אבוטבול בשאילתא בכנסת- מדוע מחירי שיחות הטלפון לאסירים יקרים במאות אחוזים משיחות אזרח רגיל

ח"כ אבוטבול נמרץ מתמיד הפעם למען שיחות הטלפון של אסירים. עתירה של אסיר למחוזי נדחתה, וזה ביקש רשות ערעור לעליון שנתקבלה. לפני כן מנסה ח"כ אולי באמצעות הכנסת להקטין את העלויות...

ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול

ח"כ משה אבוטבול נמרץ מאוד בעבודתו בכנסת. היום הוא יציג שאילתא לשר לביטחון הפנים, הממונה על שירות בתי הסוהר, השר יגאל ארדן. בשאילתא יבקש להסביר ואולי גם להקטין את עלות השיחות ש... אסירים נדרשים לשלם.

עיתון גלובס העלה לראשונה את הנושא בחודש אוגוסט, כך כתב העיתונאי גד פרץ: עלות שירותי הטלפוניה של האסירים במדינת ישראל גבוהה בעשרות, אם לא במאות אחוזים, מעלותם הממוצעת בשוק האזרחי - כך עולה מעתירת אסיר שהוגשה לבית המשפט העליון, לאחר שנדחתה בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בית המשפט העליון קיבל את בקשת רשות הערעור של האסיר וקבע דיון בהרכב של שלושה שופטים.

כמה אתם משלמים עבור שיחות טלפון לחודש? 50 ₪, מאה ₪, 200 ₪ אם הגזמתם לדבר אפילו עם חו"ל. אסירים נדרשים לשלם סכום של 750 ₪!!! לא רק שסובלים ממקום המצאם, אלא בגם בקשר החיצוני עם הורים, לעיתים עם אשה או ילדים צריך לפשוט את העיר כדי לשלם. הרב משה אבובול קרא ונגע לנפשו, מדוע הסבל הזה, לא הוגן ולא ראוי. והחליט להגיש שאילתא לשר לביטחון פנים.

האסיר שעתר למחוזי הסביר בעתירתו, לפי גד פרץ, ששב"ס ובינת החברה המתפעלת את הטלפונים הציבוריים בבתי הכלא, מתחלקים ברווחים של מיליוני שקלים על גבם של האסירים. לדבריו, הוא משלם 750 שקל בחודש עבור שיחות טלפון, בעוד שהסוהרים עצמם משלמים 37 שקל לחודש עבור שירותי סלולר, שכוללים בנוסף לשיחות גם חבילת גלישה והודעות - זאת במסגרת הסכמים שהשיג השב"ס לעובדיו.

האסיר הציג טבלת השוואת מחירים בין כל הטלפונים הנייחים והניידים בארץ ונתונים לפי חוק חופש המידע, שלפיהם התוכנית הזולה ביותר של חברת פלאפון לסוהרים עומדת על 13 שקל לחודש, ואילו התוכנית היקרה ביותר (מחברת טלפונים נייחים), לאזרח רגיל, עומדת על 69.90 שקל בחודש. המחוזי דחה את עתירתו של האסיר והוא ביקש רשות ערעור בעליון.

העליון קיבל את בקשת רשות הערעור והורה על העברת הדיון להרכב של שלושה שופטים. כמו כן הורה העליון למדינה להעביר את תגובתה.

ח"כ אבוטבול מבקש להקדים תרופה למכה ואולי בכנסת ישראל תמצא הישועה.

נושאים: כנסת, בית שמש, אסירים
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
אבוטבול בשאילתא בכנסת- מדוע מחירי שיחות הטלפון לאסירים יקרים במאות אחוזים משיחות אזרח רגיל
הרב בריח 3נכתבה ביום שלישי, 26 בנובמבר 2019, 09:50

דבר ראשון לא משווים שיחות סלולר וקו בזק,אסירים חייבים לדבר בקו נייח ,צריך לבדוק לפני שמתלוננים ,אולי יש עליות נלוות כמו מישהו שצריך לבדוק בזמן אמת מה הם מעבירים החוצה....ואולי ההגבלה כדי שישאירו לאחרים זמן גם להתקשר...

אבוטבול בשאילתא בכנסת- מדוע מחירי שיחות הטלפון לאסירים יקרים במאות אחוזים משיחות אזרח רגיל
טובולינהנכתבה ביום שישי, 22 בנובמבר 2019, 09:00

לא הבנתי.. גם נכנסו לכלא כי עברו על החוק וגם עם עזות מצח לדרוש שיחות בעלות מוזלת. הלו... בעל הבית השתגע?! נכנסתם לכלא זה עולם אחר וכמה שיקשו עליכם, לא מספיק. הגיע הזמן לשלם את המחיר על הטעויות הגסות שעשיתם ועל האנשם שפגעתם בהם. לנהוג בהם ביד קשה ובטח לא לתת להם חבילות מוזלות. ידוע שבשיחותיהם הם אינם עושים מעשים כשרים גם ככה