העירייה נכנעה לקיצוניים ומקיימת אירוע עבור הציבור החרדי בשכונה חילונית

אירוע חשוב לקהילה החרדית, יתקיים במתנ"ס פסגות השבע בתקווה שהחרדים הקיצוניים לא יגיעו לשם

ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'
ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'

עיריית בית שמש במקום להתמודד ולעמוד על דעתה מול הקיצוניות החרדית, בורחת ופועלת רחוק מהעין. במקום לקיים אירוע ציבורי חשוב למען הציבור החרדי, בתוך הקהילה החרדית, היא מעדיפה לנתק את הציבור מביתו, מהמרחב המוכר לו ולהביאו למרחבים זרים בהם ירגיש זר ומנוכר.

התאחדות התעשיינים מקיימת שורה של ירידים ברחבי הארץ לגייס עובדים, אחד מהם מתקיים בבית שמש. האירוע מתקיים בשיתוף עיריית בית שמש ולשכת התעסוקה. מטרת האירוע גיוס עובדים מהמגזר החרדי ולשלבם בתעשייה באזור או במרחב. לא מדובר במהנדסים או טכנאים או בעלי מקצוע מהשורה הבכירה, הכוונה היא למצוא עובדים למשרות שאינן מחייבות מקצועיות ולשלב בהן חרדים שמוכנים לצאת לעבודה.

בשנה הקודמת יזם וניהל אירוע דומה ארגון מפתח- מרכז תעסוקה לחרדים. האירוע התקיים במתנ"ס גוונים ברמה א', ואל האירוע הגיעו רק מעט חרדים (ראו הכיסאות הריקים) בגלל איומים מצד קיצוניים נגד כל מי שינסה לחשוב להגיע לכינוס.

מול אלה שהגיעו וגם נגד המארגנים, ארגון מפתח ועיריית בית שמש שארגנו את האירוע במתנ"ס גוונים ברמה א' הגיעו עשרות חרדים להפגנה אלימה זכורה במיוחד. האירוע לווה באלימות יוצאת דופן מצד החרדים שתבעה התערבות משטרתית כולל סוסים לפיזור המפגינים.

 תגובת השוטרים אל ההפגנה האלימה

הפעם מקיימים אירוע דומה ביוזמת לשכת התעשיינים, והעירייה שמנסה לסייע בידי ארגון התעשיינים לגייס עובדים מהמגזר החרדי 'בורחת' מהסביבה הטבעית אל בית שמש. לאן? למרכז פסגות השבע. העירייה יכולה הייתה לקיים את האירוע ברמה ג', שם אין סיקריקים, אבל והעדיפה דווקא את בית שמש הוותיקה.

מודה מנהל סניף מפתח בעיר לסיבת מיקום היריד בבית שמש בפסגות השבע ולא במתנ"ס גוונים כבשנה שעברה. "הקרבה לנחלה ומנוחה, ובעיקר רחוק מעיני הסיקריקים".

האם זה גם הטעם על פי עיריית בית שמש? דובר העירייה שהוא גם אחד מהמארגנים של האירוע, לא מוכן להסביר.

בחרדים מקוים שהציבור החילוני לא יפריע ליריד המתקיים באחד ממוסדות התרבות של השכונה. ויש עוד תקוה אצל המארגנים, שהציבור החרדי הקנאי לא יגיע לבית שמש הותיקה למחות על מה שהוא הגדיר בזמנו 'חילול שם שמים'. מי שנוסע עד צפת למחות לא יירתע להגיע למרחק של חצי ק"מ מהקסבה.

הכיסאות הריקים מוכיחים את היענות התושבים לאיומיםנחל דולב - נחל ההפגנות

נושאים: עיריית בית שמש, יריד תעשייה
ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'
ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'
ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'
ההפגנה בשנה שעברה מול מתנ"ס 'גוונים'
תמונה מספר 2
תמונה מספר 2
תמונה מספר 3
תמונה מספר 3
תמונה מספר 4
תמונה מספר 4
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: