עליונות שלטון החוק

ביזיון בית משפט, אי אכיפת החוק, אי ציות לשופטים, צנזורה, שלטי צניעות, כל אלה ביחד לא שייכים לעולם שלנו, מושגים שנכפו עלינו בניגוד לאמונתנו. בהיעדר שלטון מזל שיש שופטים...

גם גרפיטי מכער
גם גרפיטי מכער

בתחילת השבוע, בית המשפט העליון הוציא צו לעיריית בית שמש להוריד את השלטים הקוראים להדרת הנשים מן המרחב הציבורי עד ליום א' הקרוב ולא, יוטל על עיריית בית שמש קנס בגובה 10,000 ש"ח עבור כל יום שהשלטים לא יורדו, מה שנקרא "ביזיון בית המשפט". באתר אינטרנט חרדי מקומי פורסם טור מפי חרדי בשם יהודה סגל, ביקשתי לכתוב טור תגובה באותו אתר אינטרנט, אך נאמר לי שהטור שלי יהיה חייב לעבור צנזורה. מכיוון שאני ב"ה חי במדינת ישראל וכותב במקומון שנותן לי ולאחרים חופש ביטוי באופן מוחלט, רצ"ב התייחסותי לטור שלו מעל במה מכבדת זו.

נתחיל מההגדרה, הכותב החרדי קורא לשלטים אלו "שלטי צניעות" אנחנו קוראים להם ועוד בצורה נקייה "שלטי הדרה"! אלו לא שלטי צניעות, אלו שלטים פרימיטיביים שמעולם לא היו בהיסטוריה היהודית באיזו שהיא חברה, למעט בשנים האחרונות, עת המגזר החרדי מובל בגאון ע"י הקיצוניים להקצנה, הקצנה והקצנה!

במרחב הפרטי, כלומר, בביתכם, הסעות פרטיות וכדומה, כל עוד זה לא עובר על החוק, עשו מה שאתם מבינים, רוצים לשבת בהפרדה בהסעה פרטית, זו זכותכם. מרחב ציבורי, כפי שכתבתי ולא בפעם הראשונה, הוא של כולם! גם נשים חרדיות וגם נשים מהציבור הכללי ובכלל. אין לכם שום זכות לכתוב, מה שבא לכם במרחב הציבורי. כמו שאצלנו לא יעלה על הדעת להגביל ובוודאי בכיתוב מעבר של אנשים מסוימים ובלבוש מסוים ברחובותינו, אותו כנ"ל בשכונות שלכם.

נכון, השלטים המדוברים, הוצבו ע"י החרדים הקיצוניים שלא מכירים במדינת ישראל, מתנכרים לה, לא לוקחים ממנה דבר ואף לעיתים פועלים נגדה. אך הבעיה היא שגם "חרדי מתון" לא מרגיש בעיה עם השלטים הנ"ל, כלומר ההפרדה, המלאכותית בין "חרדי מתון לבין חרדי קיצוני היא פיקציה! בתכ'לס, אתם אותו דבר, רק לעיתים דרכי הפעולה שלכם שונות, אך הגיבוי שניתן כאן מצד "החרדים המתונים" זועק לשמים.

הכותב העלה את הטיעון, כי ראש העיר גם אם הוא רוצה, הוא לא יכול לפעול להורדת השלטים, כי מיד מוצבים שלטים חדשים במקומם. אז, להיכנע? או שמא, אולי גם ראש העיר לא רוצה שהשלטים יורדו? הרי אם חלילה היו שלטים נגד הציבור החרדי, איזה דמעות תנין, הוא ושאר עסקניו היו שופכים, איזה "גיוואלעד" הם היו זועקים, כאן, מקטינים ראש. אם ראש העיר היה רוצה, תאמינו לי הוא היה מצליח במשימה זו, מדינת ישראל הייתה עוזרת לו ובכל האמצעים. ובינינו, הכי פשוט, לא מדובר בסתם חרדים קיצוניים שתולים שלטים אלו, מאחורי כל חרדי עומד רב, אם דרך ראש העיר, או לפי בקשתו, היו ממצים את הדין, לא רק עם מי שתולה שלטים אלו, מדפיס אותם, מממן אותם ואף משחית רכוש ציבורי בדמות המצלמות שהותקנו אלא גם עם הרבנים ששולחים את אותם פוחזים הבעיה הייתה נפתרת ממזמן, אך ראש עיריית בית שמש הוא לא אבוטבול אלא הרב קופשיץ, ראש העדה החרדית בבית שמש שראש העיר הוא בובה בידי היוצר, אז מה כי נלין?

על כל הבאלגן של הורדה, תלייה מחדש וניפוץ המצלמות כותב אותו יהודה סגל (אני מקווה שאין זה שם בדוי כנהוג בציבור החרדי) "הצגה נחמדה ומשעשעת". ל"הצגה" זו אני קורא: בריונות, עבריינות, צפצוף על שלטון החוק ורשויות האכיפה, ביזיון בית משפט ובמילה אחת אנרכיה! אני לא רוצה לחיות בחברה כזו, אני לא רוצה לחיות ביחד עם חברה שכזו...

יש כלל מאוד חשוב ביהדות, שמגזר החרדי לפי דפוסי פעולותיו משתין עליו ובקשת, יראת החוק ויראת השלטון. היהדות לאורך כל הדורות התנהגה הפוך ממה שהחרדים עושים ופועלים כלפי מדינת ישראל על רשויות החוק והאכיפה שלה – את המושג "לית דין ולית דיין?" "דינא דמלכותא דינא", " הווה מתפלל לשלומה של מלכות, כי אלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו...", על כל האמרות הנ"ל החרדים מצפצפים. בעימות שהיה לי מול החרדי בקריה החרדית על שלטי ההדרה, היה קטע שלא שודר בכתבה בו, טענתי בפניו את הטענות הנ"ל ותשובתו הייתה, "זה שלטון יהודי", אז שלטון יהודי, מותר לבלף? מותר לצפצף? מותר לשקר? זה המוסר שלכם? זה הדרך ארץ שלכם?

כותב הטור החרדי מציין בזלזול יש לומר כי לא בפעם הראשונה בית המשפט העליון מתערב בעניניי בית שמש, ולמעשה בית המשפט העליון התבזה, בכך שהוא הכריז על בחירות חוזרות בבית שמש כאשר התושבים בחרו שוב באבוטבול.

בית המשפט לא התבזה בהחלטתו לקיים בחירות חוזרות בבית שמש. מי שהתבזה מחילול ה' גדול זה המגזר החרדי שגופים גדולים ממנו התנהלו במערכת הבחירות כמו בפשע מאורגן, במטרה לגנוב את הדעת ולהטות בחירות כל כך קריטיות. ניצלו בתי כנסת ובתי מדרש, כמקומות מפגש להעברת תעודות זהות, מאות אנשים היו שותפים או ידעו על פשע מאורגן זה. שיתוף פעולה הדוק בין "חרדים מתונים" לבין אחיהם החרדים הקיצוניים! אני מאוד כועס על רשויות החוק בישראל שבחרו למצות את הדין עם שמונה אנשים בלבד, אני הייתי בא חשבון עם כל אדם שמסר את תעודת הזהות שלו, עם כל אדם שקיבל תעודת זהות שהיא לא שלו, עם כל אדם שהלך והצביע עם תעודת זהות שהיא לא שלו, עם כל אדם שידע על פשע מאורגן זה ולא דיווח לרשויות החוק, מה שנקרא "אי מניעת פשע". מזה חרדי יקר, אתה מתעלם? מפשע חמור ביותר! זו התורה שלכם? זה המוסר שלכם? עם כאלו מידות, אתם לא ראויים לשאת את שמו של האל!

עליכם אמר הנביא: "שרייך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ושלמונים, יתום לא ישפוטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם...". על כך נאמר אצלכם ש"המטרה מקדשת את האמצעים!".

ועל חשבון מי הקנס האדיר הזה? על חשבון מי? על חשבוננו משלמי הארנונה, או שממש לא איכפת לכם מתשלומי הארנונה, כי אתם מלאים עד כירסכם בהנחות מפליגות במיסים אלו? הרי אם זה היה מכיסו של ראש העיר, השלטים היו מורדים ומיד!

הציניות שלך בטור, חרדי יקר, פשוט מעוררת גועל. אתה משווה את השלטים המכוערים והמבישים הללו, אל שלטים הקוראים לשתיקה בזמן התפילה? נו, באמת? כבודה של בת מלך, כבודה של אישה, כבוד האדם לא חשוב בעיניך? איך היית מרגיש אם היו עושים לך או לבני משפחתך את זה? אם זה קוד ההתנהגות שלכם, אדרבא, שהרבי יגיד לחסידיו איך להתנהג כקוד פנימי וכך יהיה, אך לכתוב זאת במרחב הציבורי בשלטים ובגרפיטים מכוערים? מי שולט במדינה? רשויות החוק או הרבנים הקיצוניים שלכם?

אתה טוען כי זה מה שיש לבית המשפט לעשות? מה תמו כל הפושעים באמת? אז, חרדי יקר, פסיקה זו של בית המשפט היא חשובה וקודמת לכל פשע שאדם פרטי עושה! מדוע, כי זו עבריינות אידאולוגית, של המגזר החרדי שלא מקבל את מרות המדינה ואת חוקיה! בקצב הזה, לא תהיה לנו מדינה ולא תהיה לנו חברה! זו המהות! אני מצדיע לבית המשפט שלא נרתע מהמגזר שעליו אתה נמנה ומיישר אותו ויפה שעה אחת קודם.

וכן, אני מאשים את כלל המגזר החרדי ולא רק את החרדים הקיצוניים על רבניהם. מדוע? כי "חרדי מתון" כמוך, לא רק שלא יוצא נגד שלטים מעליבים אלה, לא רק יוצא נגד רמיסה של שלטון החוק במדינה בה הוא חי וממנה הוא נהנה יופי, אלא גם תומך בשלטים אלו ואפילו יוצא להגנתם...

אנחנו בימי הרחמים והסליחות, הגיע הזמן, שהמגזר החרדי יעשה חשבון נפש אנא פניו מועדות. בדרך הנלוזה בה הוא הולך, תביא חלילה את מדינת ישראל בהכרח למלחמת אחים! אנא, אחי, אל תרעו! שימרו על שלטון החוק, כי הוא מגן ושומר כל כולנו, מפריע לכם משהו, תשפיעו בדרכים דמוקרטיות ומקובלות, לא באלימות ובצפצוף על שלטון החוק!

וכן, "יש שופטים בירושלים!". דוגרי מזל שיש!

נושאים: בית שמש, חרדים, בית משפט
גם גרפיטי מכער
גם גרפיטי מכער
גם גרפיטי מכער
גם גרפיטי מכער
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עליונות שלטון החוק
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 01 באוקטובר 2018, 13:00

ומה לגבי דגלי פלסטין שמתנוססים שם ברייש גליי. לא חרדים ולא יהודים ערב רב לשמה!!!

עליונות שלטון החוק
יהודה סגלנכתבה ביום שני, 16 באוקטובר 2017, 06:49

תגובה באתר מהדריניוז: https://www.rbsn.co.il/גדי_דמרי_תגובה_מסודרת