיות זמין לשאלות ובקשות ובעיקר לכל ניסיון או לחץ להשיבו לתפקידו. צרפתי הודיע באופן הכי רשמי על התפטרותו במכתב לראש העיר ולממונה על תיק ההנדסה כמו לחבריו הפקידים הבכירים בעירייה.

בעירייה נערכו לקראת סיום תפקידו של צרפתי, ובמקום להוציא מכרז לאיוש המשרה, מינו את יעל היימן כממלאת מקומו בישיבת מליאה ואף הוסיפו לה בשכר. מינוי שלפי גורמים מסויימים המצויים בנעשה באגף כנראה לא אושר בידי משרד הפנים. בעירייה אף נערכו לסיום תפקידו של צרפתי, החלו בארגון מסיבת פרישה כיאה למעמד החשוב בו החזיק צרפתי ובעיקר היה מי שרמז לכך שפרידה טובה תמנע מצרפתי כל ביקורת בעתיד על הנעשה באגף. כמו כן, באגף הגזברות החלו כבר החישובים והיערכות לקראת פרישתו לארגון כספי פיצויים ודמי פרישה. כל אלה כאמור מבוטלים, ממש כמו אישור התוספת והעלאת השכר להיימן שאושרה במליאה.

השבוע הוציא הממונה על תיק ההנדסה משה מונטג הודעה בקבוצת החדשות המקומית, קבוצה בה חברים מקורבים ותומכי שלטון. בהודעה עדכן מונטג לגבי ההתפתחות הדרמטית מבלי להסביר. הנה נוסח הודעתו: "לאחר מחשבה נוספת בדיקת הזכויות, וקבלת דעת תורה, מהנדס העיר דני צרפתי קיבל החלטה לא לעזוב את העבודה, והוא נשאר איתנו לעבודה ביתר שאת אתגרים רבים לפנינו ודני חיוני וחשוב מאוד בשנים הבאות, יש לנו באגף היום צוות מצויין ומחלקות גדולות. נמשיך לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה מלא". עד כאן לשון ההודעה.

מה גרם לצרפתי לשוב למעמדו בעירייה? היה מי שהסביר זאת כך: צרפתי הבין שאין לו מה לחפש בחוץ, והוא עלול להשתעמם, לכן ביקש לשוב לתפקידו". מוזר עד הזוי, פעמיים כבר מתכוון צרפתי לפרוש, פעם ראשונה בינואר 2017 ופעם שנייה בינואר 2018, הוא בודאי בדק כל זכויותיו בתנאי הפרישה, וידע לקראת מה הוא הולך. נשארנו עם 'דעת תורה', משהו לא ברור ומסתדר עם הלכות חייו של צרפתי.

בקואליציה נמנעו מלהתייחס, וכל מי שנשאל בעניין, הפנה למשה מונטג. מונטג עצמו לא התייחס לשאלתנו, ובמיוחד להסביר לציבור ממתי דני צרפתי סר לדעת תורה, הרי צרפתי מוכר שיהודי נאמן למסורת לא יותר מכך. ראש העירייה הגיב ומסר: "ראש העיר מר משה אבוטבול מברך ושמח שמהנדס העירייה הוותיק שהוכיח את עצמו, ממשיך איתנו גם הלאה בפני המשך האתגרים בהתפתחות העיר".

באופוזיציה, קיבלו את ההודעה, ומשם לא יצאה שום התייחסות רשמית. באופן לא רשמי קיבלנו הערות וביקורות ובעיקר תהייה על דעת תורה שהתערבה בהודעה לשובו של צרפתי.

נושאים: עיריית בית שמש, משרד הפנים, אגף ההנדסה
מהנדס עתיר ניסיון
מהנדס עתיר ניסיון
מהנדס עתיר ניסיון
מהנדס עתיר ניסיון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: