חובת השעה: קבינט לקואליציה

בימים בהם המחלוקת גואה, המינהל מקרטע, חייבים לחשוב על יצירה חדשה לשינוי

על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים
על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים

"תאציל סמכויות" – זהו אחד הטיפים היותר נפוצים שמנהלים חדשים שומעים. הסיבה היא שהאצלת סמכויות אכן מאפשרת למנהל להתפנות לביצוע עבודות חשובות יותר (תכנון, תיאום, בנייה) על-חשבון משימות שגרתיות. לעיתים, האצלת הסמכויות פותרת בעיה ארגונית בקבלת החלטות, ע"י מניעת צוואר הבקבוק אבל, צריך לדעת איך להאציל סמכות!

מינהל הוא מקצוע שמי שלא התנסה בו ואו לפחות למד אותו קשה לו איתו. קשה עוד יותר בלעדיו. בודאי כאשר מדובר במינהל תקין. מינהל תקין תלוי לא רק בקיום החוק אלא בעיקר בקיום סדר תוך הקפדה על ארגון.

בבית שמש טוענים רבות למינהל התקין. נדמה כי אין בעיר שיכול לטעון לקיומו של מינהל תקין. קביעת מבקר העירייה בדו"ח המבקר האחרון רק רמזה על קצה הקרחון.

"אין הנחיות ברורות בנושא שת"פ בין גופים וארגונים שונים עם העירייה". , או "לא התקיים דיון ולא התקבלה החלטה" או ציון העובדה ש"כספים הועברו לביצוע פעילות תרבות ופעילות הזו לא נשאה אופי של פעילות תרבות". דברים קשים. הקורא אותם יכול לתאר לעצמו את האנדרלמוסיה הקיימת במינהל המקומי הלא תקין. ואמרנו זה על קצה המזלג... מכיוון שהמבקר בדק תחקיר אותו העלנו כאן בקרן אור לפני שנה ושבעה חודשים.

ואומר על כך יו"ר וועדת הביקורת דברים לא פחות קשים: "ממצאי הדוח מדברים בעד עצמם".

מה עושים כדי לתקן? האם צריך רק מעקב? האם אולי כדאי ומוטב להתחיל לחשוב על שיטה אחרת במינהל הציבורי המקומי?

בעבר, לפני שנים, מי שזוכר, יודע כי בעיריית בית שמש היה פורום שנקרא פורום סגנים.

בימי וקנין, כאשר העיר מנתה רק שישים או שבעים אלף נפש והיו רק שני סגנים עדיין, ואולי רביעי בתואר, נהג זה לכנס את הבכירים ביותר לתאם, לתכנן, לבנות, לחשוב ולהביא בפנים הפורום הרחב יותר ההנהלה את המלצותיו. כך הגיעו כולם מבינים ויודעים יותר.

הגיע אבוטבול ושינה דפוסי עבודה. הוא מאציל סמכויות.... כך היסבירו ונימקו את דרך התנהלות העירייה.

בימים האלה יש לנו שני סגנים בשכר, סגן בתואר ומשנה לראש העיר. חמישה אנשים- כולל ראש העירייה- נציגי כל המפלגות שיכולים להיות מעין קבינט מקומי לתיקון, לפיתרון או לפחות למחשבה. מדוע לא מקימים קבינט כזה? האם זה שוב נוגע להאצלת סמכויות? או אולי חוסר יכולת לנהל נחש עם חמישה ראשים.

שימו לב, בלעיש הסגן לא ישב אפילו פעם אחת מול שיטרית. השניים האלה לא ראו מעולם את גרינברג ובן מרגי ביחד. והארבעה האלה חולמים על היום בו יקבלו זימון מאבוטבול להגיע לישיבת גיבוש פורום.

אגב הפורום הזה שנקרא בעבר פורום סגנים, אומץ בתחילת הדרך ע"י אבוטבול עצמו. עבודת צוות אפקטיבית גורמת ל"שלם להיות גדול מסכום חלקיו" גם את זה ביטל מר אבוטבול.". מה קרה מאז שהחליט לפרקו? האם עבודת הניהול נעשית טוב יותר? איני רוצה להרחיק לכת, יש דברים שאפילו אבוטבול לומד על קיומם מהתקשורת המקומית. לכן עם כל הכבוד שינוי השיטה מחייב

אורח החיים והבעיות היום יומיות מחייבים פורום מצומצם, לא רק לליבון בעיות, אלא גם ובעיקר למחשבה. מחשבה חדשה, יוצרת, אולי גם בונה ובעיקר מלבנת ופותרת חיכוכים מיותרים. האם לא הגיע הזמן לנסות שיטה אחרת, אולי קבינט מצומצם בראשו יעמוד ראש העירייה? המלצה חינם.

נושאים: אבוטבול, קואליציה, סגני ראש העיר, מינהל תקין
על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים
על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים
על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים
על המגרש קל יותר להיפגש... אבוטבול והסגנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: