מי שביזה תלמיד חכם, בית הדין היו מנדין אותו ברבים

עליהם אני מרחם על המסכנים האלה, עליהם אני מרחם על אלה שבשביל איזה אישור בניה, לקחו 1400 איש... נץ למינהו בגלל שזה נכדו של מרן, אוי לך, מה בוכה עליך מרן, על מה שעשית. על הנכדה ועל הבת הרפורמית, הרשעה הארורה הזו שבאה לעיר שדיברה בשם הרבנות ובשם מועצת הנשים אוי לה מיום הדין ומיום התוכחה.

מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול
מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול

לקפוץ לתוך לוע הארי, אני מכיר את כב' הרב בניזרי, יש אפילו יחסי ידידות בינינו, הרב אפילו התקשר לברך על הניצחון של עליזה בלוך. ומכיוון שכך אני מוצא חובה לכתוב על דבריו המבעיתים והמבזים, המביישים ומכוערים נגד תלמיד חכם גדול שכל מהותו ומאודו זו יראת ה'., כל שכן כאשר מדובר בנכדו של מרן. הרי מהי מורשת אדם אם לא בניו נכדיו תחילה? וכאשר מכבדים מורשת מרן, האם אפשר להתעלם מבניו ובנותיו תלמידי החכמים, בודאי ובודאי כאשר מדובר בתלמידי חכמים אמיתיים.

התלבטתי, מה לי כי אכניס עצמי בין שני הרים ובכל זאת, אני מרגיש חובה לא כלפי מאן דהוא אלא כלפי יושרי ותבונתי המועטה.

מה אמר הרב בניזרי? כל בית שמש אוהבת תורה... אבל בצדדים יש את האפסים. (כפיים) שרוצים להיות רבני העיר, יש את אלה הנגיעות ששבועים לפני הבחירות ומוציאים פסק הלכה. מוציאים פסק הלכה, כפתורים שמותר לבחור באשה, עליהם אני מרחם על המסכנים האלה, עליהם אני מרחם על אלה שבשביל איזה אישור בניה, לקחו 1400 איש... נץ למינהו בגלל שזה נכדו של מרן, אוי לך, מה בוכה עליך מרן, על מה שעשית. על הנכדה ועל הבת הרפורמית, הרשעה הארורה הזו שבאה לעיר שדיברה בשם הרבנות ובשם מועצת הנשים אוי לה מיום הדין ומיום התוכחה. ברוך ה אנחנו יודעים לגלות את האנשים האלה שנמצאים בצדדים...". צפיתי שוב ושוב בסרטון מתוך מופע האימים הזה של בניזרי. לידו יושב מי שהולך הביתה, משה אבוטבול. שמע והקשיב, הקשיב ושמע. המצלם לא מביא תיעוד דבריו שלו, האם התנצל? לא נשמעה ולא פורסמה כל הודעה ממנו. הדברים נאמרים בכנס מול אברכים, תלמיד חכמים בני תורה ופעילי ש"ס.

הרב וגם אבוטבול בקיאים ממני בתלמוד ובמסכתא. מה שהם שכחו יקח לי שנים ללמוד... האם אינם זוכרים את הגמרא הזו במסכת סנהדרין? ומי שביזה תלמיד חכם ובאו עדים בפני בית דין והעידו שביזהו, בית דין היו מנדין אותו ברבים, וקונסין אותו בקנס כבד. ומן הדין תלמיד חכם שביזה אותו איזה אדם, רשאי אותו החכם לנדותו, ונידויו נידוי, וחייבים כל העם שאינם תלמידי חכמים כמו המנדה, לנהוג במנודה כל דיני נידוי, כגון שלא לצרפו למניין. ושלא לשבת בתוך ארבע אמותיו. עד שימחל לו החכם ויתיר לו נידויו. לא צריך יותר.

הרב עובדיה יוסף הלך בדרכי אביו ע"ה והחליט לעשות מעשה, יש מי שאומר שזה עבר בגנים. הנהגת ציבור היא מלאכה, קשה, מחייבת, דורשת, תובעת. מנהיג ציבור חייב להיות ישר עם עצמו ובודאי עם הזולת. התגובות לא מאחרות, רק צץ אדם ומציג עצמו לטובת הציבור וכבר צצים שניים שיקפצו ויזכירו לכולם איך הוא אמר פעם, איך כתב, איך חשב ואפילו איך התנהג בפאב... אז הרב עובדיה יוסף לא מבלה בפאבים, הוא מבלה בלימוד התורה, במסעות עמוקים בנבכי המשנה, ההלכה והברייתא, התלמוד והירושלמי.

יש אחד שיאהב וישבח ויש אחר שימצא דופי. אז זהו, ברב עובדיה יוסף אין דופי, כל חטאו הגדול שהוא החליט לעשות מעשה ולצאת נגד התנהלות ראש עירייה כושל. מה לעשות והוא תושב שחווה על בשרו ממש כמו שאני, וכל תושב אחר בעיר הזו חווים כאן חוויות לא בכלל מהעולם הזה. עובדה שאפילו אותו ראש עיר כושל מצא לנכון להתנצל בפני התושבים על כך שלא השקיע בהם מספיק. האם מותר לו? נדמה שאין חולק, אפילו הרב דוד בניזרי לא חושב באחרת, מותר לכל אדם לומר את אשר על דעתו. בודאי כאשר דעתו משפעת ומכריעה בחירות. זו גדולתו שלמנהיג. והרב עובדיה יוסף מנהיג מהסוג שאנחנו מצפים שיהיו לנו. אשריו שידע להבליג ולא הגיב לדברים חסרי הטעם והריח.

נושאים: הרב דוד בניזרי, משה אבוטבול, הרב עובדיה יוסף
מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול
מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול
מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול
מתוך הסרטון, הרב בניזרי ולידו אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי שביזה תלמיד חכם, בית הדין היו מנדין אותו ברבים
גולש אנונימינכתבה ביום חמישי, 29 בנובמבר 2018, 06:42

מי אתה - כותב השורות? גם אני לא מסכים לדברים הנאמרים. אבל אם תלמיד חכם מחליט לומר משהו, גם אם נראה לכזית מח שלך או שלי כלא נכון, לא מפרסמים ביקורת ברבים! כל א' כותב את דעתו על דברי רבנים. אני אישית מסכים לכל מה שכתבת, אבל אתה לא חס על כבודה של תורה?

מי שביזה תלמיד חכם, בית הדין היו מנדין אותו ברבים
חרדינכתבה ביום חמישי, 15 בנובמבר 2018, 05:54

יישר כח ציון כולנו מוחים כמוך על כבוד תלמיד חכם אדיר...

מי שביזה תלמיד חכם, בית הדין היו מנדין אותו ברבים
ירא שמיים.נכתבה ביום שני, 12 בנובמבר 2018, 09:21

למה אבוטבול הוצב ברשימת ג' ולא שס?!