למה אבוטבול לא הולך לבד?

אבוטבול מעדיף בימים האלה להכניס אטמים לאזניו ולצלול עמוק בין הכרית והשמיכה. לא לשמוע, לא להקשיב, לא לראות, לא לקרוא מה אומרים עליו חבריו וידידיו וגם יריביו. אם היה קורא היה מבין עד כמה שאינו רצוי ואינו נדרש לנהל את העיר.

משה אבוטבול
משה אבוטבול

מי שצפה בסרטון שהועלה מישיבת המליאה האחרונה יכול להתרשם בקלי קלות, שאבוטבול לבד, בלחץ. אבוטבול מתקשה לתפקד, עד כדי שאלה אם המצב הוא כל כך כזה למה לו לנסות להתמודד על קדנציה שלישית. מה? הוא אינו מבין שאינו יודע לנהל? אינו מבין שאינו רצוי עוד? שאין כאן בעיר אפילו ממפלגתו שלו שממש מוכן למות ולשכב על הגדר כדי שהוא יישאר בתפקידו? כנראה שכן, כנראה אבוטבול מתקשה להבין את מצבו ואת דרכו הכושלת וזו עוד סיבה פשוט לסכם דרכו הציבורית. אבוטבול נשאר בזירה הפוליטית לא בשל יכולות ניהוליות, אלא בשל חסד של מנהיגי מפלגות לא לפגוע בו אישית. אבוטבול שהובא על תקן שותף בגוש החברתי, (זוכרים?) בידי חבורה ציונית מורדת בדניאל וקנין, נשאר כאן בהמשך הדרך על תקן האיש שיכול 'לסחוב' קולות מהמחנה הציוני לטובת המחנה החרדי. אבוטבול נעזר בעזרת בלעיש וחבורה שקיבלה ג'ובים ותפקידים וגם לא מעט תמריצים. אלה, הפכו אותו להיות הדבק המחבר בשאיפת החרדים להשתלט על העיר. כמה חסד אפשר לעשות עם מי שהרס עיר שלמה?

המאבק בבית שמש הוא פנים חרדי, בין ש"ס לבין דגל ושלומי אמונים. אפילו סיעת גור- ויזניץ, מיהרה לסגור עסקתה מוקדם מהרגיל. למה זו מיהרה לסגור? מתוך הבנה שעדיף לה אחד כמו אבוטבול, אשר נותן בתמורה הכול ובלבד שיעזרו לו לשמור על הכסא הפרטי שלו ולא לתת לאחד כמו מונטג או גרינברג שנואי נפשם של החסידים להיות מובילים במחנה החרדי. אבוטבול לא צריך אפילו את עזרתם של דור אחר. כיום, כאשר כבר אין צורך באותו מאיר בלעיש, אין כבר מי שיעשה שזה יישאר בזירה הפוליטית. עזבו לרגע את הצהרותיו חסרות הרצינות להתמודד, גם לו ברור שהוא כבר לא סוס מת אבל בהחלט תרנגול לפני שחיטה. ברור לכולם, כי האיש הזה מיצה עצמו, מיצה יכולותיו המוגבלות ממילא, וזהו כאומר מסתדרים בלעדיך. בלעיש ילך, בלעיש הלך, בלעיש הולך. זה לא ישנה את העובדה שהמאבק במחנה החרדי מסובך ומסורבל.

שימו לב מה אומר אחד מהגבאים של דגל התורה יצחק בוגרד בתשובה לשאלה: אתה אומר ש"ס וגור מסודרים, הליטאים ושלומי אמונים מקופחים? "כן. הייתה תכנית חומש לסדר לנו כיתות, וכל הכיתות שהיו צריכות להיות בשכונות שעכשיו נבנו ונבנות, הכול הלך להשביח נכסי נדלן בעיר הוותיקה של החסידויות שיש להן הרבה יותר כיתות ממה שהם משתמשים בפועל." ומשלים את הדברים פעיל ש"ס:" לא מבין אותם החרדים, הם קיבלו הכול, חבר מועצה אחד של גור ממונה על כל החינוך, עושה כל מה שהוא רוצה. כנ"ל חבר מועצה אחד של ויזניץ קיבל תפקיד יו"ר ועדת הכספים. ברצותו יש כסף, ברצותו אין כסף. מעביר למי שרוצה ואין מי שימנע ממנו. כוח בלתי הגיוני לכוחם הפוליטי. הכול בזכות אבוטבול. אז למה שלא יתמכו בו עוד פעם. אנחנו הספרדים מקופחים, אפשר בכלל להשוות בין מה שקיבלו החסידים בגור וויזניץ לבין מה שקיבלנו אנחנו בש"ס שיש לנו שני נציגים?" שואל החבר המבקש להישאר בעילום שם.

קיפוח או לא, זה עניין חשוב למקד עליו את הבחירות. משה אבוטבול קורא את המפה רק לפי מה יקבל זה או אחר, לכן מבחינתו הכל מיקח ומימכר. אתן להם, אבטיח להם, העיקר הכסא שלי. לא תכניות עבודה, לא העלאת רמת השירות לתושב, לא פתרון מצוקות קיומיות לקהילות. הכל מיקח ומימכר, כאילו היה מנהל מכולת. תנובה תוריד סחורה, תקבל כסף במזומן. אנג'ל יביא את הלחם, יקבל כסף במזומן. זו שיטה? שיטה של עניים, של דלים, של מסכנים.

ובמקום אבוטבול, כל אדם בריא היה קורא את מה שאומרים עליו יריביו כחבריו. שוב לאותו יצחק בוגרד שנשאל בידי מראיין קול ברמה: אתה מתכוון לראש העיר אבוטבול שלדעתכם הוא לא יכול לנהל? או גם על נציגים אחרים במועצה?

אם העיר לא מתנהלת פירושו שאין מישהו שיכול לנהל שם, אני לא יודע מי, וזה לא מעניין אותי גם. זו העבודה של ההנהלה הם צריכים לעשות פה איזה מהפך, אולי ישראל פורוש, אתה יודע מה"!!!

עד כדי כך. העיר לא מתנהלת. עד כדי כך שלא איכפת לו שתהיה זו עליזה בלוך, אישה, דת"לית, או אפילו ישראל פרוש מאלעד, חסיד, לא מתושבי העיר ואחד שאינו בקי בסוגיות הקשות הפוקדות את העיר.

אבוטבול מעדיף בימים האלה להכניס אטמים לאזניו ולצלול עמוק בין הכרית והשמיכה. לא לשמוע, לא להקשיב, לא לראות, לא לקרוא מה אומרים עליו חבריו וידידיו וגם יריביו. אם היה קורא היה מבין עד כמה שאינו רצוי ואינו נדרש לנהל את העיר. ואין חמור מכך גם בהלכה וגם בקיום הציבורי. כאשר אדם לא מבין מעצמו את האוירה, צריכים להראות לו את הדרך.

ובכל זאת יש מי שיאמר היה כאן אדם שעמד בלחצים בכל עשר שנותיו, אדם שניצח בחירות מזוייפות בסיבוב שני, אדם שלא היה לו פשוט כלל גם באוירה גם בביקורת, גם במישור המקומי וגם במישור הרצי. לכן אולי לתת לו קדנציה שלישית... בהבטחה שבסופה ילך. נו אז פתרנו את בעייתו של אבוטבול, מה עם בעיית הציבור? מה עם בעיית התדמית, הרי עם אותו צוות היתה לו הנהלה כושלת, מי מבטיח (ואם יש מי שמאמין להבטחותיו שיקום...) שהוא באמת לא ירצה גם קדנציה רביעית...

נושאים: שס, דגל, שלומי אמונים, אגוי בחירות 2018
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: