ימי רוזנצוייג החשוכים לא חלפו, רק החליפו גלימה

גם השינוי התקשורתי המיוחל שבית שמש ציפתה לו, לא מגיע. הגיע סגן שר והידיעה על קיום ביקורו מסתכמת בהודעת משרד הבריאות... ולא מלשכת דוברת העירייה או מחליפתה.

תקשורת חוץ
תקשורת חוץ

היום התארח בעיר סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, אדם חשוב במערכת הציבורית שלנו. הוא לא בא לראות אותי ולא אותך, ולא את הציבור. הוא בא למטרה אחת, לחנוך שלוחה של משרד הבריאות באיזור. חשוב מאוד, שסגן השר הממונה על הבריאות שלנו, יחנוך כל משהו חדש שהוא לטובת הציבור. באמת, בצדק, אפילו בשמחה צריך לקבל את פניו של כב' סגן השר. אז הוא הגיע, ואפילו התכבד במשהו מיוחד, קבע את המזוזה בכניסה למשרד. גם הביאו לכבודו אחות, סליחה אח, עם זריקת השפעת המוכרת. התקשורת, כך דווחנו ליוותה אותו. התקשורת הארצית.

בסיום הטכס ניגש ליצמן ללשכת ראש העיר בלוך. התיישבה בלוך מול ליצמן ואענרייך, ומספר נציגי אגו"י בעיר כמו עוזריו של השר ליצמן.

תקשורת. בדקתי מי מעיתונאי העיר הוזמן לאירוע? תחילה, אדגיש הדוברת שלנו, אחר שבוע מחלה, לקחה שבוע חופשה. ככה זה כשגרים בעיר מוכת טילים כמו אשדוד.

אז מי הוזמן? ובכן בקבוצת עיתונאי בית שמש, לא התפרסמה כל הזמנה לאירוע. כך שכל מה שקראתם או תקראו בעיתונות הכתובה בסוף השבוע, יהיה אותו דבר, אולי בשינוי קל, לא יותר מזה. הודעת הדוברות של משרד הבריאות.

אני שאיני נוכח בקבוצת עיתונאי בית שמש, (סיבותי עמי) לא ידעתי ולא שמעתי על בואו הצפוי של הרב ליצמן. מה עם עיתונאים אחרים? אז אחד השיב לי בגמגום ברור, שהוא לא הוזמן. ועיתונאי מטעמו פרש ברגע האחרון... אחרת, במקום תקשורת אחר, הבהירה שהיא לא ידעה על בואו של סגן השר. שלישית, באחת ממערכות התקשורת החשובה בעיר ממש כנ"ל. הופתעתי? לא!! כאחד שעוקב אחר התנהלות של העיר, צר לי לאכזב אתכם הקוראים היקרים שלי, אפילו בתחום הפשוט הזה לכאורה, חלה נסיגה רבתי. החליטו לבטל את התקשורת המקומית.

בעידן בלוך הבנו כבר שהפייסבוק הוא הקשר הטוב עם התושב. מעבר לכל אותם סרטוני פרשת שבוע שמעלה בלוך בכל ערב שבת היא מקפידה או מי מטעמה לספר לנו על מעשיה ואמירותיה. מסכימים תעשו לייק, לא מסכימים עוברים הלאה לעוד תמונה ברצף הדפים ברשת. זו שיטה שלה, אבוטבול לא עבד כך. היא החליטה וזכותה. אבל האם תסתפקו רק בזה?

אם אירוע מקומי- למה לא הודעת דוברות מטעם עיריית בית שמש? את הדוברת המסורה של עליזה בלוך מחליפה עוזרתה בתפקיד סתיו סעד. הודעה ממנה לא יצאה. באמת, למה להניח את היד על המקלדת ולטרוח... תסתפקו במה שכתבו לכם מלשכת שר הבריאות.

מדוע אני מביא בפניכם את כל הסיפור הזה, ובכן זהו רקע לשינוי התקשורתי המיוחל שבית שמש ציפתה לו. שינוי שנעצר בהחלפת ראש העיר. שם גם נסגרו כל הציפיות. מאחורי אותן דלתות, ננעלו כל התקוות, כל הציפיות, כל התפילות לשינוי. בעולם התקשורת המקומי לא השתנה דבר. אין פתיחות ואין שקיפות, אין מענה לשאלות, ואין שיתוף פעולה עם עיתונאים. שלא להזכיר בכלל את הביקורת המאוסה על ראש העיר שלנו. אוי אם תזכירו את שמה בצירוף איזו ביקורת מנומקת וממוסמכת. היא מיד תדאג לחפש איך לצמצם את הנזק בתדמיתה.

ככה מתנהלת התקשורת בעירייה, הדוברת כותבת, מה שהיא כותבת. וכולם קופצים כמוצא שלל רב על הידיעה שהגיעה מלשכתה. מה עם שאלות? מה עם הבהרות? מה עם חומרי רקע להבין מה היה ואיך היה ומה יהיה... כל זה תלוי כבר בחריצות.

בימי יועץ התקשורת עוד איכשהו ניסתה בלוך להיפגש עם עיתונאי העיר. לא הרבה עלה שם, היו בעיקר בקשות לפרסום שווה, לאיזון בחלוקת מודעות מעניין את הכיס ופחות את התושב. לא זו הסיבה שהמפגשים האלה בוטלו. אם זו הסיבה מצדיע לבלוך, באמת היה מיותר לבזבז זמן לדרוש חלוקת מודעות במעמד כזה. מביך אפילו.

ימי רוזנצוייג החשוכים לא חלפו, רק החליפו גלימה. מצטער, נשארנו אותו דבר. אם לפחות אצל אבוטבול היה כתב אחד (חרדי) שהוזמן באופן קבע לפגישות, לישיבות, למסעות, לטיולים, לכל אותם פעילויות של ראש העירייה, אצל בלוך תסתפקו בהודעות דוברות. מי הכתב שמוזמן להיות נוכח, קרוב לאירוע, לנשום אותו עמוק, להתרשם במראה עיניים ובמשמע אזנים. אין!! לפחות באירוע המכובד הזה ככל שיהיה צריך היה להיראות גל עיתונאים וכותבים מהעיר במעמד. לא הגיע אפילו אחד!!!

נושאים: עיריית בית שמש, משרד הבריאות, תקשורת
תקשורת חוץ
תקשורת חוץ
תקשורת חוץ
תקשורת חוץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: