מי מוביל את תנועת ש"ס המקומית?

ההתנשאות שריחפה במשך כל השנים מהממסד האשכנזי על האחים הספרדים חוזרת על עצמה. כעבור שנים רבות, בדגל לא סופרים את צרכי הציבור הספרדי ומתעלמים מהם כאילו היו עצם דג מושלך על שפת הנחל...

סיעה חדשה
סיעה חדשה

עשר שנים הוא היה מנהיג ש"ס בלתי מעורער, עשר שנים כראש עיר, עוד חמש שנים כסגן, ועוד 10 שנים כחבר מועצת עיר, משה אבוטבול חטף את התנועה הזו מידיו של מי שייסד אותה בבית שמש ר' אשר דואני, דאג לעצמו, ואת התנועה ממנה ינק, שתה ואכל וטייל ברחבי עולם הפקיר!!! מציאות עגומה מזו לא יכולה הייתה להיות. אין בעל בית, אין מנהיג, אין מוביל. זה בלט ביום הפסיד אבוטבול את המערכה והיום בולט עוד יותר...

תנועת ש"ס זכתה בבחירות האחרונות בהישג מדהים, יוצא מהכלל. בניגוד לציפיות היא קיבל שלושה מנדטים, בלי עמוד התווך שלה, בלי הראש. ואולי דווקא בגלל זה, ברגע שאבוטבול ניתק עצמו מהמפלגה הרגישו תומכים רבים טוב לשוב הביתה ולהצביע כהוראת מרן. את אבוטבול לא רצו, את ש"ס כן.

מנהיגות חייבת להוביל תנועה מפסידה לשיקום, לבנייה, ליצירת הזדמנות חדשה. ש"ס הפסידה את הבחירות, הפסידה את הראשות.. אחרי ההישג היפה של הבחירות החל מאבק מושחת, להחליף את המנצחים במועמדים אחרים כדי שהמחליפים יקבלו את התפקידים. מאבק מעל ראש המנצחים, כאילו היו איזה עצם דג מושלך בחוף ים. בשיתוף גורמים בכירים התעכב כל המו"מ וההזדמנות פוספסה. במקום לתת לשלישיה המנצחת להתארגן, להתעמק, להשתפשף, לנצל מציאות חדשה לעתיד, ניטלה מהם הזכות לנהל את עתידם בידם. וכשאין מחליטים ככה בדיוק התוצאות. תלות במפלגות אחרות, בדגל התורה, האחות, התאומה. שכחו בש"ס מה הסיבה להקמתה? האפליה, ההתנשאות שריחפה במשך כל השנים מהממסד האשכנזי על האחים הספרדים היא שעודדה את הרב עובדיה זצ"ל להקים את ש"ס. ואחרי שלושים שנה ויותר, זה חוזר על עצמו. מבטלים את רצון האחים הספרדים, לא מייחסים להם כל חשיבות, ורצים לתוך קואליציה. חשובה או לא, זה ממש לא לעניין, המחשבה שבש"ס אפשר לשחק, אפשר להתל. היא המגעילה והיא יותר מאשר תקיעת סכין בגב.

וכאשר אין מנהיגות, שימו לב מי פותח את הפה על דגל ועל מעשה הבריחה שלה מהשותפות עם ש"ס. לא רמתי, לא חדד, וגם לא השלישי בחבורה.

ח"כ יעקב מרגי מש"ס בטוויטר: ‏מה שקרה בבית שמש מבטא את מה שקורה בדגל התורה אם זה היה תלוי בח"כ גפני זה לא היה קורה. מה שכן ח"כ גפני חייב ללמד את יעקב אשר מה זו שותפות ולויאליות. ח"כ מרגי התראיין ברדיו קול חי, ושם אמר 'תקיעת סכין בגב'. הדאגה לערכי היהדות תהיה חד צדדית. אנחנו הייינו באותה סיטואציה לפני חודש וחצי ולא חתמנו!! כי באו רבני קהילות אשכנזיות ואמרו לא להפקיר את האידישקייט. לא נכנסנו בגלל שאמרו לנו שאם המועה"ד לא תהיה אצל גוף חרדי האידישקייט עלול להיפגע. לא חתמנו!!! ובזלזול, אומר על דגל, הם דאגו לקבל סגן בשכר ולא דאגו לאידישקייט כי בסופו של דבר המועה"ד נשארה אצל הבית היהודי". יעקב מרגי מודה שתנועת ש"ס טעתה שלא חתמה כבר לפני חודש וחצי עם בלוך, אז הוצע לה חצי מלכות.

חה"כ מיכאל מלכיאלי תוקף את דגל התורה בראיון סוער לישי כהן ב'כיכר השבת' - "דיברנו עם אנשי דגל התורה בסוף השבוע האחרון, הכחישו את כל המגעים עם בלוך, מדובר בתקיעת סכין בגבו של השותף הנאמן שלהם יו"ר ש"ס השר דרעי".

עוד מחה"כ מלכיאלי בראיון ל"כיכר השבת" - אני טיפלתי בקריית יערים, הופעלו על ש"ס לחצים אדירים להפר את הברית עם דגל התורה ולהמליך את המועמד השני. כנ"ל בביתר, ש"ס ויתרה על תיקים בכירים לטובתה של דגל התורה. והשר דרעי לא הסכים לשמוע על בגידה בדגל בתורה".

גם אריה דרעי התייחס לכניסת דגל: "ש לנו טענות לפוליטיקאים של דגל. זה מעשה חמור מאוד". בנוגע ל"השלכות" שהבטיחו בש"ס: "קודם כל הבענו זעם. בנוסף, נפסיק להיות תמימים. אין לכך השפעה על אלעד".

אז דיברו ח"כ מרגי, אריה דרעי, מלכיאלי... והיכן הם ראשי ש"ס המקומית? היכן הוא אותו אבוטבול שינק ושתה ובלע מהתנועה הזו, אין לו מה לומר?

נושאים: שס, בית שמש. דגל התורה
סיעה חדשה
סיעה חדשה
סיעה חדשה
סיעה חדשה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי מוביל את תנועת ש"ס המקומית?
גולש אנונימינכתבה ביום שלישי, 22 בינואר 2019, 12:01

להעיף את המיפלגה הזאת היא בגדה בכל הציבור הדתי המיזרחי וזלזלה בבוחריה

מי מוביל את תנועת ש"ס המקומית?
גולש אנונימינכתבה ביום שלישי, 22 בינואר 2019, 04:00

אנשי שס בבית שמש , צריכים להפיק הלקחים , להתארגן ולצאת בראש מורם או כמובילי האופוזיציה או כחברים בקואלציה , עם אימרה ברורה / דובר שמייצג בכבוד את הבוחרים המקומיים אין לסמוך או לתת את המושכות בידי הפוליטקיאים הארציים שהוכיחו שהם מנותקים מהוויה המקומית ונתנו יד לפאשלה הגדולה , בה אגודה לקחה הפנינים , השאירה פירורים לדגל ועצם יבשה לשס